Українська мова 7 клас

Дистанційне навчання 26.01.22 - 2022

25.05.22. Правопис вигуків. 

1. Відеоматеріал.

2. Опрацюйте сторінки підручника 191, 193.

3. Виконайте вправу 549.


19.05.22. Тема. Вигук.

1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 190-191.

2. Відеоматеріал.

 3. Виконайте письмово вправу 543.


18.05.22. Контрольна робота № 6

На окремих листках пишете:                Вісімнадцяте травня

Контрольна робота № 6

Службові частини мови

Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний варіант відповіді.

1. Укажіть правильне визначення прийменника.

А Прийменник — незмінна службова частина мови, що надає реченню або окремим його членам певних відтінків значення або служить для утворення окремих граматичних форм.

Б Прийменник — незмінна повнозначна частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення.

В Прийменник — незмінна службова частина мови, що вживається для зв’язку частин складного речення.

Г Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.

2. Укажіть рядок, у якому всі прийменники похідні.

А Без, од, над, посеред. Б Без, кінець, із-за, на.

В Поміж, обабіч, щодо. Г Попід, близько, до, по.3. Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку...

А (з)над, (по)над, (по)між, (по)серед;

Б (на)прикінці, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля;

В (з)під, (за)для, (уві)сні, (у)слід;

Г (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за.

4. Укажіть рядок, у якому всі сполучники єднальні.

А або, чи, то, хоч, чи...чи;

Б і, й, та (в значенні і), ні-ні, як-так;

В проте, не тільки, а, але;

Г ні-ні, не то...не то, або...або, і.5. Укажіть рядок, у якому всі сполучники підрядні.

А бо, тому що, оскільки, якби, дарма;

Б бо, та, проте, начебто, ніби;

В але, мов, як, щойно, якщо;

Г хай, ні...ні, ледве, й, однак.

6. Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів:

А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя (П. Панч).

Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли (М. Коцюбинський).

В Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів (І. Франко).

Г Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя (А. Шиян).7. Укажіть рядок, у якому всі слова з не пишемо разом.

А Не/легко, не/абияк, не/наче, не/щастя.

Б Не/ по-людськи, не/впинно, не/абищо, не/голосно, а тихо.

В Не/хтувати, не/щастить, не/чути, не/ставити.

Г Не/вишиті рушники, не/розмальована мною листівка, не/допоміг.

8. Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишемо через дефіс.

А Ай/ай/ай! Ку/ку! Їй/Богу! Б Ха/ха/ха! Го/ді! Ов/ва!

В Їй/бо! А/гов! Ге/й!  Г Їй/право! Тьох! Ну/ну!

Завдання 9-10 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких два правильні. Виберіть правильні варіанти відповіді.

9. Укажіть рядки, у яких допущено помилки у вживанні прийменників.

А Через технічні причини,відповідно до заявок, змагання зі стрільби.

Б Взяти до уваги, на мою адресу,після повернення.

В Лікар за освітою, підручник з мови, вистава по замовленню.

Г Прийшов з школи, у озері, відпустка по хворобі.

Д Українець за походженням, ракетка для тенісу, підготовлено на продаж.

10. Укажіть складні речення, у яких засобом зв’язку між частинами служать сполучники.

А Шлях пролягав полями, через ліси і зарослі, бори і хащі (Марко Вовчок).

Б Одцвітали яблуні, і тьмяні пахощі насичували повітря (С. Скляренко).

В Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина (Т. Шевченко).

Г В небі ластівка мріє далека, що на крилах весну принесла (В. Сосюра).

Д Любіть травинку, і тваринку, і сонце завтрашнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня (Л. Костенко).

18.05.22. Не і ні з різними частинами мови

1. Опрацюйте матеріал ст. 186-187.

2. Відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 536.


12.05. Правопис часток

1. Прочитайте та вивчіть правила ст. 183

2. Відеоматеріал. 

3. Виконайте вправу 528.


11.05. 22. Частка

1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 179-180.

2. Відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 516.


