Українська література 11 клас
Василь Земляк
1. Опрацювати матеріал підручника ст. 205-208.
2. Ознайомитись з романом за посиланням: www.ukrlib.com.ua>styslo>printit.
Павло Загребельний
1.Опрацювати матеріал підручника ст. 208-209.
2. Знати (пригадати) зміст роману "Роксолана".
Валерій Шевчук "Дім на горі".
1.Опрацювати матеріал підручника ст. 211-212.
2.Перегляньте відео.
3. Виконайте завдання ст.212.
3. Виконайте завдання ст.212.
30.03.Тема. Написання твору-роздуму. «Дійсний і уявний світ у творі Валерія Шевчука "Дім на горі"»
Обсяг - 3 сторінки. Чекатиму до 03.04.
01.04. Тема. Життєвий і творчий шлях кримського письменника Е. Умерова. Твір "самотність"
1. Опрацювати матеріал ст. 213-214..
2. Прочитати твір Умерова "Самотність" . Можна прослухати аудіокнигу .
3. Усно опрацювати питання на ст. 217.
4. Письмово (завдання на вибір) -написати характеристику образу Сабирли;
-твір-роздум "Самотність у творі Е. Умерова".
Здати до 04.04.
02.04. Узагальнення матеріалу з теми "Соціалістиний реалізм"
1. Дайте відповіді на запитання (окремо на листках). Завдання будуть до 03.04.
06.04.Тема.Постмодернізм. Ігор Римарук "Обнови"
1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 218-220.
2. Знати визначення постмодернізм ( ст. 219).
3. Ознайомтесь із біографією та творчітю Ігора Римарука.
4. Прослухайте поезії.
5. Д.З. Прочитати у підручнику поезію "Обнови" ст. 221. Знати відповіді на запитання ст. 221. Аналіз поезії.
08.04. Василь Герасим́ʼюк "Аркан"
1. Матеріал підручника ст. 222.
2.Пригадаємо, що ми називаємо верлібром ( визначення в зошит)
Верлібр, або вільний вірш — один із видів віршів, ритмічна єдність яких ґрунтується на відносній синтаксичній завершеності рядків (речень) та їх інтонаційній подібності. Верлібр не поділяється на стопи, рядки його мають різну кількість наголосів, довільно розташованих. Не використовує рим, тому не поділяється й на строфи.
3.Ознайомтесь із біогафією поета. Василь Дмитрович Герасим'юк (народився 18.09.1956 р.). Родина — репресовані переселенці.В. Герасим'юк народився 18 серпня 1956 р. в місті Караганді в сім'ї репресованих Дмитра та Марії Герасим'юків, вивезених із рідного села Прокурава у товарняках, під конвоєм, разом із тисячами інших «пособников бандитских формирований». За три роки до народження Василя його батьки «погодилися» на довічне поселення в Казахстані, що й засвідчили підписами на паперах, які лягли в картотеку каральних органів. Про знайомство родин своїх батьків сам Герасим'юк розповідає: «Ось візьмемо мій вірш «Родинна хроніка», там написано все, як відбувалося насправді. Як моя бабця — мати батька — познайомилася з моєю мамою. У Карпатах вони жили на різних верхах, а у тому бараці вийшло, що одні нари були зверху, а другі знизу. І ось на нижніх — мій батько зі своєю матір'ю, вони потрапили туди через батькового брата, а на верхній — моя бабуся, моя мама і ще її молодша сестра спали…»Один із Василевих дідів був командиром українських січових стрільців, інший — командиром УПА. Останній упродовж певного часу відбував ув'язнення в одному таборі з Йосипом Сліпим. «Але після сенсаційного двадцятого партз'їзду ситуація в імперії почала дещо змінюватися, і я з батьками повернувся в Україну,— згадує поет.— Як мені розповідали, я сильно хворів. До інших хвороб долучився коклюш. Я не міг спати, задихався від кашлю. Тоді мати брала мене на руки і виносила вранці на берег гірського потоку. Там я засинав. Після обіду йшла зі мною до смерекового лісу. Настояне на хвої гірське повітря вливалося в мої дитячі груди, і кашель потроху відступав. Отак материнська любов і Карпати врятували мене від смерті» Формування майбутнього поета.У селі Прокурава на Косівщині Івано-Франківської області минули дитячі літа Василя. Саме тут споконвіку жили митці — живуть вони там і сьогодні — різьбярі, музики, вишивальниці, ткачі, кушніри… Біля Прокурави розкинулися Брустури, де можна почути найкращу на Гуцульщині троїсту музику; тут не тільки грають, а й самі роблять інструменти, які розмовляють усіма голосами Карпат. Нема сумніву, що художнє світобачення В. Герасим'юка виникло в голосах брустурських цимбалів і прокуравських сопілок, у дивах гуцульських килимів і вишиванок, у загадковому й щемливому світі нашого карпатського народного мистецтва. Як говорить поет, його дід «птиці вирізьблював», а мати вишивала «стрімкі узори».Писати Герасим'юк почав ще в шкільні роки. Його вірші потрапили на сторінки літературних журналів, швидко привернули увагу читачів. По закінченні філологічного факультету Київського державного університету ім. Т. Шевченка Герасим'юк працював у видавництвах «Молодь» і «Дніпро». Перші поезії митця хвалили і вчителі Коломийської середньої школи, де навчався Василь Дмитрович, і працівники місцевих газет. Митець ніби народився з тривожною недовірою до свого таланту, він нестанно шукав, як йому здавалося, нового вияву для своїх задумів. Поету болить доля високого мистецтва, серед якого зростав і ціну якому розуміє. Тому, намагаючись збагнути таїну килимів Параски Танасійчук (таємниче мистецтво народної майстрині, гуцульської чаклунки стало символічним народженням ліричного героя, його душі, світогляду, ставлення до життя і сприймання краси) чи возвеличити подвиг майстра, що зробив дерев'яний літак і розбився на ньому, заявляє: Я напишу такі вірші, від яких всохнуть руки гуцулові, якщо він робитиме 50 сувенірів щодня!
Творчий доробок письменника.Закоханість у Гуцульщину відчувається в кожному вірші В. Герасим'юка. З тієї закоханості він постає як творець, саме вона формує незалежність його поетики. Формування особистості відбувалося у рідному краї, де поєдналися язичництво і християнство, які письменник у своєму духовному досвіді не відділяє. «Смереки» (1982) — перша поетична збірка, у якій він чинив власне першовідкриття Карпат як світу особливого співжиття природи й людини; інтимізацію цього світу. «Потоки» (1986). Назва збірки не довільна: потоки — одна з тих стихій, що творять величний, грізний і очисний космос Карпат («високі потоки» — символ і нещадної, і життєдайної плинності й безупинності, неминущості минущого). «Космацький узір» (1989). У ній знайшло вихід і те, що нагромаджувалося в душі, планувалося раніше, відлунюючи розкиданими в просторі голосами,— і те, що визрівало в атмосфері суспільного піднесення 80-х. «Діти трепети» (1991) — найдраматичніша збірка у творчій спадщині В. Герасим'юка минулого десятиліття. До неї ввійшли вірші, писані переважно в період піднесення національно-демократичного руху, коли складалися об'єктивні й суб'єктивні передумови для здобуття омріяної державної незалежності України. «Осінні пси Карпат» (1999) — своєрідний підсумок творчого шляху поета. Збірка мала підзаголовок «Із лірики 80-х», хоча містила дещо із 90-х. «Серпень за старим стилем» (2000) — своєрідне доповнення до «Дітей трепети», як повернення до себе молодшого. «Поет у повітрі» (2002) — вершина свого самовираження поета — його свободи. За цю збірку В. Герасим'юк одержав національну премію України ім. Т. Шевченка. «Була така земля» (2003) — назву до цієї збірки взято із вже раніше створеної — «Потоки», нове зібрання твору дещо розширено: як утрату не лише традиційних уявлень, а й самого світу, що ці уявлення породжував. «Папороть» (2006) — ця книжка складається з двох розділів. Перший — «Суха різьба» — поезій останнього часу. До другого — «Чорні хлопці» — увійшли окремі твори і фрагменти з написаного переважно в останній чверті минулого століття. У збірці органічно поєднані нові твори і краще з доробку митця, що давно стало невід'ємною частиною сучасної української поезії.
Особливості творчої майстерностіПоетичний світ В. Герасимка відбиває нерозривний зв'язок автора з його рідним краєм — Гуцульщиною. Митець звертається до різних проявів народного буття. Його захоплює духовна краса українських горян, він переймається їх проблемами, намагається зазирнути в глиб народної душі. У цьому поетові допомагає добре знання народних звичаїв, вірувань. У творчій манері митця відчувається бажання поєднати досвід духовного життя українського народу із загальнолюдськими культурними надбаннями. Поезії митця засвідчують його значний інтелектуальний потенціал, схильність до філософських роздумів. Характерною рисою художніх пошуків Герасим'юка виступає поєднання християнської духовності з давніми гуцульськими віруваннями.Поет виступив продовжувачем традицій верлібру в українській літературі, показав себе у цьому справжнім майстром. До нього верлібр з успіхом використовували Леся Українка, І. Франко, П. Тичина, М. Рильський, інші відомі митці слова. Такий вірш відобразив формування певного поетичного світогляду, здатного відобразити життя в усій його складності й мінливості. Саме верлібр якнайкраще підходить для відтворення самобутнього світобачення Герасим'юка, тісно узгодженого з прадавніми гуцульськими уявленнями про людину й довкілля. Змальовуючи глибинну єдність свого ліричного героя з людьми, звичаями, природою гуцульського краю, Герасим'юк утверджує думку про особливу роль, яку в житті кожного відіграє мала батьківщина. Нерозривний зв'язок із родовою традицією зовсім не заважає йому вільно почуватися у світовій культурі. Звертаючись до світових образів та мотивів, поет оригінально й художньо переконливо розкриває їх нові грані в національному духовному контексті.
Влучні висловлювання В. Герасим'юка (стислий їх коментар)Віра: «Віра допомогла моїм батькам вижити, адже вони десять років провели в Караганді. Віра в Спасителя допомогла їм, як і тисячам тисяч моїх земляків. Моя віра — це не віра інтелектуалів. Вона нагадує швидше віру первісних християн, фантастичну віру, що змушувала повстанців УПА, юних дівчат, підриватися на мінах. Ця віра не підлягала сумніву і приймалася без заперечень. Найбільше боюся Бога — мене так виховували».Характер: «Мої гуцульські вірші значною мірою зумовлені особливостями характеру: я не можу повірити собі, поки не відчую прямого зрощення тексту з реальністю. У мене все реальне. У мене немає жодної вигадки, а моя фантазія починає працювати лише після зіткнення до реальності. Формування особистості відбувалося в такому краї, де поєдналося язичництво і християнство».Вірші: «Реакція на вірш має бути на сенсорному рівні, а якщо такої реакції нема, то все інше не має сенсу. Можна вірші розшифровувати при бажанні. А ні — то сприймайте мою збірку на інтуїтивному рівні».Мова: «Поет — це мова; мова наполовину робить поезію сама. Адже мова — це не тільки засіб спілкування, це щось більш глибинне… національне… Мовне питання в Україні — це те, що справді наболіло, і розв'язувати його треба рішуче, методами УПА! Тоді будуть і українські книжки, буде і народ, і все інше!»Мати: «Ми в Україні боготворимо образ Матері. Це прекрасно — молитися до матері. Може, цим ми і відрізняємося від решти світу».Світогляд: «…я лише з'ясовую проблеми світогляду: адже завжди треба на щось опиратися. У творчості я стикаюсь з верхнім світом, заповітом… В загальному тут йдеться про гуцульський симбіоз язичництва і християнства. Ці ветхозаветні навіть не сюжети, а схеми я пропускав через своє сприйняття, відчуття».Стихія. «Повітря — названа стихія в книжці. Окрім неї є ще три неназвані — вода, вогонь і земля. І хоча книжку присвячено не стихіям, а поету, однак акцентовано її саме на стихії повітря. Усе витає в повітрі. Я віддав данину й іншим стихіям, коли писав: «вогонь — мій ангел», а «вітре — демон».Авторитет: «Авторитети в літературі — П. Тичина, Б.-І. Антонич, В. Забаштанський, Л. Талалай…»Поезія: «Поезія — це мистецтво. Таке велике, як музика. В окремих своїх взірцях поезія стає вищого від музики, хоч вищого від музики, здається, немає нічого».
4.2. Опрацювання ідейно-художнього змісту поезії «Чоловічий танець»Слухання вірша у виконанні автора
Чи знаєте ви, що таке аркан?Перегляд відео – виконання танцю гуртом «Квіти Україн.
5.Аркан – це український народний чоловічий танець, поширений серед гуцулів, є елементом обряду посвячення гуцульського 20-річного юнака у легіні (після проходження обряду він отримував право танцювати, носити бартку (топірець), вбивати ворогів та підперезуватися широким паском, тобто ставав потенційним опришком)
6. ДО УВАГИ! Одним з древніх символів горянського життя є танець аркан. Він містить у собі елементи язичницького ритуалу. Найімовірніше, тоді це відбувалося під відкритим небом — ближче до Сонця та Богів… Горяни сходилися докупи — повільним кроком, зосереджуючись, концентруючись. Наближаючись одне до одного, готувалися до якогось важливого чину… Тоді наставав момент єднання цих енергій – чоловіки ставали в коло, закладаючи руки одне одному на плечі, творячи цим так званий солярний (сонячний, вогняний) знак. Коло крутилося, рухи робилися запальнішими, гупання ніг передавалося горам, вібрація досягала наче самого нутра Землі. Швидше, швидше, швидше, ще, ще… Шкода, ніхто з дослідників не вказує, який момент був тією точкою екстазу, що дозволяла енергії нарешті вирватися назовні, а колу розпастися, “заспокоїтись”. Очевидно, лише самі танцюючі мимовільно відчували, коли наставала мить єднання з Богами. І навіть у сучасному цивілізованому сценічному варіанті аркан вперто зберігає запалюючу силу, гуцульську чоловічу первісну, майже якусь звірину енергетику, злиття танцювальної культури самих гуцулів та сусідів румунів. Хлопці демонстрували свої силу,спритність,дисциплінованість. Аркан далеко не єдиний танець у язичників-горян, який виконувався в колі та мав ритуальне значення. (“Гуцульські танці “коло”, “колесо”, “кругляк”, “кочело” теж виконуються в обрядовому варіанті, як рух по колу вправо і фактично імітують хід небесних світил (сонця)”
7. (Д.З.) Аналіз поезії - записати у зошит- Тема: відтворення особливостей чоловічого танцю, який перетворюється на таємничий ритуал.
Ідея: возвеличення аркану як стихії родової єдності.
Визначення художніх особливостей твору
Повтори: «Хоч раз…», «як тяжко», «ти…»
Епітети: «древнє чоловіче коло», «найтісніше заповітне коло», «грішний світ».
Метафори: «коло тяжко рветься», «мертво стиснувши долоні інших», «щоб не випасти із цього світу».
Звертання: «Сину людський».
Повтори: «Хоч раз…», «як тяжко», «ти…»
Епітети: «древнє чоловіче коло», «найтісніше заповітне коло», «грішний світ».
Метафори: «коло тяжко рветься», «мертво стиснувши долоні інших», «щоб не випасти із цього світу».
Звертання: «Сину людський».
Та написати сенкан за прикладом:
Аркан
Древній, сміливий
Почати, відчути, стиснути
Потрібно виконати хоч раз у житті
Чоловічий танець
09.04. Юрій Андрухович. Поезії
1. Ознайомтесь із біографією митця.
2. Прочитайте поезії на ст.224-227. Прослухайте одну з них.
3. Д.з. ст.223-229. Зробіть аналіз однієї поезії. яка вам найбільше сподобалась ( у кожного своя!) Завдання 3 ст. 229.
10.04 Марія Матіос. Поезія як прояв сильної жінки
1. Ознайомтесь із біографією поетеси.
2. Прочитайте поезії ст. 233- 235.
3. Перегляньте відео до поезій Матіос.
4. Ознайомтесь із матеріалом ст. 235.
5. Д.З. Дати короткі письмові відповіді на питання ст. 234, 235.
13.04. Сергій Жадан.
1. Ознайомтесь із біографією .
2. Сергій Жадан про себе. (Пропоную переглянути весь ролик)
3. Ознайомтесь з поезіями на сторінках підручника 237-238.
4. Д.З. Знайдіть у мережі інтернет і прочитайте вірші збірки "Тамплієри",коротко ознайомтесь (на вибір) із романами митця "Ворошиловград" або "Інтернат".
15.04. Тема.Сергій Жадан. Збірка "Тамплієри"
1. Про що саме збірка?
2. Сергій Жадан читає вірші зі збірки"Тамплієри"
3. Можна прочитати поезії за посиланням www.rulit.me › tamplieri-read-463026-1
4.Д.З. підручник ст 239, 239-240; перегляньте фільм "Ворошиловград" за романом Жадана
"Дике поле".
"Дике поле".
16.04. Тема. Галина Пагутяк "Зачаровані музиканти" - роман-фейєрія.
1. Прочитайте сторінки підручника 241-242.
2. Ознайомтесь із біографією письменниці.
3. "Зачаровані музиканти" - короткий огляд.
4. Повністю із романом Галини Пагутяк можна ознайомитись за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15294
5. Д.З. ст. 241-242. Запитання ст. 242 (усно).
17.04.Тема. Мирослав Дочинець "Криничар"
1. Ознайомтесь із матеріалом ст 243-244 та перегляньте віео.
.
2. Перегляньте буктрейлер до роману "Криничар".
1. Творчий шлях митця.
2. Прочитайте матеріал підручника ст. 248-249.
3. Твір і для театру, і для читання.
4. Аналіз твору. (Зробити конспект за посиланням)
2. Перегляньте буктрейлер до роману "Криничар".
3. Д.З.Прочитати повість Оксани Забужко "Казка про калинову сопілку"
22.04. Тема. Оксана Забужко "Казка про калинову сопілку"
1. Ознайомтесь із біографією письменниці.
2.Прочитайте матеріал підручника ст. 245-246.
3. Тим - хто не прочитав і прочитав
4. Д.З. Питання підручника ст. 246. Перегляньте відео.
23.04.Тема. Образи сестер у повісті-притчі "Калинова сопілка"
1. Зробити короткий конспект (скинути)
Сюжет повісті "Казка про калинову сопілку".
Сюжетом повісті О.Забужко "Казка про калинову сопілку" є
розповідь про давню українську трагедію роду.Твір має багато своїх
прапопередників. Це й античний біблійний сюжет про Авеля та Каїна і народні
казки й балади про калинову сопілку, і вірш Ліни Костенко "Калинова
сопілка", і літературна казка Б.Грінченка, Л.Шияна та інших.Також письменниця
непомильно використовує літературні
твори, фольклорні цитати, створює дивовижний твір про історію українського
селянського побуту, про велику трагедію українського роду, про Добро і Зло. Повість невелика за розміром та складається з невеликих частин, що тісно пов'язані за
змістом, композиція твору струнка, чітка, красива.
Експозиція: у родині Василя та Марії вродилася
дівчинка з місяцем на лобі: Ганна – панна.Мати зичить щастя донечці, бо сама вийшла заміж за свого Василя "на
зло" своєму батькові , бо ж не віддав її заміж за любого й коханого.
Зав'язка: народжується друга дівчинка-мізиночка. Оленкою
назвали. І ніби поділили Василь та Марія дітей. Василь бавився з Оленкою, Марія
пишалася своєю Ганною - панною, а люди казали: "Дідова дочка й бабина
дочка".
Розвиток дії: підростали дівчатка, ворожнеча між ними збільшувалася. Ганна - панна завидувала Оленці,
особливе загострення стало відчутним після сватання Дмитра до Оленки.
Кульмінація: настає неділя – остання Оленчина дівоцька. Заздрість
роздирає душу Ганні, тому вона зазиває сестру до лісу та вбиває її ножем. «Ніби
не допустила вона сестру до її долі до її щастя...»
Т.Л.Ретардація - (уповільнення) -
це ті епізоди епічного твору, в яких автор свідомо моделює затримання в
розвитку тих процесів, які набували значної гостроти - ЗНАТИ.
Ретардація: в селі поширюється звістка
про зникнення Оленки, минає час, забувати стали в селі про дідову
дочку. Аж тут прийшла чумацька валка, і розповів один з чумаків про сопілку, що вирізав з калини у
їхньому лісі.Коли хлопець притулив сопілку до губ, то
вона жалібним голосом розповіла про злочин сестри.
Розв'язка: Ганнуся із посміхом зізнається у злочині. Коли послали по залогу, щоб взяти дівчину в бійницю та закувати в пута,то в хаті було порожньо, тільки на полу зостався слід, мов смоляним віхтем черкнуло. Щезла
бабина дочка.
Тема та ідея твору
Тема: сумна розповідь про двобій Добра і Зла, про
велику трагедію українського роду.
Ідея: акцентувати увагу глядачів на важливому
значенні дотримання цінностей християнської моралі,
необхідності морально-етичного виховання молоді.
2.Усно дайте відповіді на запитання:
- Коли
Ганнуся відчула, що Оленка їй стала тягарем? (Коли збиралася на весілля в
сусіднє село, а та захворіла. Читаємо у творі: «У Ганнусі тепер дедалі, то
більше визрівало почуття, ніби батьківська хата випихає її з себе», «Ганнуся не
могла позбутися дошкульного, як загнана скабка, відчуття, немов сестра її не
пускає, – не від себе <…>, не пускає у її, Ганнусину, власну долю» .
- Яке
місце у творі відводиться легенді про Каїна та Авеля? (Згадується двічі: на
початку з розмови з батьком Ганнуся дізнається про вчинок Каїна, запитуючи
себе: «Якщо їх виставлено там на кару, то чому обох скарано однаково?». Ця
оповідь постійно осмислюється героїнею, яка шукає пояснення вчинкові Каїна і
врешті-решт знаходить: «Каїн і нестак пімститися братові хотів, як направити
вчинену йому від Бога кривду: не супроти братові вила підіймав, а Богові давав
до знаку, що порушена Ним у світі рівновага». Ганнуся лякається такого
висновку, адже зростала у вірі в Бога, і тому одразу визначає, що Каїн гордий
(як і сама героїня) і Бог його випробував. Але думка про те, що Бог прийняв
Авелеву жертву, а Каїна – ні, не йде з її голови).
- Чому О.
Забужко вдається до містифікації твору? Прочитайте уривки, які свідчать про це.
(Народження Ганнусі, сни Марії, уміння старшої дочки знаходити воду, бачити
чуму, покійників, зустріч з князем – смертю і дияволом, вагітність та таємниче
зникнення). Яку роль виконує у цьому баба-прочанка, ворожка?
- Чому
вчинок Ганнусі стає відомим лише після того, як чумаки вирізали сопілку і
заграли на ній? У яких творах фольклору наявний подібний сюжет?
- Які риси
ґендерної ідентичності властиві героям твору? Думку аргументуйте. (Марія,
Ганнуся – маскулінні, Оленка, Василь – фемінні).
- Яку роль
у повісті виконує Дмитро? Як ви поясните вчинок Марії, коли той замість
Ганнусі, сватає Оленку? Про що відбулася розмова між хлопцем та майбутньою
тещею? Про що вона свідчить?
- Чому
Ганнуся боялася залишитися старою дівою? Як вплинули на неї соціальні
стереотипи, що діяли на селі?
- Коли
Оленка відчула свою перемогу над Ганнусею? (під час сватання Дмитра до неї,
коли сестри зустрілися очима).
- Як
почувала себе Ганнуся, вбиваючи сестру? Чи готувалася до цього? Як себе
поводила? Чи зуміла врешті-решт героїня звільнити свою долю від тягаря мати
сестру?
3. Д.З.Конспект, охарактеризувати образ
Оленки
2. Перегляньте відео, зробіть конспект.
3. Прочитати новелу "Модри Камень", підготуватись до контрольної.
2. Прочитайте матеріал підручника ст. 247-248.
3. Подивіться буктрейлер до роману "Фелікс Австрія".
4. Д.З. Прочитайте. Прослухайте роман Софії Андрухович "Фелікс Австрія"
24.04. Тема. Олесь Гончар "Модри Камень"
1.Огляд творчості Олеся Гончара
2. Перегляньте відео, зробіть конспект.
3. Прочитати новелу "Модри Камень", підготуватись до контрольної.
29.04. Контрольна робота №7
на окремих листках пишете:
Число
Контрольна робота №7
Поезія та проза постмодернізму
Тестові завдання (ВІДПОВІДЬ ПИШЕМО)
1.Слово "постмодернізм" в перекладі
означає…
А.Після модернізму. Б.Вираження. В.Враження.
2.Укажіть риси літератури постмодернізму.
А.Іронія і ревізія як форми
руйнування, деконструкції; відмова від канонів –авторитетів.
Б.Інтертекстуальність (відсилання до інших
літературних текстів, діалог із ними).
В.Головна увага зосереджується на
дослідженні внутрішнього світу людини.
Г.Змішування стилів і жанрів;
стирання межі між вигаданим і реальним; між високим і низьким.
Д.Зовнішні події (також і соціальні)
відступають на задній план.
3.Назвіть поетичні групи, створені в кінці ХХ ст.
А.«Бу-Ба-Бу».
Б.«ВАПЛІТЕ».
В.«Лу-Го-Сад»
Г.«Пропала грамота».
Д.«Плуг».
4.Як називається угруповання, створене у Харкові 1991
року, куди в юності входив Сергій Жадан?
А.«Червона фіра».
Б.«Бу-Ба-Бу».
В.«Лу-Го-Сад».
Г.«Пропала грамота».
5.Назвіть особливості творчості українських поетів
1990–2000-х років?
А.Служіння ідеалам трудового народу
Б.Використання мультимедіа та перформансів
В.Розвиток демократичного напряму
6.До якого виду лірики належить вірш «Чоловічий танець»
В. Герасим’юка?
А.Громадянська .
Б.Інтимна.
В.Філософська.
7.Визначте ідею поезії «Чоловічий танець» В.
Герасим’юка
А.Возвеличення чоловічої сили, чоловічого
духу та єдності, дружби, взаємоєдності.
Б.Українська культура переплітається зі
світовою, але треба залишатися самим собою.
В.Покликання й призначення людини на землі.
8.Визначте римування поезії «Чоловічий танець» В.
Герасим’юка.
А.Перехресне.
Б.Кільцеве.
В.Верлібр.
9.Який художній засіб вжито у словосполученнях «коло
тяжко рветься», «мертво стиснувши долоні інших»; «випасти з грішного світу»?
А.Метафору.
Б.Порівняння.
В.Оксиморон.
Г.Синекдоха.
10.Риси якого літературного жанру має поезія Ю.
Андруховича «Астролог»?
А.Поеми. Б.Балади. В.Думи.
11.Який засіб комічного вжито в поезії Ю. Андруховича
«Астролог»?
А.Іронію. Б.Сатиру. В.Сарказм.
12.Як спудей називає власні витівки («Пісня мандрівного
спудея» Ю. Андруховича)?
А.Соколята. Б.Чортенята. В.Сатанята.
13.Назвіть особливості поезіїї Ю. Андруховича «Козак
Ямайка».
А.Відсутність розділових знаків.
Б.Усі слова написано з маленької літери.
В.Усі слова написано з великої літери.
14.Визначте головну думку вірша «Козак Ямайка» Ю.
Андруховича.
А.Возвеличення чоловічої сили, чоловічого
духу та єдності, дружби, взаємоєдності.
Б.Покликання й призначення людини на землі.
В.Українська культура переплітається зі світовою, але
треба залишатися самим собою.
15.Словами чийого героя говорить Пірат Дік?
А.Шекспіра Б.Франка В.Шевченка
16. Що символізує образ вишиванки в поезії Ю. Іздрика
«Вишиванка»?
А.Щастя Б.Долю В.Світ.
17. У вірші Ю. Іздрика «Вишиванка» життєва дорога кожної
людини асоціюється з
А.Плутаниною вузлів
Б.Тонкою павутиною
В.Заплетеними сітями
18.Читач вважає, що розмова з Богом ліричного героя у
критичній ситуації (вірш «Молитва» Ю. Іздрика)
А.Допомагає людині вибратися з пекельних
обставин
Б.Допомагає досягнути поставленої мети
В.Допомагає стати впевненим у собі.
19.Визначте ідею вірша І. Римарука «Обнови».
А.Возвеличення чоловічої сили, чоловічого
духу та єдності, дружби, взаємоєдності
Б.Покликання й призначення людини на землі
В.Українська культура переплітається зі світовою, але
треба залишатися самим собою.
20.Який художній засіб вжито в рядках «молодiй душе //
радiй обновам …»
А.Метонімія
Б.Синекдоха
В.Риторичне звертання
21. Про які три ймовірні життєві перспективи жінки йдеться
у циклі «Триєдина перспектива» Марії Матіос?
А.Самотність, суспільний осуд,
самодостатність
Б.Самотність, самовдосконалення,
самодостатність
В.Суспільний осуд, самодостатність, самоосвіту
22. Зі скількох автономних поезій складається цикл «Прості
вірші» Марії Матіос?
А.3 Б.5 В.6 Г.8.
23. Що символізує образність поезії С. Жадана «Музика,
очерет…», пов’язана з небом, висотою?
А.Юнацький романтизм і недосяжність ідеалу
Б.Силу кохання
В.Велич намірів
24.З чим асоціюється образ висоти у вірші С. Жадана
«Музика, очерет…»?
А.Коханням
Б.Чистотою взаємин, безкорисливих почуттів
і щирих намірів
В.Самовдосконаленням.
04.05. Тема. Тема. Сергій Жадан "Ворошиловград"
1. Повторіть матеріал ст. 237-240.
2. Прослухайте аудікнигу "Ворошиловград" Жадана ".
3. Д.З. Перегляньте фільм "Ворошиловград"
07.05.Тема. Марія Матіос. "Майже ніколи не навпаки" - сімейна сага в новелах.
1. Прочитайте матеріал підручника ст. 235-236.
2. Перегляньте буктрейлер до роману.
3.Прочитайте роман Матіос "Майже ніколи не навпаки"
1. Прочитайте матеріал підручника ст. 235-236.
2. Перегляньте буктрейлер до роману.
3.Прочитайте роман Матіос "Майже ніколи не навпаки"
08.05. Тема. Софія Андрухович "Фелікс. Австрія"
1. Прослухайте інтерв'ю з письменницею та перекладачкою.2. Прочитайте матеріал підручника ст. 247-248.
3. Подивіться буктрейлер до роману "Фелікс Австрія".
13.05-14.05. Тема. Олександр Ірванець "Маленька п'єса про зраду" - жанр антимюзиклу
1. Творчий шлях митця.
2. Прочитайте матеріал підручника ст. 248-249.
3. Твір і для театру, і для читання.
4. Аналіз твору. (Зробити конспект за посиланням)
15.05.-18.05. Повторення матеріалу
1. Дайте відповіді на питання підручника ст 250-251.2. Виконати завдання 20-25.
(Наступні завдання з понеділка - дивимось на сторінці ЗНО).
22.05-25.05-28.05. Тема. Підготовка до ЗНО
1. Згадаємо літературні угрупування
2. Псевдоніми митців української літератури
Відео краще дивитись з 1 хв. 50 сек.
Відео краще дивитись з 1 хв. 50 сек.
Комментариев нет:
Отправить комментарий