Українська література 8 клас
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 КЛАС
Тема. М. Коцюбинський "Дорогою ціною" ( ви вже ознайомлені з
повісті).
1.Виконати тести за твором (письмово в зошиті).
Завдання для перевірки знань учнів 8 класу
змісту повісті «Дорогою ціною» Михайла
Коцюбинського
Знайти правильну відповідь на
запитання (4 бали)
1.
В
які часи відбувалися події, описані в повісті
«Дорогою ціною» Михайла
Коцюбинського?
а) в 20-ті роки минулого
століття;
б) в 30-ті роки
минулого століття ;
в) на початку
ХХІ століття;
г) наприкінці епохи
Середньовіччя.
2 2. З
чим автор порівнює українське поспільство у повісті «Дорогою ціною»?
а) з диким
конем;
б) з диким
вепром;
в) з
господарським волом;
г) з диким
туром.
3 Старше
покоління, свідок іншого життя, показувало на долонях мозолі від чого?
а) від плуга та
коси;
б) від меча й
мушкетів;
в) від шаблі;
г) від шаблі й
плуга.
4 4 Хто
і в яких традиціях виховував Остапа?
а) дід виховував
у давніх традиціях любові до волі;
б) батько навчав
бути патріотом своєї землі;
в) старий козак,
який жив у селі;
г) брат, який
приходив із Задунайської Січі.
5 5. У
дорозі до Остапа й Соломії пристав…
а) дід Овсій;
б) Іван
Котигорошок;
в) старий циган;
г) мірошник Яким.
6 6. Яке
почуття обхопило Остапові груди, коли втікачі переправилися через Дунай?
а) почуття
радості й перемоги;
б) почуття
смутку за рідним краєм;
в) почуття
впевненості у своїх силах;
г) «замість
радості – сильне обурення стрепехнуло його душу.
7 7.Кому
належить слова: «Оце ззаду пам’ятка від пана, а спереду, між ребрами, маю
дарунок від москаля»?
а) дідові Овсію;
б) Остапові
Мандриці;
в) мірошнику
Якимові;
г) Іванові.
8 8. Хто
допомагав Соломії у спробі визволити Остапа з турецької неволі?
а) циган Раду;
б) козак-січовик
;
в) дід Овсій;
г) Іван
Котигорошок.
Установіть відповідність
«Персонаж твору – характеристика персонажу» (4 бали)
1.
«Був
то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій
чугаїнці і з довгим ціпком»
2.
«…
одіж із щирого срібла-злата, шабля довжелезна. Він оповіда козакам, за віщо пан
хотів його оббілувати»
3.
«Охоче
розповідав про своє життя домашнє; з оповідання того можна було зрозуміти, що
втік він не так від панщики, як від лютої жінки»
4.
«Він
уже старий. І билиці-казки про Січ, козацтво, про боротьбу з панами за волю…
будили в дитячій голові химерні мрії, вояцький запал»
А) Козак із Задунайської Січі;
Б)
Соломія;
В)
Остап;
Г)
Іван Котигорошок;
Д)
Дідусь Остапа.
Установіть відповідність
«Імена персонажів повісті - висловлювання персонажів
повісті» (4 бали)
1.
«Не
так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей; застромив віл шию в ярмо
та й байдуже йому… Ех, піду, де воля»
2.
«Пропадай
воно все пропадом… Піду і я світ за очі… Уже за тобою хоч серцеві легше буде»
3.
«Бунтар.
Гайдамака! Він мені людей баламутить. З
живого шкуру здеру, чисто оббілую… я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню»
4.
«Хіба
я боюся смерті? Зроду-віку. Рад умирати – не двічі»
А)
Соломія;
Б)
Остап;
В)
пан;
Г)
Іван;
Д) мірошник Яким.
Тема. О. Довженко "Ніч перед боєм".
1. Ознайомитись із біографією письменника ст.205-209.
2. Прочитати оповідання "Ніч перед боєм" ст.210-216.
02.04. Тема. О. Довженко "Ніч перед боєм".
1. Згадаємо! - Для початку переглянемо буктрейлер до оповідання "Ніч перед
2. Гра «Незакінчене речення» (письмово).
1. «Ніч перед
боєм» - це розповідь… про
2. Тема твору– це зображення…
3.За жанром – це…
4.Оповідь у творі
веде…
5.Дід Платон і
Савка були…
6. Головний
заклик оповідання …
3. Вправа „ Словесний ряд переконань”
Виберіть із
тексту слова та словосполучення, за допомогою яких автор висловлює ставлення
діда Платона та діда Савки до відступу
радянських військ.
Дід Платон
* Треба
перевезти, нехай вже тікають.
* Раз уже війна,
так її нічого боятися. Уже якщо судилася вона кому, то не втечеш од неї нікуди.
* Коли б оце
Левко із своїм полком та був тут, той би не одступив, ні. Той би цього човна
повернув назад, та по шиях, по шиях!
* Шутка сказать,
скільки землі доведеться одбирати назад. А це ж усе кров!
* Балакай. Не
вміли битися.
* ..коли цілиш у
ворога, возненавидь ціль.
* Еге, а вмирать
боїтеся. Значить, нема у вас живої ненависті. Нема!
* А ви все
думаєте та все страдаєте. А страдати ніколи!
* А ти прикуй
себе од страху ланцюгом до кулемета та й клади ворога мовчки до смерті.
*Ти собі подумай,
Савко, як оце народу дивитися на отаке паскудство.
*Людська душа
молодецька сильніша за всяку танкетку! Була, єсть і буде!
*А воїну треба напитися зараз кріпкої
ненависті до ворога та презирства до смерті.
* Жаль підточує людину, мов та шашіль.
* Перемагають горді, а не жалісливі!
Дід Савка
* …кому на війні
судилося вмерти, так не викрутишся, ніякий човен тебе не врятує.
* А ці думають
урятуватися, а воно, мабуть, вийде на те, що харкатимуть кров'ю довго... Це ж
усе доведеться забирать назад!
* А де ваша
ненависть?
* О, вже розпинаються
не рве ні душі. Накликають німця. А нема того, щоб тихо посидіти!
*Скільки літ їх
учили, ти подумай, Платоне. А вони тікають.
*Стійте тікать!
Чим же далі ви тікаєте, тим більше крові проллється! Та не тільки вашої,
солдатської, а й материнської, й дитячої крові.
4. Домашнє завдання
1. Вміти характеризувати образи дідів.
2. Скласти сенкан до слова „перемога”.
3. Написати
твір-мініатюру «Таке страшне слово “війна”» (за бажанням).
06.04. Тема. Узагальнення знань з теми "Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка"
Відповіді на питання пишемо на окремих листках!
Тема. Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка.
Тестові
завдання (видалено)
Важливо! Здати до 08.04.
09.04.Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути"
1. Ознайомтесь із біогафією письменниці ст. 220-221.
2. Для початку ознайомтесь із буктрейлером до твору "Шпага Славка Беркути"
3. Д.З. Читати повість ст. 221-240 Думаю, вам сподобається
13.04 Тема. Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути"Особливості композиції
1. Запишіть основне
1. Тема: розповідь про міських підлітків, їхнє навчання, дозвілля
і життя поза школою.
2. Ідея: пошук свого
шляху у житті.
3. Основна думка: життя дуже складне і непередбачуване, але потрібно
завжди чинити по совісті.
4. Жанр: психологічна повість.
5. Композиція:
−
експозиція: знайомство з головними героями повісті («Чотири портрети»);
− зав'язка: пізнання ціни дружби («Про те, що сталося пізніше»);
− розвиток дії: навчання та захоплення
героїв («Юлько вдома», «Стефко вдома»);
− кульмінація: шкільний суд («Суд»);
− розв`язка: щасливий
кінець («Кінець щасливий,
немов у казці»).
Проблематика
повісті:
– дорослішання дітей;
– самотність людини;
– відсутність повноцінного спілкування з
дорослими;
– підлість і відкритість;
– жорстокість молоді, ставлення до братів
менших – тварин;
– віра у свій талант;
– стосунки в середовищі дітей;
– самовдосконалення і самореалізація
дитини;
– відповідальність людини за свої вчинки;
– дружба в житті людини;
– формування характеру підлітків.
2.На закріплення перегляньте відео.
3. Д.З. Прочитати ст.241. Виконати тестові завдання (скинути у вайбер)
Тести видалено 16.04.
Д,З. Скинути у вайбер відповіді до 24.04.
Тести видалено 16.04.
16.04. Тема. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало"
1. Ознайомтесь із біографією письменника ст. 243-244.2.Перегляньте презентацію.
3.Наступне відео обов'язково переглянути і зробити конспект.
4. Д,З. Читати оповідання "Білий кінь Шептало" ст.245-251.
23.04. Тема. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало".Тести
1. Ідеєю
оповідання «Білий кінь Шептало» є (з 1 – 20 завдання по 0,5 б.)
А захоплення прагненням
особистості позбутися туги, жалю
Б заклик до активної життєдіяльності
В нівелювання самобутньої особистості під впливом натовпу
Г засудження легковажності, надмірної гордості
Б заклик до активної життєдіяльності
В нівелювання самобутньої особистості під впливом натовпу
Г засудження легковажності, надмірної гордості
2. Головною проблемою у творі є
А підступність і зрада
Б формування особистості, роздвоєність її душі
В мораль і бездуховність
Г людина та природа
Б формування особистості, роздвоєність її душі
В мораль і бездуховність
Г людина та природа
3. Кульмінацією оповідання є
А на волі кінь відчув себе
особистістю
Б Шептало біля водопою
В самотність коня
Г головне – знати про свою білизну
Б Шептало біля водопою
В самотність коня
Г головне – знати про свою білизну
4. Шептало змалку найбільше
ненавидів
А самотність
Б пихатість Степана
В бригадне дворище
Г табун, гурт
Б пихатість Степана
В бригадне дворище
Г табун, гурт
5. Інші коні недолюблювали
Шептала, бо
А у нього й досі не загоїлася на
спині ранка, уподобана ґедзями
Б він не любив бути в загорожі
В у нього особливі стосунки з конюхом
Г на пасовиську волів бути на самоті
Б він не любив бути в загорожі
В у нього особливі стосунки з конюхом
Г на пасовиську волів бути на самоті
6. Кінь Шептало найбільше соромився
А
становища
робочої худобини
Б бути осторонь від інших коней
В зневаги конюха
Г прикидатися покірним
Б бути осторонь від інших коней
В зневаги конюха
Г прикидатися покірним
7. Подумки Шептало критикував
деяких коней за
А бездіяльність
Б обмеженість
В безхарактерність
Г надзвичайну покірність
Б обмеженість
В безхарактерність
Г надзвичайну покірність
8. Кінь забуває про все, окрім
одного:
А глузування з нього інших коней і
хлопчика
Б безглуздого кружляння в приводі
В відрази після водопою
Г тремтливої ілюзії волі та влади
Б безглуздого кружляння в приводі
В відрази після водопою
Г тремтливої ілюзії волі та влади
9. Шептало піднімає голову й
ласкаво ірже тому, що
А
нарешті
знайшов спільну мову з табуном
Б він може більше відпочивати
В його охоплює солодке почуття прощення й солідарності з конюхом
Г Степан усе частіше направляє його до міста
Б він може більше відпочивати
В його охоплює солодке почуття прощення й солідарності з конюхом
Г Степан усе частіше направляє його до міста
10. Глибока образа охопила душу
білого коня, коли
А Степан безжально вдарив батогом
Б його позбавили завтрашнього відпочинку
В треба котити воза ранковою міською вулицею
Г його постійно залишали самотнім
Б його позбавили завтрашнього відпочинку
В треба котити воза ранковою міською вулицею
Г його постійно залишали самотнім
11. Мати розповідала Шепталові
про
А гордих білих коней
Б недосяжну волю
В покірність і слухняність
Г любов до життя
Б недосяжну волю
В покірність і слухняність
Г любов до життя
12. Усе життя для Шептала
запаморочливо пахнув святковістю
А луг
Б ліс
В цирк
Г чистий водопій
Б ліс
В цирк
Г чистий водопій
13. Через поблажливо-зверхній
дотик білий кінь
А низько схилив голову
Б перестрибнув рів і помчав у лугову синь
В сумно заіржав
Г зачепив копитом хлопця
Б перестрибнув рів і помчав у лугову синь
В сумно заіржав
Г зачепив копитом хлопця
14. Шептало не міг стримати
буйної радості, бо
А
відчув запах справжньої волі
Б навколо було чимало соковитої трави
В був самісінький на всю луку
Г мокрі мітлиці лоскотали черево та груди
Б навколо було чимало соковитої трави
В був самісінький на всю луку
Г мокрі мітлиці лоскотали черево та груди
15. Неприємний спомин засмоктав у Шепталових грудях:
А
шелест
соломи по стерні, щем спини
Б розлука з матір’ю
В Степанові дорікання
Г намагання хлопчика загнуздати білого коня
Б розлука з матір’ю
В Степанові дорікання
Г намагання хлопчика загнуздати білого коня
16. Білий кінь заіржав грізно та
бойовито, перегукуючись із громами, тому що
А
розізлився
на Степана через побиття
Б відчув себе дуже сильним
В вирішив помститися табунові
Г хотів налякати малого хлопця
Б відчув себе дуже сильним
В вирішив помститися табунові
Г хотів налякати малого хлопця
17. У водянім дзеркалі Шептало
побачив себе
А переляканого через грім
Б сумного
В незвично білого
Г гордовитого
Б сумного
В незвично білого
Г гордовитого
18. Шепталу раптом закортіло
почути Степанів голос, бо
А нарешті втамував спрагу чистою водою
Б почував себе ніяково через утечу
В наполохали яскраві блискавки
Г прокинулася винувата довірливість до кривдника
Б почував себе ніяково через утечу
В наполохали яскраві блискавки
Г прокинулася винувата довірливість до кривдника
19. Білий кінь вирішив, що краще
вже й надалі прикидатися
А сіреньким і покірненьким
Б полохливим і стурбованим
В увічливим і розсудливим
Г самотнім й ображеним
Б полохливим і стурбованим
В увічливим і розсудливим
Г самотнім й ображеним
20. Образ білого коня завжди уособлювався з
А благородством і ніжністю
Б життєвою енергією, силою та гордістю
В непокірністю та нестримністю
Г бажанням бути завжди щасливим
Б життєвою енергією, силою та гордістю
В непокірністю та нестримністю
Г бажанням бути завжди щасливим
21. Установіть відповідність між
сюжетним елементом й уривком з твору (1 б.)
А зав’язка 1 повернення Шептала до
конюшні
Б розвиток дії 2 відчуття справжнього
щастя на волі
В кульмінація 3 життєві перипетії Шептала
Г розв’язка 4 конюх Степан із Шепталом вирушив за зеленим харчем
5
знайомство
читача з білим конем
22. Установіть відповідність між
персонажем і його словами (1 б.)
А Степан 1 «Казав
завфермою, щоб ви до привода конячину прислали».
Б кінь Шептало 2
«Надівай недогнуздок та й веди, бо
не встигнете».
В підпасок 3 «Мало
вас сьогодні ганяли. І як цей Степан терпить?»
Д,З. Скинути у вайбер відповіді до 24.04.
27.04.Юрій Винничук. "Місце для дракона".Повість-казка.
1. Ознайомитись із матеріалом підручника ст. 254-258.2. Знати визначення. записати у зошит.Повість-казка – жанр літератури, в якому фантастичні світи, події та герої в той же час відображають особливості та правила світу реального.3. Д.З. Читати ст. 258-275.
30.04.Тема.Юрій Винничук. "Місце для дракона"
1. Проблематика твору Ю.Винничука
«Місце для дракона» .Записати.
- життя і смерть;
- любов і ненависть;
- поет і суспільство;
- прекрасне і потворне
- проблема вибору
2. Складання літературного
паспорту вірша дракона Грицька (Паспорт вірша - записати
Коли осінній лист лaштується в дорогу
І гуси його кличуть зa собою,
Коли тумaн вінчaється з імлою
І поруч для розмов немa нікого,
Нaдходить смуток у плaщі рудому
І переслідує уперто й люто,
Вливa у спогaди гірку отруту
І не дaє розрaдити нікому.
Але тепер вaш обрaз, Пaнно світлa,
Як промінь, що крізь ночі проникaє,
Мені в очaх притьмaрених зaквітнув.
І про щaсливу днину пригaдaє,
Коли були ми тільки вдвох нa світі.
Тепер я сaм. Молюся і згaсaю.
Назва твору «Коли осінній лист лaштується в дорогу»
Автор дракон
Грицько
Літературний рід лірика
Жанр елегія (ліричний вірш, пройнятий сумним
настроєм)
Вид лірики
інтимна лірика
Провідний мотив перше
кохання до князівни Настасії
Ідея допомогти
князівні зрозуміти суть справжнього почуття
кохання
Віршовий розмір ямб
Художні засоби епітети:
гірка отрута, щаслива днина, в очaх
притьмарених
метафори:
лист лaштується в дорогу, тумaн вінчaється з
імлою,
нaдходить смуток
порівняння:
вaш обрaз, Пaнно світлa, як промінь
звертання: Пaнно світлa
3. Чому немає місця на землі Дракону (поет перестає творити, будучи у жорстокості,
несправедливості, людиноненависті; звірячі закони
людяніші)
3. Переглянути таблицю.
У світовій літературі ми
можемо знайти подібний твір Кеннета Грехема «Казка про доброго дракона». Щоправда
сюжет та герої трохи інші: зокрема,
про існування
дракона дізнається хлопчик, а не Пустельник. Малий вирішує
попередити про
небезпеку (згадаймо, що князь навпаки "організовує"
вбивство). З драконом хоче
битися Юрій-змієносець. Хлопчик домовляється із Юрієм,
відбувається "вдавана"
битва, після якої "злодієві" дається
"шанс" не шкодити людям. Всі щасливі. Тобто не
перемогли "драконячі закони". Є багато схожого:
дракони (зовсім не злодії, з
поетичною натурою, прагненням до краси тощо), хлопчик - Пустельник; лицар - Юрій-змієносець
(щоправда, різні за характерами, віком, вдачею).
Порівняльний аналіз творів
|
|
АВТОР
|
|
Юрій Винничук
|
Кеннет Грехем
|
НАЗВА ТВОРУ
|
|
«Місце для дракона»
|
«Казка про доброго
дракона»
|
ЖАНР
|
|
Повість-казка
|
Казка-жарт
|
МІСЦЕ ПОДІЙ
|
|
Галичина
|
Даунські гори
|
ЧАС
|
|
Середньовіччя
|
…давним-давно, може сто, а
то і більше років назад
|
ДРАКОНИ
|
|
Грицько (добрий, пише вірші, не бажає людям
робити зла)
|
Без імені (добрий, пише
вірші,
не хоче людям робити зла)
|
ДРУЗІ
|
|
- Пустельник (навчає грамоти, намагається
врятувати Грицька, але з острахом, і йому це не вдається);
- князь (мріє, щоб Грицька вбив лицар)
|
- Хлопчик (прагне врятувати
Дракона)
-Георгій (Юрій – переможець
(умовив Дракона «розіграти
виставу»)
|
ЛИЦАРІ
|
|
Лаврін
|
Георгій (Юрій) - переможець
|
КІНЕЦЬ ТВОРУ
|
|
Трагічний (дракон Грицько гине)
|
Щасливий (Дракон
залишається жити)
|
4. Д.З. Конспект - у вайбер, скласти сенкан до образів Дракон, Пустельник, Князь.
Повторіть: Сенкан - це вірш який складається з 5рядків
1- тема
(іменник)
2- опис
теми (2 прикметники)
3- дія
пов’язана з темою (3дієслова)
4-
фраза переважно з 4слів, висловлює ставлення до теми
5- ніби
висновок (1слово,синонім до слова( теми)
04.05. Тема. Юрій Винничук. "Місце для дракона"
1. Дайте письмово відповіді:
1. Де відбуваються події, описані у творі «Місце для дракона»?
А Люботинське князівство
Б Галицьке князівство
В Чернігівське князівство
Г Київське князівство
2. Головного героя твору звати
А Карпо
Б Антось
В Грицько
Г Лаврін
3. З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?
А Пустельником
Б паном Лавріном
В князем Люботинським
Г драконом Грицьком
4. Яким було основне заняття батька-князя?
А керувати
Б навчати
В воювати
Г захищати
5. Хто
повідомив князя про появу дракона?
А воєвода
Б Настасія
В син-князь
Г піддані
6. Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?
А лицарські турніри
Б згадував свої молоді роки
В переможні походи, руїни здобутих фортець
Г час, що провів із найкращими друзями
7. З якою проблемою зіткнувся князь?
А на князівство напали вороги
Б потрібно дочку видати заміж
В зрада найкращих друзів
Г стихійне лихо
8. На березі якої річки бачили дракона?
А Ворскли
Б Дніпра
В Інгулу
Г Бистриці
9. Учителем дракона Грицька був
А сам князь
Б пустельник
В князівна Настасія
Г таємний радник князя Антось
10. Князеві потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя
Б прославитися в битві з ним
В настрахати ворогів
Г залучити туристів
11. Дракон Грицько нагадував князеві при першій зустрічі
А квіточку
Б сонечко
В бджілку
Г метелика
12. Чому пустельник дивувався з дракона?
А дракон занадто захоплювався полюванням
Б бо дракон володів східними єдиноборствами
В дракон Грицько дуже любив смажену рибу
Г бо той харчувався рослинами, мав добре серце
13. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?
А добудувати палац
Б допомогти викрасти князівну
В влаштувати турнір
Г навчити його грамоти
14. Який талант мав Грицько?
А талант до малювання
Б талант до написання віршів
В чудово стріляв із лука
Г був неперевершеним кулінаром
15. Пан Лаврін – це
А лицар, якого цікавили
лише подвиги
Б власник шинку «Під
веселим раком»
В людина, що мріяла про
князівський престол
Г воєвода князя
16. Як лицарі вирішили виманити дракона?
А принесли йому смачну печеню
Б залили печеру водою
В відмовились будь-що робити
Г розвели багаття перед печерою
17. Чи мав дракон товаришів?
А так
Б ні
18. Дракон не влаштовував князя, тому що був
А одноголовим і маленьким
Б надто страшним і сильним
В добрим, освіченим
Г іншої віри
19. За жанром твір «місце для дракона»
А оповідання
Б казка
В повість-казка
Г новела
20. Чому помер
князь?
А князя з’їв дракон
Б князя вбили піддані
В князя отруїли
Г з почуття провини
21. Дракона Грицька
знищив
А батько-князь
Б син-князь
В Настасія
Г джура Лавріна
22. Що було в
душі Лавріна, на думку дракона
А зло
Б ненависть
В милосердя
Г зневіра
23. Над чим
працював Пустельник?
А садив ліс
Б над літописом
В вивчав рослинний світ
Г складав пісні про князя
24. На думку
пустельника, людянішими є закони
А видані батьком-князем
Б видані сином-князем
В звірячі
Г Божі
Домашнє завдання: готуємось до контрольної роботи.
07.05. тема.Контрольна роботаНа окремих листках пишете:
Контрольна робота №5
Н. Бічуя, В. Дрозд, Ю. Винничук
Тестові завдання
І рівень
( 8 балів) Відповіді пишемо!
1.Назвіть героя, якого немає у творі Ніни
Бічуї «Шпага Славка Беркути».
А) Лілі Теслюк; Б)
Стефко Вус;
В) Ніна Воврик; Г)
Юлько Ващук.
2. «Це звучить, як оскарження. Годинами хлопчик сидить за роялем й
вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не
дарують, і навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе і справжнє…» Про кого з героїв повісті сказано?
А) Славко Беркута; Б) Юлько Ващук;
В) Стефко Вус; Г)
Степан Геник.
3. Кому Беркута сказав такі слова: «Кінчай хвалитись! От я умію на
руках ходити. Е! А ти не вмієш? Ні! От бачиш…»
А) Лілі Теслюк; Б) Ваврик;
В) Насті Вус; Г) Стефку Вусу.
4. Що найбільше не любив робити Шептало з твору
В.Дрозда «Білий кінь Шептало»?
А) крутити привід і їздити до
міста Б) працювати в полі
В) подорожувати до колодязного корита Г) Місити
вальки на хату
5.
Чому Шептало втрачає своє «я»?
А). До всього треба звикати,
Б).
Закопав свій талант В). Пішов у світ
Г). Вільним був лише в душі
6. Що
змусило коня повернутися до стійбища?
А Він не хотів зрадити товариша, Б) Вибрав конюха для дружби
А Він не хотів зрадити товариша, Б) Вибрав конюха для дружби
В) Смачна їжа
Г) Пообіцяли взяти на перегони
7. Яка річ залишається
незмінною у творі Ю.Винничука «Місце для дракона»?
А) Усвіті діють “драконячі
закони Б) Світом
правлять гроші В) Нічого незмінного нема
Г) Влада
8. Хто наставник і вчитель
Грицька ?
А). Князь Б) Пустельник
В). Матір Г) Молода князівна
9. Що пробудило в людях вбивство
дракона?
А) Мрії Б) Почуття провини В). Лихі інстинкти Г) Спокій у житті князівства
10.У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, окрім:
А) відповідальність людини за свій народ;
Б) дружба в житті людини; В)
призначення людини на землі;
Г) формування характеру підлітків.
11. Яку мету поставив перед собою Беркута?
А) поїхати на чемпіонат до Харкова; Б)
увійти до збірної і не порушувати присяги;
В) виграти бій у Юлька; Г) відвідати театр.
12. Хто з героїв думав так: «Юлько Ващук – не покривджений, Славко
Беркута – не хуліган….»? А) Нінель Ваврик Б)
Антон Дмитрович; В) Андрій Степанович;
Г)
Лілі Теслюк.
13. Що найбільше гнітило коня Шептала з твору
В.Дрозда «Білий кінь Шептало»?
А) крутити привід і їздити до
міста Б) працювати в полі
В) подорожувати до колодязного корита Г) виступати
на скачках
14. Що втілює
письменник в алегоричному образі коня?
А). Суперечливу особу періоду «застою» Б). Нову особистістьу суспільстві
А). Суперечливу особу періоду «застою» Б). Нову особистістьу суспільстві
В). Людину, яка знищить усіх на своєму шляху Г). Звичайного коня
15. Кому належать слова з твору Ю.Винничука «Місце для дракона» “Життя володаря не
варте й одного рядка поета”?
А) Пустельнику Б) Князю
В). Дочці князя Г) Дракону Грицьку
16. Яку книгу читає дракон Грицько?
А) «Пригоди Тома з
нашої вулиці » Б) «Війна і
мир» В). Манускрипти Єгипту Г) Євангеліє
17. Навіщо вбили дракона?
А) Щоб перекласти власну провину на нього Б) Щоб легше було жити в князівстві В) Бо він нікого не влаштовував Г) Так вимагав народ
ІІ рівень
(4 бали)
Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Значення культури
спілкування, перших почуттів підлітків у подальшій долі, в утвердженні себе як
особистості в соціумі».
Б Придумайте інше закінчення історії дракона
Грицька за умови, що він завчасно полетів із Люботина в інші краї.
14.05-18.05.Тема. Валентин Чемерис "Вітька + Галька, або Повість про перше кохання"
1. Ознайомтесь із біографією письменника ст.282-283
2. Перегляньте відео, із 7-ї хвилини випишіть основне
3. Д.З. прочитатати повість
21.05. Тема.Валентин Чемерис "Вітька + Галька, або Повість про перше кохання"
1. Виконайте тести:
Запитання 1
У якому селі мала
відбутися дуель 25 липня 1964 року?
1.Зелені млини
2.Великі Чаплі
3.Гордієнківці
4. Ясна Поляна
Запитання 2
З ким повинен був
стрілятися Вітька Горобець на дуелі?
1.з Юрком Гречаним
2.з Федором Котигорошком
3.з Іваном Петровим
4.з Петром Білим
Запитання 3
Якого свого вміння
соромилася Галя Козачок?
1.гарно співати
2.свистіти
3.добре танцювати
4.будувати курені з лободи.
Запитання 4
Як по - вуличному
називали Федька Котигорошка?
1.Малюк 2.Котигорошко
3.Жучок 4.Шкет
Запитання 5
У якій справі Федько
вважав себе знавцем - теоретиком?
1.у коханні 2.у дружбі
3.у складанні серенад 4.у проведенні дуелей.
Запитання 6
Який вислів часто
використовував міліціонер Причепа?
1.Авторитетно!
2.Щоб мені з місця не встати
3.Крок вліво, крок вправо - вважається втечею
4.На даному етапі.
Запитання 7
Чого не треба було для
виконання серенади?
1.гітари 2.місячної ночі
3.дозволу Галі 4.сомбреро.
Запитання 8
Коли на вулиці
пролунала серенада у виконанні Віктора Горобця?
1.Опівночі 2.Опівдні
3.Вранці 4.Ввечері.
Запитання 9
Кому була проспівана
серенада?
1.Галі Козачок 2.сестрі Федора
3.голові колгоспу 4.бабі Хіврі.
Запитання 10
Хто використовує у
творі вислів голови колгоспу : "На помилках ми всі вчимося" ?
1.Федько Котигорошко 2.Вітька Горобець
3.Галя Козачок 4.Петро Білий
Запитання 11
Скільки років було
Федькові - найкращому порадникові у справах кохання?
1.десять 2.дванадцять
3.тринадцять 4.чотирнадцять.
Запитання 12
Куди відіслали хлопці
вірш - серенаду після невдалого виконання?
1.у газету 2.у журнал
3.листом до Галі 4.до літерурного клубу.
25.05. -28.05. Тема. Підсумки.
1. Прочитайте сторінки підручника 286-287.2. Зробіть короткий конспект.
3. Дайте відповіді на запитання ст. 288.
4. Розпитайте ваших рідних про їхнє перше кохання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий