Українська мова 5 клас
Дистанційне навчання 29.03.21-16.04.21
16.04.21. Тема. Тренувальні вправи
1. Повторіть теоретичний матеріал підручника ст. 56-57.
2. Перегляньте відео.
3. Д.З. Знати правила, вправа 122 (І, ІІ завдання). здати до17.04.
15.04.21. Тема. Основа слова та закінчення
1. Прочитайте та вивчіть теоретичний матеріал підручника ст. 56-57.
2. Для закріплення матеріалу - перегляньте відео.
3. Д.З. Знати правила ст. 56-57, виконати вправу 127.Здати 15.04. до 19 години.
14.04.21. Тема. Контрольна робота
На окремих листах пишете:
Чотирнадцяте квітня
Контрольна робота №7
Лексикологія
І варіант(ІІ варіант)
Кожен записує свій варіант, який він отримає індивідуально на вайбер.Всі відповіді записуємо словами! Роботу здати 14.04. до 19 години. (за кожен день- знімаю по балу!!!)
09.04.21. Тема. Види словників.
1. Перегляньте віідеоматеріал.
2. Ознайомтеся із словниковими статтями на 199-202.
3. Д.З.Підготуватися до контрольної роботи, повторити теоретичний матеріал ст. 32-52.
08.04.21. Тема. Групи слів за значенням. Пароніми
1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 46.
2. Перегляньте відеоматеріал.
3. Д.З. правила ст.46, вправа 109 (здати до 08.04 до 19 години)
07.04.21.Тема. Групи слів за значенням. Омоніми.
1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 44.
2. Перегляньте відеоматеріал.
3. Д.З. правила ст.44, вправа 105(здати до 07.04 до 19 години)
02.04.21. Тема. Групи слів за значенням. Антоніми
1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 41.
2. Перегляньте відеоматеріал.
3. Д.З. правила ст.41, вправа 95. Здати до 03.04. до 16 одини.
01.04.21.Тема. Групи слів за значенням. Синоніми
1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 38.
2. Перегляньте відео.
3. Д.З.правила ст.38, вправа 76.Здати до 01.04. до 19 години.
31.03.21. Тема. Загальновживані та стилістично забарвлені слова
1. Прочитайте. Все що виділено червоним - занотуйте та вивчіть.Усім відомо, що не кожне слово збуджує почуття, настрій чи уяву. Існує багато слів, з якими всі звиклися і які сприймаються без будь-яких емоцій. Але глибокий вплив на читача неможливий без певних слів, які мають емоційне забарвлення. Ці слова так і називають емоційно забарвленими словами або стилістично забарвленими (слова, які виражають різні почуття, емоційні відтінки в оцінці явищ дійсності, осіб, подій).
.Слова друг, герой, трудяга викликають позитивні почуття, а нероба, хуліган – негативні; слово бабуся сповнене ніжності, а слова бабка, бабище – зневажливі та грубі; у всіх стилях мовлення вживаються слова сад, земля.
Отже, усі слова мови поділяються на дві групи:
• загальновживані (міжстильові), які вживаються в усіх стилях мовлення;
• стилістично забарвлені, що вживаються лише в певних стилях.
Загальновживані слова використовуються повсякденно в усному й писемному мовленні всіма людьми. Отже, вони всім добре відомі: хліб, вода, сонце, теплий, яскравий, жити, радіти, зранку, завжди.
До стилістично забарвлених слів належать:
• професійні слова (слова-професіоналізми) – це слова, які використовують спеціалісти певної галузі. Це назви знарядь праці, трудових процесів, сировини, з якою працюють спеціалісти: процесор, операційна програма, ін’єкція, гайка, вегетативний.
• жаргонізми – це слова, які використовують люди, що мають однакову професію, вік, спільні інтереси; помічаємо їх у молодіжному середовищі, у мові журналістів, політиків: SMS-сити.
• просторічні слова (просторіччя) – це слова, що вживаються в мові недостатньо освічених людей, серед них є перекручені, неправильно засвоєні з інших мов: велик (велосипед), відик (відеомагнітофон), сюдою, сердешная.
• діалектизми – це слова, що характерні для місцевих діалектів: літепло, вервечка, ожиданка, вуйко, кітка.
Давайте зробимо конспект:
Загальновживані слова
1. Назви явищ та об'єктів природи: сніг, вітер, мороз.
2. Назви рослин і тварин: собака, кіт, береза, пшениця.
3. Назви осіб за спорідненістю: син, батько, сестра, бабуся.
4. Назви осіб за професією: учитель, будівельник, циркач, журналіст.
5. Назви побутових предметів: хліб, підлога, ліжко, вікно.
6. Назви ознак: рідний, червоний, гідний.
7. Назви дій, процесів і етанів: говорити, любити, лежати, дивитися.
8. Назви на позначення кількості: одиниця, трійко, багато, шість
9. Службові слова: бо, проте, та, і, але.
Стилістично забарвлені слова
1. Професійні слова і терміни: математика, гігієна, блок-схема.
2. Діалектні слова: бульба-картопля, плай-гірська, стежка.
3. Просторіччя: трамвай (транвай), (канхвета) - цукерка, (тілівізор) - телевізор.
4. Жаргонізми: SMS-сити (надсилати SMS-повідомлення), на шару (задарма).
5. Офіційно-ділова лексика: офіційний лист, реквізит, кодекс.
6. Пестливо-зменшувальні слова: матусенько, сестричко, портфелик.
2. Д.З.Розподільчий диктант. Запишіть у два стовпчики слова: загальновживані та стилістично забарвлені.
Зоря, жито, підмет,сидіти, бронхіт, писати, плай, словечко, джерельце, далеко, бігти, шкапа, сизокрилий, вода, побілка, тачка, плуг, лексика, чоловік, шлях, хвиля, базіка, вулиця, мати, дівчина, однокласник, моніторинг, батько, чоловік, громадянин, ін’єкція, спікер,кіт, котяра, біосфера, книжка, отетеріти. Конспект і завдання скинути на вайбер до 31.03.21 до 19 години.
Дистанційне навчання 18.03.21-19.03.21
19.03.21.Тема. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета
1. Прочитайте текст підручника ст. 52-53.
2. Виконайте письмово завдання 1, 2. 3 на сторінці 53. Хто не пам̀ʼятає, що таке мікротема, тема - перегляньте ст. 24-25.
3. Спробуйте самостійно письмово переказати текст "Блакитний алмаз".
4. Письмову роботу (кожен окремо) скидає мені у вайбер. Здати до 21.03.
18.03.21. Тема. Пряме та переносне значення слова
1. Перегляньте відео.
2. Опрацюйте матеріал підручника §9.
3. Вивчіть правила.
4. Д.З. правила § 9, виконати вправу 73.
19.02.21. Тема. Позначення м'якості приголосних. Правила вживання знака м'якшення
1.Перегляньте відео.
2. Опрацюйте матеріал підручника ст. 119.
3. Виконайте письмово вправу 312.
4. Д.З.Вивчити правила ст. 119, Виконати тести ( всі завдання скинути на вайбер до 20.02.21 до 15 години).
Тести
Завдання 1. Усі букви, що позначають м’які приголосні наявні у фразі:
1.Де ти з’їси ці лини, адзур правильно
2.Чук пише ці фокуси тихо
3.Буде гоже ґедзю в джазі
4.Кафе «Птах»
Завдання 2. Знак м'якшення пишемо в усіх словах, ОКРІМ
1.т..мяний
2.мен...ше
3.лял..ка
4.стіл..чик
Завдання 3. Укажіть рядок, у якому всі слова треба писати зі знаком м'якшення.
1.умиваєт..ся, русал..чин, майбут..нє
2.с..огодні, морс...кий, учител..ка
3.ін..ший, промін..чик, Хар..ків
4.каз..ці, Л..вів, смієт..ся
Завдання 4. Укажіть рядок, у якому всі слова написано правильно.
1.дівчиньці, тарілці, приятельці
2.людьми, бриньчати, біленький
3.женьшень, секретарь, тонший
4.модельєр, у колисьці, малесенький
Завдання 5. Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні слів:
1.літнього, щастя, близько
2.краплинці, говориш,
3.кузня, доньчин, няньчин
4.батківський, український, пісня
18.02.21. Тема. Основнівипадки чергування у-в. і-й
1. Прогляньте відео
2. Прочитайте матеріал підручника ст.112.
3. Виконайте вправу 294 ( скинути у вайбер до 18.02.21 до 18 години)
4 Д.З. Правила ст. 112, виконати тести ( також скинути)
ТЕСТИ
Завдання 1. Чергування у – в без зміни значення слова можливе в усіх словах, ОКРІМ:
1. (у/в)день
2. (у/в)права
3. (у/в)томитися
4. (у/в)читель
Завдання 2. Правил чергування у – в дотримано в рядку
1.пішов в парк
2.живе у Україні
3.у останній кімнаті
4.фізична вправа
Завдання 3.Правил чергування і – й дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
1.хліб й сіль, біжить й стрибає
2.тихий і спокійний, сміх і сльози
3.і ти, і я, і вони
4.прибігли й розповіли, олені й ведмеді
Завдання 4. Правил чергування з-із-зі дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
1.диктант з української мови
2.лист із Бразилії
3.речення зі знаком питання
4.йти з школи
Завдання 5. Літеру у треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ
Мово моя, (1) тобі мудрість віків, пам’ять тисячоліть, розрада (2) хвилину смутку, зойк матерів (3) годину лиху, переможний гук лицарів (4) днину побідну, пісня серця дівочого (5) коханні своїм. (С. Плачинда)
1
2
4
5
17.02.21. Тема. Чергування приголосних звуків
1. Прогляньте відео.
2. Вивчіть матеріал підручника §35 ст.110.
3. Виконайте у зошиті вправу 282 за зразком у підручнику.
4. Д.З. Правила ст. 110, вправа 288 ( скинути у вайбер до 18.02.21 до 18 години)
Дистанційне навчання 11.01.21-24.01.21
22.01.21. Тема. Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів
1. Перегляньте відео на платформі ВШО-Тема 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Урок 5. Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
.
2. Прочитайте матеріал підручника §31, ст. 97.
3. Виконайте тести після відео (надсилаємо у вайбер до 23.01.до 19 години)
Завдання 1. Звуки [а], [у], [і] вимовляються
1. завжди чітко
2. чітко, коли наголошені
3. чітко, коли ненаголошені
4. ніколи не вимовляються чітко
Завдання 2. Коли ненаголошений звук [о] наближається у вимові до [у]?
1. завжди
2. коли стоїть перед складами з наголошеними [у] чи [і]
3. коли стоїть після складу з наголошеним [у]
4. ніколи
Завдання 3. У якому слові звук [о] буде наближатись у вимові до [у]?
1. науковий
2. мотузка
3. кулон
4. розум
Завдання 4. Як змінити слово «число», щоб перевірити написання «и»?
1. чисельний
2. чисельник
3. числа (множ.)
4. численний
Завдання 5. Оберіть слово, у якому замість крапок буде вживатись «е»
1. кр...чати
2. в...шневий
3. ш...потіти
4. с...лач
4. Д.З.Правила ст. 97, вправа 242 ( скидайте домашню і тести зразу - оцінка одна, до 23.01. до 19 години)
21.01.21. Тема. Наголос. Орфоепічна помилка
1. Перегляньте відео на платформі ВШО- Тема 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Урок 4. Орфоепічна помилка (практично).
2. Згадайте матеріал - підручник ст.89.
3. Прочитайте та запам'ятайте основне.
Орфоепія — це наука, що вивчає сукупність правил про літературну вимову.
Орфоепічні норми — це правила вимови голосних і приголосних звуків у різних позиціях, сполучень звуків у словах, словосполученнях і реченнях, правила вимови окремих граматичних форм, особливості вимови іншомовних слів, норми наголошування та інтонації.
Серед поширених орфоепічних помилок виділяють:
• вживання неправильного наголосу;
• заміна звуку;
• пом’якшення нем’якого приголосного звука тощо.
Орфоепічний словник — словник, що містить у собі інформацію щодо правильної вимови слів та їх граматичних форм.
4. Виконайте тести після відео( надсилаємо у вайбер)
5. Д.З. правила § 28, вправа 223 (надсилаємо у вайбер до 21.01. до 19 години ). Важливо! Оцінка буде одна- за тести та домашнє завдання.
20.01.21. Тема. Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі
1.Чи любите ви тварин?
Щодня ви їх бачите, доглядаєте, допомагаєте їм. Усі вони чимось відрізняються: зовнішнім виглядом, вдачею, звичкам. І, звичайно ж, вам хочеться поділитися своїми враженнями від тваринки, яка особливо подобається. Навчімося ж описувати її.
Пригадайте, що таке опис.
У реченнях опису тварин, “відомим” є назва самої тварини або її частин тіла, а “новим” – ознаки.
Опис – це висловлювання, у якому йдеться про ознаки предмета. Ці ознаки є постійними або одночасними. В описі йдеться про ознаки всього предмета та про ознаки його окремих частин.
2. Завдання. Визначити характерні ознаки, за якими ви змогли впізнати тварину.
Гребінь – розкішна корона, мов із червоного коралу вирізьблена, очі – із щирого золота, шия поблискує жовтогарячим шовком, а хвіст!.. Колесо! Темно-зелене блискуче колесо виграє проти сонця всіма барвами райдуги.
І носить свого хвоста так гордовито, що глянеш на нього і скажеш: ні, рівного йому на світі немає.
3.Перегляньте презентацію.
4. Для написання художнього твору-опису ви можете скористатися планом на блозі або у підручнику на сторінці 76.
План
1.Вступ.
2. Порода .
3. Опис зовнішніх ознак.
4. Характер тварини.
5. Родинне ставлення до тварини.
5. Ознайомтесь із пам’яткою «Як описувати тварину».
1. Розгляньте тварину і визначте її важливі й характерні ознаки.
2. Описуйте в тому порядку, як ми сприймаємо тварину загалом: форма, величина, колір. Потім переходьте до деталей.
3. Не слід наводити всі подробиці. Потрібно виділити найважливіші,
якими тварина різниться від інших.
4. Порівняйте невідоме з відомим.
6. Використовуйте певну лексику: порода, масть (колір тварин: кінь гнідий, а не коричневої масті; вороний, а не чорної масті), тулуб (а не тіло), морда (а не лице чи обличчя), шерсть (а не волосся), грива (у коня), дзьоб(а не ніс у птаха), кігті (а не нігті) та ін.
7. Д. З. Написати твір-опис тварини. ( твір скинути на вайбер до 20.01.до 19 години).Скористайтеся для написання твору карткою -інструктажу.
15.01.21. Тема. Склад. Основні правила переносу.
1. Спочатку перегляньте відео на платформі ВШО- Тема 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Урок 3. Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.
2. Прочитайте матеріал підручника § 28 ст.89, § 29, ст. 94.
3.Виконайте тести після відео - можна й на платформі.
Завдання 1. Як називається частина слова, яка вимовляється одним поштовхом видихуваного повітря?
1.буква
2. звук
3. склад
4. наголос
Завдання 2. Як пов’язана кількість складів і голосних звуків у слові?
1.кількість складів і голосних збігається
2. голосних більше, ніж складів
3. складів більше, ніж складів
4. не пов’язана
Завдання 3. Оберіть рядок, де всі слова правильно поділено на склади для переносу.
1.рад-ість, а-вто
2. ши-роко, біг-ти
3. зо-шит, курй-оз
4. под-звонити, ді-я
Завдання 4. Оберіть рядок, де всі слова не можна переносити в інший рядок.
1. тато, лінія
2. книга, око
3. кіт, кулька
4. ідея, джміль
Завдання 5. Оберіть слово, у якому наголос падає на другий склад.
1.український
2. зима
3. кілометр
4. одинадцять.
4. Д.З. Правила ст. 89. 94, вправа 236 та тести ( Фото скинути у вайбер до 16.01 до 15 години).
14.01.21. Тема. Фонетична транскрипція.
1. Цей матеріал ми з вами вивчали ще у жовтні, тому давайте згадаємо!
2. Спочатку перегляньте відео на платформі ВШО- Урок 2. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ.
2.Перегляньте матеріал підручника ст. 82 та повторіть правила ст. 87.
3. Виконайте тести після відео - можна й на платформі (фото результату скиньте у вайбер до 14.01. до 19 години)
Тести:
Завдання 1. Скільки звуків в українській мові?
1.36 звуків
2. 38 звуків
3. 32 звуки
4. 33 звуки
Завдання 2. Яка з цих літер завжди позначає два звуки?
1.я
2.ї
3. ю
4. є
Завдання 3.Знайдіть рядок, у якому в усіх словах однакова кількість букв і звуків.
1.бабуся, щавель
2.місяць, полум’я
3.їжа, рахувати
4. футбольний, окунь
Завдання 4. Знайдіть рядок, у якому в усіх словах на один звук більше, ніж букв.
1.заєць, ідеальний
2.яблуко, щасливий
3. пюре, комп’ютер
4. дзвонити, джура
Завдання 5. Знайдіть рядок, у якому в усіх словах на одну букву більше, ніж звуків.
1.юрист, плюс
2. мрія, під’їзд
3. льоду, дзеркало
4. біль, олія
4. Д.З. Повторити правила ст. 92, вправа 212 зробити повний фонетичний розбір слів цієї вправи за зразком на сторінці 92 .
13.01.21.Тема "Українська абетка"
1. Перегляньте відео на платформі ВШО - Урок 1. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).
2. Запишіть основне: Звук — найменша одиниця мови й мовлення, його ми вимовляємо й чуємо.
Буква – це знак, що служить для позначення на письмі звука, її ми бачимо
й пишемо.
Алфавіт — це розташовані в певному порядку букви.
А а Б б В в Г г Ґ ґ Д д Е е
Є є Ж ж З з И и І і Ї ї Й й
К к Л л М м Н н О о П п Р р
С с Т т У у Ф ф Х х Ц ц Ч ч
Ш ш Щ щ Ь ь Ю ю Я я
3. Виконайте тести після відео (фото разом з д.з. скиньте у вайбер 13.01. до 19 години).
Завдання 1
Як називались перші старослов’янські абетки?
1.глаголиця й філіпінська
2.філіпінська й кирилиця
3.глаголиця й кирилиця
4.абетка й алфавіт
Завдання 2
Буква – це...
1.знак, який ми пишемо й читаємо
2.знак, який ми чуємо
3.знак, який ми вимовляємо
4.знак, який ми лише пишемо
Завдання 3
Скільки літер налічує український алфавіт?
1. 38 літер
2. 33 літери
3. 36 літер
4. 32 літери
Завдання 4
Оберіть рядок, у якому слова розташовані в алфавітному порядку.
1.пірат, автобус, меню, скарб
2.лелека, рибалка, друг, цуценя
3. велосипед, вчителька, спорт, стадіон
4. математика, місяць, фломастер, успіх
Завдання 5
Оберіть рядок, у якому слова розташовані не за алфавітом.
1. добрий, друзі, поспішати, щука
2. винятковий, жахливий, міцний, хом’як
3.казковий, лічити, носоріг, рахунок
4. всесвітній, видатний, ризикувати, ідеальний
4. Д.З. Вивчити алфавіт, таблиця ст. 87 (повторити), виконати вправу 207.
Дистанційне навчання 2019-2020 рік
Тема. Лексикологія
1. Опрацювати §8.
2. Вивчити правила стор. 32-33.
3. Переглянути відео
4. Виконати письмово Впр. 63, 64.
Тема. Лексикологія
1. Опрацювати §9.
2. Вивчити правила стор. 35.
3. Переглянути відео
4. Виконати письмово Впр. 73.
31.03.
Тема. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета
1. Прочитайте текст підручника ст. 52-53.
2. Виконайте письмово завдання 1, 2. 3 на сторінці 53. Хто не пам̀ʼятає, що таке мікротема, тема - перегляньте ст. 24-25.
3. Спробуйте самостійно письмово переказати текст.
4. Виконати письмово Впр. 73.
31.03.
Тема. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета
1. Прочитайте текст підручника ст. 52-53.
2. Виконайте письмово завдання 1, 2. 3 на сторінці 53. Хто не пам̀ʼятає, що таке мікротема, тема - перегляньте ст. 24-25.
3. Спробуйте самостійно письмово переказати текст.
4. Письмову роботу (кожен окремо) скидає мені у вайбер. Здати до 02.04.
Бажаю наснаги вам і вашим батькам!
02.04.Тема. Синоніми.
1. Опрацюйте матеріал сторінка 38.
2. Вивчіть правила на ст. 38.
3. Перегляньте відео.
4. Виконайте письмово вправу 76.
03.04.Тема. Антоніми
1. Опрацюйте матеріал ст. 41.
2. Вивчіть правила на ст. 41.
3.Перегляньте відео.
4. Виконайте вправу 95.
07.04.Тема. Пароніми.
1. Опрацювати матеріал ст. 46.
2. Знати визначення, що таке пароніми.3. Щоб краще орієнтуватися, - перегляньте відео
4. Д.З. правила ст. 46, вправа109.
09.04. Види словників
1.Ознайомтесь із матеріалом.
2.Перегляньте на сторінках підручника 199-202 приклади словників.
3. Д.З. Випишіть із кожного словника( 199-202) по 3 приклади.
10.04. Тема. Узагальнення знань.
На окремих аркушах дайте відповіді на запитання.Пишете:
Число
Узагальнення знань з теми "Лексикологія"
Тестові завдання (не забувайте, що ми пишемо відповіді)
Завдання
з вибором однієї правильної відповіді
(5б)
1. Лексичне
значення слова – це:
а) те, що слово означає;
б) належність слова до певної частини мови;
в) те ж, що й граматичне значення.
2. Виберіть рядок, у якому всі слова вжиті в прямому значенні:
а) білий сніг, білий голуб, біла заздрість;
б) тепле слово, добре серце, гострий ніж;
в) солодка цукерка, теплий одяг, срібна
сережка;
г) срібна трава, гострий кут, холодний розум.
3. Укажіть речення, у якому є слова,
вжиті в переносному значенні:
а) Вітер з гаєм розмовляє.
б) У садку зеленіє трава.
в) Цвітуть хризантеми – квіти осінні.
б) У садку зеленіє трава.
в) Цвітуть хризантеми – квіти осінні.
г) У ставку плаває риба.
4. Синоніми – це слова
а) що мають протилежне значення;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.;
г) що вживають мешканці певного регіону.
5. Позначте пару слів, що є антонімами:
а) велетень - гігант;
б)
мужній - сміливий;
в) силач - велетень;
г)
велетень - карлик.
6. Омоніми
— це слова, що:
а) вживають
мешканці певного регіону;
б)
протилежні за значенням;
в) близькі
за значенням, але різні за формою;
г) мають однакову
форму, але різне значення.
7.Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:
а) Лагідний,
дивний, сумирний;
б)
безмежний, безкрайній, безконечний;
в) дбайливий,
старанний, жагучий;
г) цікавий,
привабливий, привітний.
8.Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є
омонімічними:
а) вода з ключа - журавлиний
ключ - ключ від дверей;
б) співає
завірюха - співає дівчина- співає
сопілка;
в) вити гніздо - вити на місяць - вити
вовком;
г)
накреслити коло - знаходиться коло хати - велике коло.
9. Антоніми –це слова,
що:
а) вживають
мешканці певного регіону;
б)
протилежні за значенням;
в) близькі
за значенням, але різні за формою;
г) мають однакову форму, але різне значення.
10.Багатозначними називають слова, що:
а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ;
б) позначають великі за розміром предмети, явища;
в) мають кілька лексичних значень; г) мають синоніми.
а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ;
б) позначають великі за розміром предмети, явища;
в) мають кілька лексичних значень; г) мають синоніми.
Завдання на встановлення
відповідності
11.Установіть відповідність між словами і лексикологічною
групою, до якої вони належать.
(2б)
Слова
|
Лексикологічна група
|
1. глибокий-мілкий
|
а) омоніми
|
2. самостійний - незалежний
|
б) пароніми
|
3. роман, Роман
|
в) синоніми
|
4. континент-контингент
|
г) багатозначні слова
|
д) антоніми
|
12.
Доберіть до слів першої колонки антоніми з другої колонки (2б)
1. старатися
|
а) іти
|
2. сохнути
|
б) применшувати
|
3. перебільшувати
|
в) мокнути
|
4. стояти
|
г) лінуватися
|
д) їхати
|
13. Відредагуйте речення
(1б)
а) Подорож тривала дві неділі.
б) Мені дуже невдобно просити тебе
допомогти.
14. Складіть речення зі словами музикальний –музичний. (2б)
Д.З, Повторити правила §8-§14.
2. Вивчити правила.
3. Виконати письмово вправу 163.
2. Виконайте письмово домашнє завдання з відеоуроку.
3. Пригадайте частини мови.
14.04. Тема. Основа слова і закінчення
1. Ознайомтесь із матеріалом підручника ст. 56-57.
2. Для закріплення - перегляньте відео.
3. Д.З. Вивчити правила ст. 56-57. Виконати письмово вправу 127.
16.04. Тренувальні вправи.
1. Повторіть правила §17.2. Перегляньте на повторення відео.
.
3. Д.З. повторити правила ст. 56-57, виконати вправу126.
17.04. Корінь слова. Спільнокореневі слова.
1. Перегляньте відеоурок.
2. Ознайомтесь із матеріалом підручника ст. 59 ( правила - потрібно вивчити).
3.Д.З. Правила ст. 59, виконати вправу135.
21.04. Тема.Написання префіксів.
1. Ознайомтесь із матеріалом ст. 62.
2. Для закріплення перегляньте відео.
3. Зверніть увагу, коли саме пишемо префікс с перед к, п, т, ф, х.
4. Наступне відео дивимось тільки до 1 хв. 35 сек.
5. Д.З. правила ст.62. Перепишіть слова і вставте прощені букви, позначити префікси. Бе…захисний, ро…доріжжя, …хвилювати, …дерти, …гнути, …фотографувати, ро…кішний, …пхнути, бе…страшний, …цідити, …хитрувати, …платити, бе…межний, ро…сердитись, …хопити, …бити, …копати, бе…турботний, …єднати, о…цвітає, …різати, …писати, …сохнути, ро…пис, …цементувати, ро…чин, бе…платно, ро…тин, …прожогу, бе…крилість, …ковзко, ро…кис, …пад, не…проста, …кинути, …клад.
23.04. Тема. Написання префіксів пре-, при-, прі-.
1. Ознайомтесь із матеріалом підручника та вивчіть правила ст. 70-71.
2. Прочитайте вправу 168, зверніть увагу на написання префіксів.
3. Д.З. Вивчити правила § 22, виконати письмово вправу 169.
24.04. Тема. Суфікс - значуща частина слова
1. Ознайомтесь із матеріалом - ст. 63.
2. Д.З. Виконайте вправу 146 (І, ІІ завдання), вивчити правила.
27.04. Тема. Контрольний диктант
1. На окремих аркушах пишемо:
Число
Контрольний диктант
Видіння казки
скидаємо у вайбер
30.04. Тема. Орфограми в значущих частинах слова.
1. Ознайомитись із матеріалом підручника §21 ст 68-69.2. Вивчити правила.
3. Виконати письмово вправу 163.
05.05. Тренувальні вправи.
1. Повторити матеріал "Будова слова".
2. Розглянути розбір слова за будовою ст. 65.
3. Виконати письмово вправу 155.
07.-08.05. Тема.Контрольна робота
На окремих листках пишете:
Контрольна робота №8
Будова слова
Тестові завдання
І варіант ( Владислав, Катя, Соня)
П Початковий і середній
рівень
1. Позначте рядок, у якому
всі слова – спільнокореневі:
а) лікувати,
лікар, лікоть, лікарня;
б) вулиця,
вуличний, вулик, вуличка;
в) вітер,
вітровий, вітрина, вітрила;
г) квітка, квітник, заквітчати, квітковий.
2. Знайти слово із
закінченням:
а) хоробрість; б) голуб; в) переробка; г)
таксі.
3. Виділити рядок, у якому
в усіх словах наявні префікси:
а) вихід,
забігти, торкнутися, перейти;
б) написати,
дочитати, влетіти, прийти;
в) дорости,
прогуркотіти, говорити, зробити.
4.
Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:
а) вогонь,
ватра, дощ, ведмідь;
б) хліб,
луг, жолудь, урок;
в) мить,
кролик, доля, віз.
5.
Записати п'ять слів із префіксами.
6.
Знайти слово із суфіксом:
а) мороз; б) розмова; в) дощик.
7.
Записати п'ять слів із суфіксом.
8.
Знайти речення, у якому під – є
префіксом у слові:
а) (Під)
березу їжачок наносив сінця ріжок.
б) Безпощадній
зброї сміху я боюся (під) даватись.
в) Любив
я скрип коліс (під) важкими возами в жнива.
9.
Записати п'ять слів із нульовим закінченням.
10.
Відшукати слово, де є префікс, корінь, суфікс, закінчення:
а) прикладка;
б) батьківський; в) спечено.
11.
Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс пре-:
а) пр….білий,
пр….буток, пр….давити;
б) пр…смачний,
пр….гарний, пр….мудрий;
в) пр…злий,
пр…смачний, пр…вітний.
12.
Записати п'ять слів із префіксом при-.
Достатній рівень
1.
Розібрати подані слова за будовою.
Придорожній, вгорі,
прислів'я, найсмачніший, відтінок.
2. Замінити словосполучення словами з
префіксами пре-, при-.
Місцевість біля Карпат.
Невеличкий мороз. Дуже поганий. Лягти на кілька хвилин. Посадка на землю. Дуже
високий. Край біля моря. Повернення птахів. Дуже глибокий.
3.
Підібрати спільнокореневі слова до даних.
Будинок –
Світло -
Високий рівень
Написати твір-мініатюру «Вигадливі
візерунки весни» з використанням слів із префіксами пре-, при-.
ІІваріант (Ніка, Ігор)
П Початковий і середній
рівень
1. Позначте рядок, у якому
всі слова – спільнокореневі:
а) гіркий,
гірчиця, гірка, гіркота;
б) відомий,
провідник, провідати, відьма;
в) зростати,
зріст, переросток, паросток.
2. Знайти слово із
закінченням:
а) юність; б) вітер; в) школа; г)
день.
3. Виділити рядок, у якому
в усіх словах наявні префікси:
а) переліт,
сказати, віднести, здати;
б) донести,
прибігти, сидіти, впасти;
в) видихнути,
спати, допливти, знести.
4.
Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:
а) подорож,
затишний, схил, гавань;
б) будинок,
збір, листок, кущ;
в) підмет,
стіл, дорога, даль.
5.
Записати п'ять слів із префіксами.
6.
Знайти слово із суфіксом:
а) хмара; б) холод; в) морозець.
7.
Записати п'ять слів із суфіксом.
8.
Знайти речення, у якому без – є
префіксом:
а) Хати
(без) дахів здавалися зірваними грибочками.
б) Вранці
вулиці здавалися (без) людними.
в) (Без)
труда рибки не вловиш.
9.
Записати п'ять слів із нульовим закінченням.
10.
Відшукати слово, де є префікс, корінь, суфікс, закінчення:
а) розв'язаний; б)
пролісок;
в) прекрасно.
11.
Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс при-:
а) пр…бути,
пр…вести, пр…знатися;
б) пр…красний,
пр…бігти, пр…чарувати;
в) пр…пливти,
пр…голосно, пр…швидко.
12.
Записати п'ять слів із префіксом пре-.
Достатній рівень
1. Розібрати
подані слова за будовою.
Найтепліший, внизу,
безмежний, підлісок, пшениця.
2. Замінити словосполучення словами з
префіксами пре-, при-.
Посадка літака або
парашута. Дуже злий. Дуже гострий. Добавлена частина будинка. Поява птахів
навесні. Почепити іграшки на ялинку Дуже сміливий. Військовий на кордоні.
Чудовий настрій.
3.
Підібрати спільнокореневі слова до даних.
Білий –
Зима -
Високий рівень
Написати твір-мініатюру «Чим пахне весна»
з використанням слів із префіксами пре-,
при-.
12.05-14.05.Тема. Синтаксис і пунктуація
1.Повторіть. будь ласка, матеріал підручника §47-§60.
2. Виконайте завдання вправи 529 (1, 2, 3,4,7, 8).
2. Виконайте завдання вправи 529 (1, 2, 3,4,7, 8).
15.05-19.05. Тема. Лексикологія
1. Повторіть матеріал §8-§18.
2. Зверніть ще раз увагу на всі правила.
3. Виконайте письмово вправи 508, 509.
2. Зверніть ще раз увагу на всі правила.
3. Виконайте письмово вправи 508, 509.
21.05-22.05. Тема. Орфоепія й орфографія. Фонетика
1. Повторіть матеріал §25-§45.
2. Зверніть увагу на правила §25-32.
3. Виконайте письмово завдання вправи 521 (2, 3, 4, 8) та вправу 525.
2. Зверніть увагу на правила §25-32.
3. Виконайте письмово завдання вправи 521 (2, 3, 4, 8) та вправу 525.
26.05-28.05. Повторення та узагальнення
1. Повторіть матеріал.2. Виконайте письмово домашнє завдання з відеоуроку.
3. Пригадайте частини мови.
Комментариев нет:
Отправить комментарий