05.05.22. Контрольний переказ

На окремих листках пишете:

П'яте травня

Контрольний переказ тексту

04.05.22. Написання сполучників

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 175-176.

2. Відеоматеріал.


3. Виконати письмово вправу 503.


28.04.22. Тема.Сполучник

1. Прочитайте матеріал підручника  та вивчити правила ст. 166.

2. Відеоматеріал.

3. Виконати письмово вправу 480.


27.04.22. Контрольний диктант

На окремих листках пишете:

Двадцять сьоме квітня

Контрольний диктант № 2

Прослухати диктант - та написати.


21.04.22. Тема. Написання прийменників

1. Прочитайте теоретичний матеріал ст. 158.

2. Відеоматеріал

3. Виконайте вправу 449.


20.04.22. Тема. Прийменник. Види прийменників за будовою

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 154-155.

2. Вивчіть правила ст. 155.

3. Перегляньте відеоматеріал.

4. Виконайте вправу 440.


14.04.22. Тема. Контрольна робота №5

На окремих листках пишете:

Чотирнадцяте квітня

Контрольна робота №5

Прислівник 

І варіант (Дрель В., Мацелюк В.)

Початковий рівень (кожна відповідь 0.5 б.)

1.Усі слова є прислівниками у рядку:

А. впевнено, прекрасно, котрийсь;

Б. ліньки, попередньо, використано;

В. пошепки, інколи, сам на сам;

Г. раз у раз, обидва, мирно.

2. Прислівник – це..

А. незмінна  особлива форма дієслова;

Б. самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета;

В. незмінна самостійна частина мови;

Г. службова частина мови.

3. Прислівники поділяються на такі розряди:

А. якісні, відносні, присвійні;

Б. якісно-означальні, обставинні;

В. похідні та непохідні;

Г. безособові, неозначені, означено-особові.

4. Прислівник напам’ять до розряду:

А. способу дії;

Б. місця;

В. причини;

Г. якісно-означальні.

5. Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:

А. віч-на-віч;

Б.  сам-на-сам;

В. вгорі;

Г. як-небудь.

6. Прислівник мимоволі  утворено способом:

А. префіксально-суфіксальним;

Б. основоскладання;

В. безафіксним;

Г. суфіксальним.

Середній рівень

7. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням (за кожну правильну відповідь 0, 25б.)

1. чемно                         А. причини

2. навприсядки             Б. часу

3. післязавтра               В. способу дії

4. згарячу                      Г. міри й ступеня дії

5. трохи                        Д. якісно-означальні

8. Установити відповідність між прислівником та способом його творення
(за кожну правильну відповідь 0, 25б.)

1. сильно                     А. основоскладання

2. праворуч                 Б. префіксально- суфіксальний

3. весною                    В. суфіксальний

4. зліва                        Г. перехід однієї частини мови в іншу

Високий рівень

9.     Скласти речення зі словами по-старому і по старому (2 б.)

10. Записати слова, знявши риску.  (2 б.)

В/гору, сам/на/сам, любо/дорого,  раз/у/раз, на/весні, пліч/о/пліч, само/вільно, власно/руч, де/небудь, на/перекір, (с) першу, (у) зимку, (ані) скільки, (без) вісти,

 (по) моєму, (на) зразок, (за) одно, (де) коли,  (без) кінця краю,

(що) (як) найбільше, (у) знаки,  (з) дня (на) день, (будь) коли, (над) голодь.
ІІ варіант (Матвієнко С., Юрчишин І.)

Початковий рівень (кожна відповідь 0.5 б.)

1. Усі слова є прислівниками у рядку:

А. випадково, весною, пішки;

Б. на пам’ять, завширшки, втричі;

В. поріг, по-моєму, прекрасно;

Г. любо-дорого, навзаєм, використано.

2. Прислівник відповідає на питання:

А. який? чий?

Б. що роблячи? що зробивши?

В. як? наскільки? навіщо?

Г. скільки? котрий?

3. Які прислівники можуть утворювати ступені порівняння?:

А. якісні, відносні, присвійні;

Б. якісно-означальні;

В. обставинні часу;

Г. обставинні причини та місця.

4. Прислівник набагато до розряду:

А. способу дії;

Б. міри та ступеня дії;

В. причини;

Г. якісно-означальні.

5. Помилку в утворенні форми ступеня порівняння прислівника допущено в рядку:

А. найліпше;

Б.  більш актуально;

В. найменш вдало;

Г. менш гірше.

6. Усі прислівники пишуться з двома -нн у рядку:

А. прекрасн..о, невблаган..о, незграбн..о;

Б. грішн..о, невпин..о, живописн..о;

В. рівнин..о, туман..о, спосон..я;

Г. бажан..о, попідтин..ю, перлин..о.

Середній рівень

7. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням (за кожну правильну відповідь 0,25б.)

1. довіку                      А. причини

2. наперекір                Б. часу

3. спересердя              В. способу дії

4. вдвічі                       Г. міри й ступеня дії

5. по-українськи        Д. мети

8. Установити відповідність між прислівником та формою ступеня порівняння прислівника (за кожну правильну відповідь 0,25б.)

1. холодніше                 А. проста форма найвищого ступеня порівняння

2. найбільш чисто       Б. складена форма найвищого ступеня порівняння

3. найгірше                   В. проста форма вищого ступеня порівняння

4. більш вдало              Г. складена форма вищого ступеня порівняння

Високий  рівень

9. Утворити усі можливі форми ступенів порівняння прислівників легко, мало. (2 б)

10. Записати слова, знявши риску.  (2 б.)

Зо/зла, де/небудь, в/двічі, що/най/сильніше, без/кінця, дарма/що,час/від/часу, поза/торік, яко/мога, по/перше, всього (на) всього, як (не) як, де (не) де, віч (на) віч, сама (самотою), пліч (о) пліч, (по) своєму, рік (у) рік,  раз (у) раз, хоч (не) хоч, (будь) де, день (у) день, багато (багато), з діда (прадіда).


13.04.22. Узагальнення матеріалу з теми "Прислівник"

1.

2. Повторити весь теоретичний матеріал з пройденої теми.

3. Виконати тестування:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8572481


07.04.22. Написання прислівникових словосполучень

1.Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 143-144.

2. Перегляньте відео.

3. Вивчіть правила та виконайте вправу 418.


06.04.22. И та і в кінці прислівників

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 134.

2. Перегляньте відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 383.

4. Написання прислівників - прочитайте та вивчіть правила ст. 137-138.

5. Перегляньте відеоматеріал.

6.

7. Виконайте письмово вправу 397.


31.03.22. Тема. Не та ні  з прислівниками

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 131.

2. Перегляньте відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 371.

30.03.22. Тема. Букви н та нн у прислівниках

1. Прочитайте матеріал ст. 130.

2. Перегляньте відео

3. Виконайте письмово вправу 362.


24.03.22. Тема. Способи творення прислівників

1. Прочитайте теоретичний матеріал ст. 127.

2. Відеоматеріал.

3. Д.З. Правила ст. 127, Розібрати прислівники за будовою вправа 353(! не забувайте, що прислівники не мають закінчення, тільки- суфікси!)

23.03.22. Тема. Контрольний твір 

На окремих листках пишете:

Двадцять третє березня

Контрольний твір

Переваги і недоліки дистанційного начання

1. Перегляньте спочатку матеріал

Тема твору: "Переваги і недоліки дистанційного начання"


03.03.22. Тема. Твір-опис зовнішності людини за картиною

1.Прочитайте теоретичний матеріал ст. 222.

2. Ознайомтесь із орієнтовною схемою ст. 222-223.

3. Виконайте письмово вправу 600 завдання ІІІ.

4. Зверніть увагу на лексичний матеріал та довідку ст. 224.

02.03.22. Тема. Ступені порівняння прислівників

1. Прочитайте та вивчіть теоретичний матеріал ст. 123-124.

2. Перегляньте відеоматеріал.

3. Виконати вправи 336, 341.


24.02.22. Тема. Прислівник. Розряди прислівників

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 120-121 та вивчіть правила!

2. Відеоматеріал.

3. Виконати вправи 328, 333.


23.02.22. Контрольна робота

На окремих листках пишете:

Двадцять третє лютого

Контрольна робота №4

Дієприслівник

Тестові завдання 

І варіант ( Дрель В., Мацелюк В.)

1. Визначити рядок, у якому всі слова належать до дієприслівників.

А Працюючі, розглянуті, існуючі.

Б Перемігши, перемагаючи, з'ївши.

В Написані, колючі, укриті.

Г Вимиті, жовтіючі, палаючі.

2. Визначити рядок, у якому дієприслівники доконаного виду.

А Торкаючись, сидівши, пишучи.

Б Читаючи, малюючи, стоячи.

В Дозволивши, прибігши, вистоявши.

Г Плачучи, ріжучи, прагнучи.

3. Визначити рядок, у якому дієприслівники недоконаного виду минулого часу.

А Люблячи, марнуючи, забуваючи.

Б Вибачаючи, даруючи, говорячи.

В Розуміючи, міркуючи, киваючи.

Г Любивши, тримавши, хиливши.

4. Визначити рядок дієслів, від яких утворюються дієприслівники недоконаного виду.

А Оформити, прибігти.

Б Зламати, створити.

В Летіти, малювати.

Г Відпочити, виносити.

5. Визначити речення, у якому при дієприслівникові є залежні слова.

А Велич придніпровського лісу побільшувалась, грізнішаючи (Є. Гуцало).

Б Вилізши на великий сніговий карниз, юнак різко відштовхнувся палицями (М. Новиков).

В Ось чайка зметнулася вгору, прицілившись, шугонула в розставлені долоні (Б. Тимошенко).

Г Цю історичну книгу не можна прочитати, не дізнавшись, якими письменами вона написана (М. Славинський).

6. Визначити рядки, у яких частка не з дієприслівниками пишеться разом.

А Не/зчувшись, не/навидячи.

Б Не/прикидаючись, не/дивлячись.

В Не/зважаючи, не/чекаючи.

Г Не/дочуваючи, не/здужавши.

7 .Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні:

а) А сонце захекавшись потім зійшло. (Б.Олійник.);

б) Ми з тобою в часі розійшлися а тепер зустрівшись не знайшлись. (Є.Гуцало.);

в) Б’ємось за виживання. Не мовчи! Чи можна виживати живучи? (Д.Павличко.)

8. Знайдіть правильно побудоване речення з дієприслівниковим зворотом:

а) Сашко, образившись на товариша, і не захотів з ним розмовляти.

б) Василь, одягнувши рюкзак, взув кеди.

в) Юля, подружившись з Галею і дуже полюбила її.

г) Сергійко згадавши про забутий портфель і пішов по нього.

9. Визначити речення, у яких дієприслівниковий зворот виділяється комами.

А Серце в'яне співаючи (Т. Шевченко).

Б Однокласники розмовляли сміючись.

В Україна бере участь у дослідженні корисних копалин Антарктиди маючи на ній власну наукову станцію (С. Косар).

Г Князь зібравши хоробрих воїнів вирушає в далеку дорогу (В. Мірошніченко).

Д Ідуть дівчата в поле жати, та, знай, співають ідучи (Т. Шев-

10. Установити відповідність між дієсловами та суфіксами, за допомогою яких утворюються від них дієприслівники.

А Обстежити.  

 Б Бродити.   

 В Сфотографувати.

Г Зберегти. 

 Д Змогти.    

  Е Винести.

 

 1 -виш-. 

 2 -ши-.

 

11.  Установіть відповідність між дієприслівниками і їх морфологічним розбором.

1 Особлива форма дієслова – дієприслівник, доконаного виду, у реченні є обставиною минулого часу.

 

А Сагайда, випроставшись між низькими деревами, якусь мить стояв приголомшений і засліплений блиском вранішньої природи. (О. Гончар )

 

Особлива форма дієслова – дієприслівник, недоконаного виду, у реченні є обставиною теперішнього часу.

 

Б Старий воєвода вважав, що не може його дочка, живучи серед повстанців, не навчитися того, що вміють вони. (В. Малик )

 

 

В Дніпровські рибалки випадково натрапляють на ці блукаючі човни. (О. Гончар ).

 

 

 

12.            Уведіть у речення дієприслівниковий зворот.

 Читаючи книгу.

13.  Зробіть синтаксичний розбір речення і морфологічний розбір дієприслівника.Уранці прокинулося й море, пославши дрібні хвилі до берега.

ІІ варіант ( Матвієнко С., Юрчишин І.)

Варіант 2

1. Визначити рядок, у якому всі слова належать до дієприслівників.

А Викопані, зароблені, палаючі.

Б Працюючі, літаючі, колючі.

В Згасаючі, стоячі, почорнілі.

Г.Зробивши,згасаючи, підхоплюючи.

2. Визначити рядок, у якому дієприслівники недоконаного виду.

А.Прийшовши,запитавши, проживши.

Б Оживаючи, даючи, ходячи.

В.Викопавши, прославивши, злізши.

Г. Забігши, сховавшись, сівши.

3. Визначити рядок, у якому дієприслівники недоконаного виду теперішнього часу.

А .Радіючи, пишаючись, живучи.

Б.Заснувавши,викликавши, берігши.

В.Указавши,відзначивши, відвідавши.

Г.Вивчивши,збудувавши, запитавши.

4. Визначити рядок дієслів, від яких утворюються дієприслівники доконаного виду.

А Складати, сидіти.

Б Писати, плавати.

В Схитрити, сформувати.

Г Відпочивати, косити.


5. Визначити речення, у якому при дієприслівникові немає залежних слів.

А Аж гульк — з Дніпра повиринали малії діти, сміючись (Т. Шевченко).

Б Лавина помчала, стрімко набираючи швидкість (М. Новиков).

В Відкривши очі, юнак ледве втямив, що лежить далеко внизу (М. Новиков).

Г Гарбузи й на вулицю, бувало, виглядали, деручись густими верболозовими та очеретяними тинами (В. Чемерис).

6. Визначити рядки, у яких частка не з дієприслівниками пишеться окремо.

А Не/хтуючи, не/зчувшись.

Б Не/вважаючи, не/живучи.

В Не/бажаючи, не/дбаючи.

Г Не/дооцінюючи, не/доробивши.

7. Не виділяється комами дієприслівник у реченні:
а) Співаючи хрипи хрипи шукай слова щоб як шипи(П.Біба);
б) Співають ідучи дівчата(Т.Шевченко);
в) Ніхто не співає додому йдучи(Л.Талалай).

8. У якому реченні правильно розставленні розділові знаки при дієприслівниковому звороті?

а) Побувавши на екскурсії ми написали звіт.

б) Учитель, пояснивши матеріал, запропонував виконувати вправи.

в) Наталка зупинившись біля вікна, почула мелодію вальсу.

г) Переглянувши кінофільм дідусь довго обмірковував його.

9. Визначити речення, у яких дієприслівниковий зворот не виділяється комами.

А Зрушували гори роблячи нові водойми (Л. Іванов).

Б Іде Гонта похилившись (Т. Шевченко).

В Зовсім низько над землею пролітав джміль басовито гудучи (Є. Гуцало).

Г Повільно йшли прислухаючись до переспіву пташок (Є. Гуцало).

 Д Бач, заснула виглядавши, моя сизокрила! (Т. Шевченко).

10. Установити відповідність між дієсловами та суфіксами, за допомогою яких утворюються від них дієприслівники.

А Формулювати.        

Б Бродити.                   

В Ховати.

Г Водити.

Д Цементувати.

Е Говорити.

 

1 -ачи(-ячи).

2 -учи(-ючи).

11. Установіть відповідність між дієприслівниками та їх морфологічним розбором.

1.Особлива форма дієслова — дієприсл., докон. в., у реченні є обставиною мин. часу

2.Особлива форма дієслова — дієприсл., недокон. в., у реченні є обставиною тепер. часу

А.Десятки прожекторів з валу вдарили промінням, засліпили наступаючі війська

Б.Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно, що, згадуючи тебе вже много літ, я завжди добрішав, почував себе невичерпно багатим і щедрим

В.Обминувши в долинці пізнє волосисте просо, я вихоплююсь на шлях і одразу наздоганяю драбинчастий віз горшковоза

1112.Уведіть у речення дієприслівниковий зворот. 

Повертаючись із прогулянки.

1313. Зробіть синтаксичний розбір речення і морфологічний розбір дієприслівника.

Перестрибуючи одна через одну, хвилі кидались на берег.


17.02.22. Тема. Узагальнення матеріалу з теми Дієприслівник" 

1. Повторіть теоретичний матеріал §27-§31.

2. Розгляньте на сторінці 111 морфологічний розбір дієприслівника.

3. Виконайте письмово розбір дієприслівників з вправи 313

4. Пройдіть тести за посиланням ( тести будуть дійсні до 22.02) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8848820

16.02.22. Тема. Дієприслівниковий зворот

1. Прочитайте теоретичний матеріал піідручника ст. ст. 101-102

2. Відеоматеріал

3. Виконати письмово вправи 279, 285. Здати до 17.02.

10.02.22. Тема. Не з дієприслівниками

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 106. Вивчіть правила.

2. Перегляньте матеріал.

3. Виконайте письмово вправи 299, 302. Правила ст. 106. Здати до 11.02. 


09.02.22. Тема. Вид і час дієприслівників

1. Прочитайте матеріал підручник ст. 108 (вивчіть правила)

2. Відеоматеріал.

3. Виконайтн письмово вправи 305, 308. Здати до 10.02.до 18 години.


03.02.22. Тема. Дієприслівник як особлива форма дієслова

1. Прочитайте матеріал підручника ст.98.

2. Прослухайте відеоматеріал.

3. Д.З.  Виконайте вправи 269, 277. Вивчити правила ст. 98.  Здати до 04.02 до 15 години.


02.02.22. Тема. Діалог дискусійного характеру

1. На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо з текстом і спробуємо самі перевтілитися у безпосередніх учасників ситуацій. Прошу уважно вникнути в прочитане і задуматися: а як би я повівся (повелася) в даних обставинах?.. 

Говорять, що Інтернет незабаром витіснить книжки. Більшість, мабуть, підтримає цю зміну. Проте, на мою думку, це спричине лише деградацію суспільства. Підлітки стають залежними від соціальних мереж. Реальність зміщується на більш пасивне спілкування. Тому,не забуваймо, що в школах діти не лише навчаються, а й знайомляться з іншими, розширюють свій кругозір. Прогнозують, що в майбутньому люди практично не виходитимуть із дому. Все можна буде зробити за допомогою глобальної мережі. І навчатися також. Але це, як на мене, є менш продуктивно, бо вчитель- незамінний порадник і друг, джерело людських знань.Дехто вважає, що оновлення в системі освіти лише підуть на користь. Бо світ безупинно змінюється, і необхідно йти в ногу з часом.

 Але, все ж таки, думка кожного гідна поваги. І, можливо, не слід завчасно заглядати в майбутнє?

2. Бесіда за прочитаним (усно)

Визначіть тип та стиль мовлення тексту

Який заголовок можна дати цьому тексту?

Визначіть головну думку та тему тексту?

Якому типу книги(електронний чи паперовий) Ви надаєте перевагу? Чому?

3. Д.ЗСкладіть і запишіть  діалог, який міг би відбутися між двома семикласниками, де один надає перевагу – класичній (паперовій) книжці, а інший - електронній. Використайте усі можливі переконливі аргументи, дотримуючись мовного етикету. Не забувайте, як ми оформлюємо діалог. Здати до 03.02.

27.01.22. Твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи

1. Прочитайте матеріал


.
1. Д.З Прочитайте додатково матеріал підручника ст. 227, вправа 607. Напишіть твір на тему "Я готую улюблену страву". Здати до 27.01.

26.01.22. Повторення та узагальнення з теми "Дієприкметник"

1.Завдання: встановити, у якому рядку всі слова – дієприкметники (підкреслити)

А) Обсаджений, притихлий, полонений, тихий.

Б) Підбілений, червоний, прив’язаний, пекучий.

В) Порослий, сидячий, занесений, пробитий.

 2. Завдання: Утворити за  початком слова-дієприкметники. Визначити вид утворених дієприкметників.

Зач…, відг…, перев…, підн…, спис…, непідбіл…, посив…, зниж…                                                   3. Складати речення з дієприкметниковим зворотом.                                                                                    Слова : позолочений, просіяний, тертий.

3. Завдання: у поданих реченнях виправити помилки у відокремленні дієприкметникового звороту.

1. І пахне раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.

2. З-під гори, порослої виноградною лозою, дзюрчав струмок.

3. На скошених травах жовтіла прошита срібним павутинням  стерня.

4. Голубе небо, вкрите рідкими хмарками, щедро лило ясне світло на лани.

5. Котить сонний Дніпро віками зажурені води.

6. Українська барвиста сорочка, вишита вручну, оздоблена національними орнаментами, втілює гостинність нашого народу. 

4.Завдання: відгадати загадки, виписати дієприкметники, схарактеризувати їх

 1. У вінку зеленолистім, 

     У червоніючім намисті 

      Видивляється у воду

      На свою хорошу вроду .

2. Повна ложка жита п’ятачком накрита.

3. Що можна бачити із заплющеними очима.

4. Сто один брат – всі в один ряд зав’язані стоять.

5. Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках.

6. Стоїть над водою з розплетеною косою

ДОВІДКА: КАЛИНА, КАПУСТА, СОН, ПАРКАН, МАК,ВЕРБА 

7. Д.З. Пройти тестування за посиланням. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7547918




Дистанційне навчання 25.10.21-12.11.21.

11.11.21. Тема. Контрольна робота (Здати до 12.11)

На окремих листках пишете:

Одинадцяте листопада

Контрольна робота№1

Дієслово

Тестові завдання

І варіант (Дрель Н., Мацелюк В.)

Початковий рівень (завдання по 0,5 бал.) 

1. Дієслово - це частина мови, яка:

   а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

   б) означає дію або стан предмета;

   в) означає назву предмета;

   г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

   а) робити, сидить, читала;

   б) світає, співають, світить;

   в) писати, читати, малювати;

   г) дивитися, розмовляти, слухає.

3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а) читав, малюю, буду вчити;

   б) проводити, прочитав, глянула;

   в) вивчати, привітав, говорити;

   г) казати, принести, ворушиться.

4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

   а) пообіцяла, стояли, доказати;

   б) падало, мріяв, вміти;

   в) люблю, думав, відпочивати;

   г)прочитав, відвідала, забули.

5. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

   а) Працював би, купують, заспіваймо.

   б) Будемо говорити, обступаючи.

   в) Розуміючи, надісланий, ховаючи.

   г) Учити, навчивши, учення.

6. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

     а) Охопити, побачити, ішов.

     б) Говорити, спати, сміятися.

     в) Сидіти, наїжачитися, діждалися.

     г) Малювала, стежити, махати.

                   Середній  рівень (завдання по 1 балу)

7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбут-                              1 Буду в'язати.

ній час.                                                              2 Перечитав.

Б Недоконаний вид, май-                                3 Працюватимемо.

бутній час.                                                         4 Змалюю.

В Доконаний вид, мину-                                  5 Підписав,

лий час.                                                              6 Зроблю.

8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий.                                        1 Сподіватимусь, буде малювати.

Б Теперішній.                                     2 Відпочинеш, полечу.

В Майбутній.                                      З Працюють, ігнорує.

                                                             4 Сконала, допомогли.

                                                              5 Відвідав, утекли.

 9. Установіть відповідність:                                                                       

Форма дієслова

Приклади

1.Дієприкметник

А) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував

2. Інфінітив

Б) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши

3.Особові дієслова

В) ілюстрований, зшита, крокуючий,  омріяне

4.Безособові дієслова

Г) краяти, кипіти,  зашуміти, лукавити

5. Дієприслівник

Д) світає, хмариться, виготовлено, розпитано

 

Е) заплутаний, зректися, пригадавши, іти

 Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)

10. Утворіть видові пари від дієслів:                                                               

 вигадувати,  запитати,  припиняти, вчити, гукати, зупиняти.

 11. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.

 Уміння слухати – важлива риса співрозмовника.

 Високий рівень ( 3 бали)

 12. Випишіть дієслова з тексту, визначте  їх особу, вид, час, число.

   Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева. Тихо навкруги. Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку.  Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…

 Зразок:  Дрімає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.

ІІ варіант (Матвієнко С., Юрчишин І.)

Початковий рівень (завдання по 0,5 бала)

1. Дієслово - це частина мови, яка:

   а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

   б) означає дію або стан предмета;

   в) означає назву предмета;

   г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

2. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

   а)Відпускаючи, турбувати, перехідний.

   б) Спілкуючись, посміхнувся, принісши.

   в)ордувати, посивілий, серйозний.

   г) Бігатимете, господарюючи, освітлений.

3. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

   а)Нездужати, нездоровиться, цвіте.

   б)Летіти, одягати, переконуватися.

   в) Заздрити, цвів, охопити.

   г)Відпустити, горіти, мила.

4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

   а) робити, сидить, читала;

   б) світає, співають, світить;

   в) писати, читати, малювати;

   г) дивитися, розмовляти, слухає.

5. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

     а) Охопити, побачити, ішов.

     б) Говорити, спати, сміятися.

     в) Сидіти, наїжачитися, діждалися.

     г) Малювала, стежити, махати.

6. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а) читав, малюю, буду вчити;

   б) проводити, прочитав, глянула;

   в) вивчати, привітав, говорити;

   г) казати, принести, ворушиться.

 Середній  рівень (завдання по 1 балу)

7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбут-                               1 Перерахував.

ній час.                                                                2 Буду вчити

Б Недоконаний вид, май-                                  3 Напечемо.

бутній час.                                                           4 Вимию.

В Доконаний вид, мину-                                    5 Малюватимемо

лий час.                                                                6 Підстелив 

 8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий.                                                        1 Радіють, розповідають.

Б Теперішній.                                                         2 Переписав, поневолив.

В Майбутній.                                                      3 Буду допомагати, визволимо.

                                                                              4 Запалив, скрикнув.

                                                                              5 Аналізую, ідуть.

                                                                              6 Допущу, зроблю.

 9. Установити відповідності дієслова та його особи і числа

а) працюєш

1. 2 особа множини

б) шумлять

2. 1 особа однини

в) будується

3. 3 особа множини

г) просите

4. 2 особа однини

д) напишу

5. 3 особа однини

є) опадав

 

 Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)

 10. Утворіть видові пари від дієслів:  

Малювати, писати, казати, копати, пекти, любити.

 11. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.

 Дід наказав Василькові дивитися в очі.

 Високий рівень ( 3 бали)

 12. Випишіть дієслова з тексту, визначте  їх особу, вид, час, число.

 Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу. Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв, зашепотіли листочки, заметушилася у травиці комашня, розітнулось в гущавині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами.

 Зразок: Грає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.

 

                                                                                                  

10.11.21. Тема. Способи творення дієслів

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 52-52.

2. Перегляньте навчальне відео.

3. Д.З. Виконати письмово вправи 154, 155. 

04.11. 21. Тема. Безособові дієслова

1. Опрацювати § 15, правила ст. 50.

2. Переглянути відеоматеріал

3. Д.З. Вправа 149.


03.11. 21. Тема. Творення і правопис дієслів умовного й наказового способу

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 44, 46-47.

2. Відеоматеріал.

3. Д.З. Правила ст. 44, 46-47, впр.126, 133. (здати до 04.11 до 18 години)


28.10.21. Тема. Способи  дієслів

1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 43.

2. Перегляньте відео

3. Виконайте письмово вправу 121.

4 . Д.З. Вивчити правила ст. 43, конспект. Здати до 29.10 до 18 години. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий