6 клас мова 2022

 Дистанційне навчання 26.01.22.- 2022

23.05-24.05.22. Тема. Словотвір. Орфографія

1. Відеоматеріал.

2. Матеріал підручника § 67.

3. Виконайте вправу 570.


20.05.22. Тема. Контрольний диктант

На окремих листках пишете:          Двадцяте травня

 Контрольний диктант № 2

Мова - душа народу

 


18.05.22. Тема. Повторення. Лексикологія. Фразеологія.

1. Згадаймо - §66.

2. Відеоматеріал. 

3. Відео "Фразеологія"

4 Виконати вправу 564.


17.05. 22. Контрольна робота

На окремих листках пишете: Вісімнадцяте травня

Контрольна робота № 8

 Займенник

Тестові завдання

1. Займенником називається повнозначна час­тина мови, що:

а)    означає назву предмета і відповідає на пи­тання хто? що?;

б)     вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх;

в)    означає ознаку предмета або його на­лежність і відповідає на питання який?
чий? котрий?;

г)      означає число, кількість предметів, їх поря­док при лічбі й відповідає на питання
скільки?який? котрий?

2.       У якому реченні всі займенники належать до розряду означальних?

а)            весь, цей, твій, наш, його;

б)            кожен, ваш, їхній, він, ніхто;

в)            всякий, інший, сам, жоден, кожний;

г)             самий, який, чий?, хтось, ніщо.

3.            У якому рядку всі займенники належать до розряду неозначених?

а)            будь-що, ніщо, щось, хтозна-що;

б)            хто-небудь, якийсь, дехто, будь-хто, абихто;

в)            абищо, казна-хто, вони, нічий, цей;

г)             хтозна-хто, я, себе, деякий, котрий.

4.      Від яких займенників утворилися заперечні?

а)            від особових;

б)            від присвійних;

в)            від питальних;

г)             від відносних.

5.    У якому рядку всі займенники у непрямих відмінках мають іншу основу, ніж у називному?

а)            мій, свій, ніщо, ваш, ніякий;

б)            сам, весь, той, такий, він;

в)            хто, я, що, вона, вони;

г)             ти, воно, дехто, стільки, чиє.

6.    У якому рядку всі займенники відмінюються як прикметники?

а)            хтось, чийсь, скільки, вона, себе;

б)            що, я, мій, будь-який, мій;

в)            ваш, твій, жоден, всякий, цей;

г)             свій, такий, ти, котрий, ми.

7.       У якому рядку всі займенники вжито у родо­вому відмінку?

а)            себе, когось, дехто, будь-кому, їй;

б)            їхнього, чийогось, його, цієї, хтозна-кого;

в)            нікотрого, ніскільки, самого, ніщо, собі;

г)             її, того, жоден, абиякий, казна-чого.

8.      У якому рядку всі займенники у непрямих відмінках після прийменників уживаються з по­чатковим ні

а)            мій, твій, свій, себе;

б)            я, кожний, увесь, ти;

в)            він, вона, воно, вони;

г)             хто, що, чий, весь.

9.      Запишіть займенники, знявши риски.
Аби/кому, де/кого, ні/хто, будь/з/ким, де/який, 
де/в/чому, хтозна/з/кого, хтозна/чим, будь/у/кого, будь/ким, що/небудь, чий/небудь, казна/хто, каз­на/в/кого, ііі/з/ким, будь/котрий, будь/з/якого.

10. Виконайте повний розбір займенників як частини мови. (зразок у підручнику ст. 211, вправа 252).

Найкращий володар той, хто володіє собою (Нар. творч.).

13.05.22. Заперечні й неозначені займенники

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 201-2022.

2. Перегляньте відео.

3.Виконайте письмово вправу 529.


09.05-10.05.22. Питальні й відносні займенники

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 198, 200.

2. Відеоматеріал.

3. Виконайте вправу 519.


04.05.22. Вказівні та означальні займенники

1.Відеоматеріал.

2. Опрацювати матеріал ст. 207-209.

3. Виконати вправу 549.


03.05.22. Зворотний займенник. Присвійні займенники

1. Відеоматеріал

2. 

3. Опрацювати матеріал ст.196, ст.205

4. Виконати вправи  513, 539.


29.04.22. Тема. Контрольний твір

На окремих листках пишете:

Двадцять дев'яте квітня

Контрольний твір розповідного характеру

(вибираєте тему:

- Що я роблю для здійснення своєї мрії

- У чому полягає гідність людини)


26.-27. 04.22. Тема. Особові займенники, їх відмінювання

1. Прочитати матеріал підручника ст. 193-195.

2. Відеоматеріал.

3. Виконати вправу 511.


25.04.22. Тема. Займенник. Розряди займенників

1. Теоретичний матеріал підручника ст. 190-191.

2. Відеоматеріал.

3. Виконати письмово вправу 504 та вивчити правила ст. 190-191.


22.04.22. Тема. Усний твір-опис за картиною

1.Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 237.

2.Відеоматеріал.

3. Дайте усні відповіді на запитання ст. 238.

4. Виконайте усно завдання ІІІ  вправи 604 ст. 239.


20.04.22. Контрольна робота №7

На окремих листках пишете:                    Двадцяте квітня

Контрольна робота №7

Числівник

І варіант (Дідковський Є., Коваленко Ю.. Ніколаєва. К., Подвишений А., Янків А.)

І-ІІ рівень (кожне завдання оцінюється 1 б.)

Виберіть правильну відповідь.

1. Позначте рядок, усі слова в якому — числівники:

А   десять, десятеро, десятка, десятий; 

Б   три, третій, тридцять, триста;

В   двоє, другий, двічі, дванадцять;

Г   п'ятдесятий, п'ятдесят, п'ятдесятиріччя, п'ятнадцятий.

2. Позначте рядок, усі словосполучення в якому утворені правильно:

А   два дні, три олівця, чотири пенали;

Б   чотири портфеля, п'ять робітників, десятеро хлопців;

В   три п'ятих метрів, троє казок, два кошики;

Г   п'ять сьомих кілометра, семеро курчат, дванадцять книжок.

3. Позначте речення, у якому вжито збірний числівник:

А   Будувало дванадцять лицарів Софію.

Б   Школярики стоять по три, чотири.

В   Я міг на тисячу, лишаю на п'ятак.

Г   У погляді двійко іскрин виграє.

4. Позначте рядок, усі слова в якому — дробові числівники:

А три четвертих, одна друга, половина;

Б   дві п'ятих, тридцять сотих, дві десяті;

В   чотири восьмих, чотириста два, п'ять сотих;

Г   п'ятеро, п'ять десятих, десять сотих.

5. Порядкові числівники означають
А  кількість, що складається з певного числа частин цілого;
Б  кількість предметів як сукупність, єдине ціле;
В  порядок предметів при лічбі;
Г  кількість предметів у цілих одиницях.

6. Порядковим є такий числівник:

А  сімнадцять;
Б  сімдесят;
В  сімдесят три;
Г  семитисячний.

ІІІ рівень (кожне завдання оцінюється 1,5 б.)

1.     Складений кількісний числівник 378 поставити у формі родового  та орудного відмінка однини.

1.     Скласти речення з однорідними членами з будь-яким порядковим числівником на –тисячний. 

ІV рівень  (завдання оцінюється 3 б.)

Зробіть морфологічний розбір числівника.

Тільки на Черкащині є тридцять вісім пам’ятників Тарасу Шевченкові.

Варіант ІІ ( Клінчик Д., Марківський А., Півень К., Осипенко І.)

 І-ІІ рівень (кожне завдання оцінюється 1 б.)

Виберіть правильну відповідь.

1. Збірні числівники означають
а) кількість, що складається з певного числа частин цілого;
б) кількість предметів як сукупність, єдине ціле;
в) порядок предметів при лічбі;
г) кількість предметів у цілих одиницях.

2. До кількісних числівників належать:
а) власне-кількісні, дробові, збірні та неозначено-кількісні;
б) прості, складені та дробові;
в) прості, назви десятків, назви сотень.
г) цілі, дробові, порядкові.

3.Складені порядкові числівники відмінюються так:
а) відмінюються всі слова;
б) відмінюється перше й останнє слово;
в) відмінюється останнє слово;
г) останнє слово може відмінюватись або залишатись незмінним.

4. Порядкові числівники на -сотий, -тисячний, -мільйонний пишуться 
а) через дефіс;
б) разом (одним словом) ;
в) окремо (двома словами);
г) разом або окремо, залежно від того, яким членом речення виступають.

5. Складеним є такий числівник:
а) сімнадцять;
б) сімдесят;
в) сімдесят третій;

г) семитисячний.

6. У якому рядку всі порядкові числівники вжито в орудному відмінку?

а) Першого, другого, третього, четвертого, п’ятого;

б) першим, другим, п’ятим, третім, четвертим;

в) першому, другому, третьому, четвертому, п’ятому;

г) шостому, четвертого, одинадцятим, двадцятому.

ІІІ рівень (кожне завдання оцінюється 1,5 б.)

1.     Складений кількісний числівник 894 поставити у формі родового  та орудного відмінка однини.

2.     Скласти речення зі вставним словом з будь-яким порядковим числівником на мільйонний. 

ІV рівень (завдання оцінюється 3 б.)

Зробіть морфологічний розбір числівника.Дванадцять лицарів побудували Софію.


 19.04.22. Тема. Уживання кількісних числівників з іменниками. Підсумковий урок.

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 182.

2. Перегляньте відео.

3. Виконайте письмово вправу 487.

4. Повторіть свої знання з пройденої теми.

5. Розгляньте на ст. 180 морфологічний розбір числівника.

6. За зразком зробіть морфологічний розбір числівника у реченнях.

Заняття відбудеться в шостій аудиторії.

Двоє хлопців ловили рибу.

7. Д.З. Повторити теоретичний матеріал з пройденої теми, виконати письмові завданння.


15.04.22. Тема. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 179.

2. Перегляньте відео.

3. Теоретична хвилинка. Запишіь у зошит!

- Якщо тобі потрібно сказати точний час (без хвилин), то слід використовувати прийменники О чи ОБ: о третій годині, об одинадцятій годині.

Для позначення половини використовуємо прийменник НА: пів на десяту, опів на сьому.

Називаючи точний час із хвилинами, слід пам'ятати, що до 30 хвилин треба вживати прийменник НА або ПО, а після 30 хвилин – прийменник ЗА або ДО.

НЕПРАВИЛЬНО: пів сьомої (години), п’ятнадцять (хвилин) восьмої (години), без десяти (хвилин) три (години) .

 ПРАВИЛЬНО: п’ятнадцять (хвилин) на восьму (годину), п’ятнадцять (хвилин) по восьмій (годині), за десять (хвилин) третя (година), десять (хвилин) до третьої (години).

 Ніколи не запитуйте «Скільки на ваших?», коли просите когось глянути на свій годинник. Правильно буде  «Скажіть, будь ласка, котра година?».

4. Таблиця.-Зверніть увагу!

 

 

КОТРА ГОДИНА ?

 

Час

ПРАВИЛЬНО

НЕПРАВИЛЬНО

10.00

Десята година

 

Десять годин

10.30

Пів на одинадцяту

Пів одинадцятої, половина одинадцятої

10.15

Десята година п’ятнадцять хвилин

П’ятнадцять хвилин по десятій

П’ятнадцять хвилин на одинадцяту

Чверть по десятій

Чверть на одинадцяту

П’ятнадцять хвилин одинадцятої

10.45

За п’ятнадцять одинадцята

За чверть одинадцята

Чверть до одинадцятої

Без п’ятнадцяти одинадцята

5. Д.З. конспект уроку, записати позначення часу різними способами: 12.40; 12.15; 15.50; 19.00; правила ст. 179.

13.04.22.  Тема. Правопис числівників

1. Відеоматеріал.


2. Запишіть таблицю у зошит та вивчіть.

М’який знак пишеться

М’який знак не пишеться

1)       На кінці числівників:

а)     простих п’ять, шість, дев’ять, десять:п’ять яблук, шість книжок;

б)     складних одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців, сімнадцять років.

2)       У непрямих відмінках:

а)     простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями;

б)     усіх збірних ^крім двоє, семеро, восьмеро): п’ятьох немовлят, дев’ятьом рибам

1.  У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять- шістнадцятьом.

2.  У кінці простих числівників (окрім п’ять, шість, дев’ять, десять): два сини, три стільці.

3.  У кінці простих числівників (окрім одинадцять — двадцять, тридцять): сорок учнів, сімдесят кілометрів.

4.  У непрямих відмінках перед за­кінченням у числівниках: простих (окрім три, чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро):двох учнів, сімом птахам

3.Коментар. М’який знак може вживатися в числівниках тільки після букв д, т, з, с, ц, л, н: дев’ять, сім. У кінці інших числівників м’який знак після т ставиться або не ставиться залежно від звучання: п’ять, дванадцять, сімдесят. У складних числівниках у кінці першої частини м’який знак ніколи не пишеться: п’ятнадцять, п’ятдесят, п’ятсот. При відмінюванні може з’являтися м’який знак: п’ятьмастами, шістьмастами, але не в кінці першої частини, а в середині її — відповідно до вимови.Увага! М’який знак не пишеться у числівнику чотири в орудному відмінку перед закінченням: чотирма, але чотирьома.М’який знак не пишеться у числівниках від п’ятдесяти до вісімдесяти і від двохсот до дев’ятисот, за винятком деяких непрямих відмінків, де м’який знак пишеться в середині слова: дев’ятьмастами.

4.Завдання.Переписати, на місці крапок, де треба, поставити м’який знак. 
1) Море буває тр..ох сортів: тихе море, хвильове море й бур’яне море.
2) Уперше зворотний бік Місяця було сфотографовано в жовтні тисяча дев’ятисот п’ят..десят дев’ятого року.
3) Написи повторювалися дванадцят...ма мовами.
4) Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шіст..сот вісім..десят один кілометр на годину.
5) Чотири українські фронти рухались на захід чотир..ма залізними потоками.
Зробити синтаксичний розбір третього речення.
5. Д.З.Конспект уроку, таблиця, вправа 497.

12.04.22. Тема. Відмінювання порядкових числівників 

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 177-178.

2. Перегляньте відеоматеріал.


3. Д.З. правила ст.177-178, вправа 479 

08.04.22. Відмінюванння кількісних числівників

1.

2. Прочитайте теоретичний матеріал ст.171-173.

3. Д.З. теоретичний матеріал ст. 170-173, вправа 454.


06.04.22. Тема. Розподільне написання кількісних числівників. Написання порядкових числівників.

1. Перегляньте відео.



2. Прочитайте матеріал підручника ст. 178 (останній абзац).

3. Д.З.правила, вправа 478(зверніть увагу на зразок).


01.04.-05.04.22. Тема. Контрольний переказ тексту

На окремих листках пишете:

Перше квітня 

Контрольний переказ тексту з описом природи

Барвінок

План ( списати з відеоматеріалу)

Далі з нового абзацу сам текст переказу

1. 



30.03.22.Тема. Числівник. Числівники за будовою 

1. Перегляньте відео.

2. Матеріал підручника ст. 167, 168-169.

3. Виконайте письмово вправу 440.


29.03.22. Тема. Числівник

1. Прочитайте теоретичний матеріал ст. 164.

2. Перегляньте відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 436.


28.03.22.  Тема. Контрольна робота

На окремих листках пишете:

Двадцять восьме березня

Контрольна робота №6

Прикметник

 Тестові завдання

(Не забувайте писати відповіді!)

І варіант (Дідковський Є., Коваленко Ю., Ніколаєва К., Подвишений А.)

1. Визначте рядок, у якому зазначено правильне твердження.

а) Прикметники змінюються за групами, відмінками і числами.
б) Прикметники змінюються за родами, відмінками, числами.
в) Прикметники змінюються за відмінками і числами.
2. Укажіть ряд якісних прикметників:

а) легкий, зелений, довгий; б) чистий, гучний, швидкий; в) місцевий, лісовий, квітковий.

3. Укажіть ряд, в якому всі прикметники мають форму найвищого ступеня порівняння:

а) найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;

б) найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;

в) найшвидший поїзд, найбільш глибока западина.

4. Короткі форми прикметників – це
а) зеленая, глибокеє, відважнії;
б) молодий, відважний, золотий;
в) повен, рад, золот, зелен.
5. Визначте рядок, у якому допущено помилки в закінченнях прикметників:
а) Зовнішнього, гарному, дійового;
б) Братнього, круглолицим, дружнім;
в) Безкраєго, літнєму, пізного.

6. До м’якої групи належать прикметники
а) народний, майстерний, сліпий, сірий;
б) вечірній, ближній, пізній, синій;
в) веселий, поперечний, рідний, гіркий.

7. Укажіть ряд географічних назв, від яких можна

утворити прикметник, що закінчується на –ськ(ий):

а) (Кагарлик) район, (Збараж) школа, (Прага) газета;

б) (Бахмач) завод, (Рига) філармонія, (Волга) берег;

в) (Карпати) регіон, (Чернігів) область, (Красноград) район.

8. Укажіть ряд, у якому всі прикметники утворені суфіксальним способом

а) сонячний, прибережний, навчальний

б) гірський, вечірній, осінній

в) приозерний, дорожній, ручний

9. Укажіть ряд прикметників, які мають суфікс –ов-

а) слив..вий, казк..вий, дощ..вий

б) служб..вий, березн..вий, житт..вий

в) матч..вий, вітр..вий, підсумк..вий

10. Визначте рядок, у якому «не» з прикметником пишеться разом

а) (Не)велика білостінна хата купалась у квітах

б) Нам (не)страшні ворожі хмари

в) Родися не(багатим), а щасливим

11. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться разом.
а) Блідо/рожевий, вибірково/вимірювальний, військово/авіаційний; 
б) Військово/зобов'язаний, геолого/розвідувальний, жовто/гарячий;
в) Водо/відливний, електро/хімічний, сніжно/білий; 

12. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться -нн-:

а)вовня..ий, соколи..ий, солов'ї..ий;

б)свяще..ий, невблага..ий, маши..ий;

в)безтала..ий, солом'я..ий, пшоня..ий.

ІІ варіант (Клінчик Д., Марківський А., Півень К., Осипенко І., Янків А.)

1. Визначте рядок, у якому зазначено правильне твердження.

а) Прикметники змінюються за групами, відмінками і числами.
б) Прикметники змінюються за родами, відмінками, числами.
в) Прикметники змінюються за відмінками і числами.
2. Укажіть ряд якісних прикметників:

а) легкий, зелений, довгий; б) чистий, гучний, швидкий; в) місцевий, лісовий, квітковий.

3. Укажіть ряд, в якому всі прикметники мають форму найвищого ступеня порівняння:

а) найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;

б) найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;

в) найшвидший поїзд, найбільш глибока западина.

4. Короткі форми прикметників – це
а) зеленая, глибокеє, відважнії;
б) молодий, відважний, золотий;
в) повен, рад, золот, зелен.
5. Визначте рядок, у якому допущено помилки в закінченнях прикметників:
а) Зовнішнього, гарному, дійового;
б) Братнього, круглолицим, дружнім;
в) Безкраєго, літнєму, пізного.

6. До м’якої групи належать прикметники
а) народний, майстерний, сліпий, сірий;
б) вечірній, ближній, пізній, синій;
в) веселий, поперечний, рідний, гіркий.

7. Укажіть ряд географічних назв, від яких можна

утворити прикметник, що закінчується на –ськ(ий):

а) (Кагарлик) район, (Збараж) школа, (Прага) газета;

б) (Бахмач) завод, (Рига) філармонія, (Волга) берег;

в) (Карпати) регіон, (Чернігів) область, (Красноград) район.

8. Укажіть ряд, у якому всі прикметники утворені суфіксальним способом

а) сонячний, прибережний, навчальний

б) гірський, вечірній, осінній

в) приозерний, дорожній, ручний

9. Укажіть ряд прикметників, які мають суфікс –ов-

а) слив..вий, казк..вий, дощ..вий

б) служб..вий, березн..вий, житт..вий

в) матч..вий, вітр..вий, підсумк..вий

10. Визначте рядок, у якому «не» з прикметником пишеться разом

а) (Не)велика білостінна хата купалась у квітах

б) Нам (не)страшні ворожі хмари

в) Родися не(багатим), а щасливим

11. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться разом.
а) Блідо/рожевий, вибірково/вимірювальний, військово/авіаційний; 
б) Військово/зобов'язаний, геолого/розвідувальний, жовто/гарячий;
в) Водо/відливний, електро/хімічний, сніжно/білий; 

12. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться -нн-:

а)вовня..ий, соколи..ий, солов'ї..ий;

б)свяще..ий, невблага..ий, маши..ий;

в)безтала..ий, солом'я..ий, пшоня..ий.


25.03.22. Тема. Прикметники короткої і повної форми. Узагальнення матеріалу

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 138.

2. Відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 361.

4. Повторіть весь теоретичний матеріал з теми "Прикметник" та виконайте тестові завдання ст. 160-161.


23.03.22. Тема. Написання прізвищ прикметникової форми

1. Опрацюйте матеріал ст. 157-158.

2. Відеоматеріал до теми

3. Виконайте письмово вправу 423.

 

22.03.22. Тема. Письмовий твір - роздум про вчинки людей на основі особистих вражень

1. 

2. Опрацюйте матеріал підручника ст 243.

3 Д.З. Виконайте вправу 610 ст. 244.


04.03.22. Тема. Перехід прикметників в іменники

1. Прочитайте матеріал ст. 146.

2. Відеоматеріал.

3. Виконайте письмово вправу 381.


01.- 02. 03.22. Написання складних прикметників

1. Теоретичний матеріал підручника ст. 154-155.

2. Відеоматеріал.

3. Виконати письмово вправи 411, 412.


28.02.22. Тема. Написання -н-, і -нн- у прикметниках

1. Опрацюйте теоретичний матеріал ст. 152.

2. Відеоматеріал.

3. Виконати письмово вправи 401, 404.


25.02.22. Написання не з прикметниками

1. Прочитайте теоретичний матеріал ст. 150.

2. Відеоматеріал.

 3. Виконайте письмово вправу 397. 

23.02.22. Тема. Творення прикметників

1. Прочитайте теоретичний матеріал ст. § 45-46, ст. 145, 147.

2.Відеоматеріал.

3. Д.З. Вивчити правила ст. 145-147, виконати вправи 377, 384

22.02.22. Тема. Відмінювання прикметників

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 141

2.

. 

3. Д.З. вивчити  правила ст.141, вправи 369, 372.

18.02.22. Тема. Прикметники твердої і м'якої груп

1. Відеоматеріал. 

1. .Прочитайте матеріал підручника ст.141.

3. Запам'ятайте!

Тверда група прикметників (основа закінчується на твердий приголосний)

М’яка група прикметників (основа закінчується на м’який приголосний, у т. ч. на [й])

Прикметники на -лиций

Більшість якісних і відносних прикметників (зелений, сільський), усі присвійні (дядьків, Сергіїв), короткі форми (ладен)

Нинішній, довговіїй, довгошиїй

 

Круглолиций, блідолиций, червонолиций

                   Увага! Щоб визначити групу, потрібно поставити прикметник у початкову форму!

4. Розподільний диктант. Запишіть прикметники твердої і м’якої груп у дві колонки. 

Достатній, іноземний, вірний, надійний, внутрішній, зимній, енергійний,благородний, ранній, іншомовний, сторонній

5. Д.З. Правила ст.141, 143, вправа 365, 372 ( скинути до 19.02.21 до 18 години)


16.02.22.Тема. Письмовий переказ тексту з елементами опису природи

1. Виконайте завдання з відео - зверніть увагу, що це лише робочий переказ! Здати до 17.02.

14.02. - 15.02.22. Тема. Ступені порівняння якісних прикметників

1. Відеоматеріал. 

2. Опрацювання теоретичного матеріалу  на с. 134-135, 136. Правила вивчити!

3. Від поданих прикметників утворити форми вищого й найвищого ступенів порівняння.

Мудрий, сильний, дужий, високий, малий.

4. Виконання  вправ  на закріплення. Переписати, від поданих у дужках прикметників утворюючи форми вищого та найвищого ступенів порівняння. Використані суфікси та префікси виділити.

Любов (сильний) смерті. У друга вода (солодкий) від вражого меду. Долі і (швидкий) конем не об’їдеш. Здоров’я – (дорогий) скарб. Нащо (хороший) скарб, як у сім’ї лад? І (великий) люди мали (малий) колиску. Перші кроки (тяжкі). Слабий та малий (старший) в хаті. Зі всіх скарбів (цінний) є молодість.

5.Попереджувальний диктант. Прикметники вищого й найвищого ступенів підкреслити, розібрати за будовою.

«Орле! Зглянься над моїми совенятами малими!.. Як між пташечок дрібніших ти побачиш  найгарніших, щонайкращих, то ж напевне мої дітки!»  Обминав пташок хороших, щонайкращих діток гожих. І поїв він щонайгірші там були, найпоганіші. Отже, доленька нещасна! Помилилась думка красна тої совоньки-матусі! Плаче, бідна, в горі, в тузі, бо якраз оті послідки та були її то дітки!

6. Виконати письмово вправи 353, 355. Повністю виконанні завдання здати до 16.02.


09.02.-11.02. Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 131 (групи прикметників - вивчити!

2. Перегляньте відео.

3. Розподільний  диктант. Визначте  розряд  прикметників  за  значенням  і  запишіть  у  відповідну  колонку  таблиці (у зошит).

Якісні                            Відносні                      Присвійні

Широкий, сміливий, мідний, розумний, Тетянин, охайний, український, лагідний, учнівський, батьків, Петрів, спортивний, козацький, тижневий, дотепний, сусідчин, сусідський

4.Тестування (зошит)
1.  Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники:
а) кислий,вовняний,мамина,
     вечірня;
б) міський,полтавський,
     шкільний,лісовий;
в)  дерев’яний,ясний,
     батьківський;
г) літній,вечірній,молочний,білий.
2.  Визначте речення,у якому вжито відносний прикметник.
а)На просторому майдані людно,мов на ярмарку.
б)Горить-палає рожевий ранок.
в)Пишається над водою червона калина.
г)Мир  утихав після денної праці.
3.  Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням.
А  Важка атлетика,      1. Відносно-якісні
    кислі грунти,               
   білі люди            
Б Осляча впертість,   2. Присвійно-якісні
    вовчий апетит,             
    заяча душа.     
 4. Утворіть словосполучення з прикметниками золотий, які б уживалися в прямому і  переносному значенні.  
Визначте їх групу за значенням.   
Зробіть  синтаксичний   розбір  словосполучення
5. Д.З. Вивчити правила ст.131, вправа 346. Здати до 11.02.до 15 години.

08.02.22. Тема. Особливості опису природи. Переказ текстуз елементами опису природи

1. Прочитайте вправу 606 ст. 240-241. Усно визначте тему тексту, основну думку. Знайдіть уривок з описом природи, перечитайте.

2. Письмово скаладіть план до тексту вправи 606 (здати до 09.02.)

04.02.22. Тема. Прикметник

1. Відеоматеріал

2. Прочитайте та вивчіть матеріал підручника ст. 128, вправа 333 письмово), робимо все, що зазначено в завданні. Здати до 05.02 до 15 години.


02.02.22. Тема. Контрольна робота №5 " Іменник"

Контрольну роботу проходимо за посиланням

!!! Робота буде відкрита тільки до 04.02.22 до 12 години

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6295925

01.02.22. Тема. Підсумковий урок з теми "Іменник"

1. Словникова робота. Вставити пропущені букви. 

Тиш…ю, ліні…ю, круч…ю, кул…ю, задач…ю, каш…ю, автомашин…ю, залізниц…ю, ковбас…ю, мрі…ю, стел…ю.

2.До поданих іменників допишіть власні назви(5 прикладів)

1.     Місто -…

2.     Море -…

3.     Ріка -…

4.     Село -

3.  Знайти зайве слово, підкреслити, визначити рід  іменників. 

1. Панчохи, шкарпетки, яблука, шапки.

2. Чистота, чоботи, груші, рейки.

3. Молотки, липи, камені, острови.

4. Школярі, скрипки, ранок, столи.

5. Тато, хвилі, ключі, садки.

4.Провідміняти іменники: щука, пісня.

Н. в. хто? що?

Р. в.  кого? чого?

Д. в. кому? чому?

З. в.  кого? що?

О. в. ким? чим?

М. в.  на кому? на чому?

Кл. в. 

5. Запишіть чоловічі  та жіночі імена  по батькові за зразком:

Василь – Васильович, Василівна

Олег –

Олександр –

Андрій –

Анатолій –

Григорій –

6. Д.З. Підготуватися до контрольної роботи, повторити теоретичний матеріал. Завдання здати до 02.02.22 до 15 години.


31.01.22. Тема. Морфологічний розбір іменника

1. Розгляньте приклад морфологічного розбору іменника ст. 96, вправа 240.

2.Д.З.  Виконайте письмово вправу 241 (завдання здати до 31.01.22 до 16 години)

28.01.22. Написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові

1. Відеоматеріал.

2. Запишіть у зошит зразки відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові  - відео-  1хв. 30с.

3. Прочитайте матеріал підручника § 38, ст. 116-117

4. Д.З. Знати матеріал уроку ст.116-117, вправа309,  конспект (скинути до 29.01.22 до 15 години).

26.01.22 Правопис складних іменників

1. Прочитайте теоретичний матеріал § 38 ст. 120-121.

2. Відематеріал.


3. Виконайте письмово вправу 320.
4. Д.З. Знати правила § 38, виконати письмово вправу 321 (скинути у вайбер до 27.01.22 до 15 години) Увага! Хто скидає пізніше,- зніматимуться бали.

Комментариев нет:

Отправить комментарий