Українська мова 8 клас

Українська мова 8 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА 8 КЛАС

Тема. Речення з однорідними членами

1. Опрацювати §25.
2. Вивчити правила стор. 115.
3. Повторити § 22-24.
4. Виконати письмово вправи 262, 265.
5. Для узагальнення-перегляньте відео.

                     Тема. Узагальнення матеріалу.

1. Повторити § 22-26.
2.Розглянути синтаксичний розбір речення з однорідними членами 
ст. 120-121.
3. Виконати вправу:270; тести ст.122.

         03.04. Тема. Звертання. Розділові знаки в реченні при звертанні.

1. Опрацюйте матеріал підручника § 27.

2. Зробіть короткий конспект (випишіть основне).

3.Виконайте вправу 288.

4. Для кращого запам'ятовування перегляньте відео.

5.Виконайте вправу 285.

                             06.04.Тема. Конспект прочитаного.

1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 209-210.

2. Прочитайте поради щодо конспектування ст. 211-212.

3. Складіть конспект тексту вправи 444. Запишіть. (Скинути у вайбер)

4. Знати визначення: конспект, тематичні виписки.


                10.04.Тема. Вставні слова

1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 132-133.
2. Для закріплення - перегляньте відео.

3. Можливо, комусь сподобається це.

4. Д.З. Вивчити і знати правила ст. 132-133. Виконати вправу 297, користуючись таблицею на сторінці 133.

13.04. Тема. Вставлені конструкції

1. Ознайомтесь із матеріалом ст. 136-137.

2. Перегляньте відео.

3. Усно розгляньте вправу 310. Зверніть увагу на місце вставлених конструкцій у реченні та розділові знаки.

4. Д.З. Правила ст.136-137, вправа 303. Повторити матеріал § 27 - § 29.

   17.04.Тема. Узагальнення знань.

                     На окремих аркушах пишете:

                   Тема. Речення зі звертаннями, вставними словами
                                         Тестові завдання
(Не забувайте, що відповіді ми пишемо, а не просто ставимо букву!)
Альона, Коля, Валентин - І варіант;
Каріна, Олександр, Євген -ІІ варіант.

Варіант І
1. Познач речення, в якому правильно виділене звертання.
А. Здрастуй сонце і здрастуй вітре!
Б. Дякую, тобі моє серденько, за таку твою увагу до мене!
В. Що ж, пробачте йому, графе Толстой і Антоне Чехов, не ображайтеся на нього, могутній Франко і ніжна Лесю, не гнівайтеся, Олександре Блок, Володимире Маяковський і Олександре Довженко.
Г. Ой не світи, місяченьку не світи нікому, тільки світи миленькому, як іде додому.

2. Познач речення з поширеним звертанням.
А. У Вербний тиждень, за народним віруванням, не можна сіяти городини…
Б. Знаю, знаю, дівчинонько, чим я тебе розгнівив: що я вчора ізвечора із другою говорив.
В. Верни до мене, памяте моя.
Г. О сарнонько, приходь вечірньою добою на скло прозорих вод…

3. Познач речення, в якому правильно поставлені розділові знаки при вставних словах.
А. Це була, так би мовити наша фамільна ворона.
Б. Правду кажучи, дика гуска ота повз нас і не летіла, і не пливла, проте ми її заполювали.
В. Може – спить вона тепер солодким сном, листячком у грушевому дуплі прикрившись.
Г. Отже: голову його не так легко вирізнити в темряві степу.

4. Укажи речення, в якому є вставлене речення.
А. Біля басейна (в басейні догори черевом плавала рибина – поганий знак) садівник періщив лозиною козу.
Б. Коли морська зірка повзе, то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед.
В. За його розрахунками, він уже повинен бути навпроти літака.
Г. Зоре моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою.

5. Установи відповідність між реченням і способом вираження у ньому звертання.

1. Іменник у формі кличного відмінка.
2. Словосполучення.
3. Прикметник.
4. Іменник + словосполучення.
А. Я тебе, вірная, аж до хатоньки сам на руках віднесу.
Б. Піднімаймося, спішімо на боротьбу проти ненависного ворога!
В. Нахиляйтесь, густі лози, куди вітер віє!..
Г. Постій, чумаче, постривай, шляху в людей розпитай.
Д. Зіроньки ясні небо покрили, вийди, дівчино, серденко миле.


6. Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів.
1. Джерело повідомлення.
2. Привернення уваги.
3. Упевненість.
4. Невпевненість.
А. Запамятайте, найпростіший спосіб уникнути грибних отруєнь – збирати лише ті гриби, які вам добре відомі.
Б. Тоді шкурка в лисиці робиться густа та лискуча, а, як відомо, лисицю полюємо виключно через її знамените хутро.
В. По вулиці йду і, здається, уперше розплющив я очі на світ.
Г. Тепер повернули, без сумніву, до лісу.
Д. Буває, часом сліпну від краси.


7. Склади два речення зі словом видно, використавши його у ролі вставного і звичайного члена речення.

8. Уяви себе екскурсоводом. Розкажи відвідувачам музею або гостям твого міста про певну будівлю або пам’ятник, використовуючи звертання і вставні слова. Підкресли їх у тексті.
Варіант ІІ
1. Познач речення, в якому неправильно виділено звертання.
А. Ні, друже мій, навесні я не полюю.
Б. Місяченьку блідолиций, за хмару краще б ти сховавсь.
В. Чи чула, ти дівчинонько, як я тебе кликав, через твоє подвір’ячко сивим конем їхав?
Г. Ох, і не стелися, хрещатий барвінку, та і по крутій горі…

2. Познач речення з поширеним звертанням.
А. Потім старанно вимив руки, відтираючи піском бензинову кіптяву, що в’їлася в тіло, здається, до кісток.
Б. Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
В. «Підійди до мене, дівчино», - покликала мати.
Г. На превеликий подив, зустріли його там добре, без ворожнечі.

3. Познач речення, в якому правильно поставлені розділові знаки при вставних словах.
А. Заєць, як відомо вдень лежить і відпочиває…
Б. Отже, коли хочете говорити про бекаса, треба перш за все говорити про собаку.
В. Явори і ясени, дуби і липи, здавалось народили цю хату.
Г. Випадково ясна річ, може на вас налетіти табун гусей, випадково ви можете її заполювати.

4. Укажи речення, в якому є вставлене речення.
А. В усіх морях та океанах нашої планети водяться морські істоти, що називаються морськими зірками.
Б. Блиснула поміж його долонями запальничка, чорна голова нахилилася до рук, і зажеврів у темряві вогник цигарки.
В. Август поснідав дрібною рибою (дрібна риба просмажується наскрізь і через те смачна), вологим сиром і сів у важке дерев’яне крісло.
Г.За кожну таку листівку його могли, без сумніву, повісити, як і тих партизанів.

5. Установи відповідність між реченням і способом вираження у ньому звертання.
1. Іменник у формі кличного відмінка.
2. Словосполучення.
3. Прикметник.
4. Іменник + словосполучення.
А. Молодая дівчинонька, чом гулять не ходиш?
Б. Ой вербо, де ти росла, що твоє листячко вода знесла?
В. Вийди, коханая, працею зморена, хоч на хвилиночку в гай!
Г. Ви скажіть своєму пану, що заплати не бажаю, бо коли я що дарую, то назад не одбираю.
Д. Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє!
6. Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів.
1. Почуття.
2. Оформлення думки.
3. Ввічливість.
4. Невпевненість.
А. А спори, наприклад, опенька, можна розгледіти, якщо покласти шапку зрілого гриба на темний папір.
Б. Але, мабуть, найдивовижніше у цієї рослини – її шишки.
В. Даруйте, чи можна зайти до кабінету?
Г. На жаль, квітки папороті ніхто ніколи не бачив.
Д. У мене душа, було, піснями аж бринить.


7. Склади два речення зі словом здається, використавши його у ролі вставного і звичайного члена речення.

8. Уяви себе екскурсоводом. Розкажи відвідувачам музею або гостям твого міста про певну будівлю або пам’ятник, використовуючи звертання і вставні слова. Підкресли їх у тексті.
                                   Д.З. Повторити § 27-§29.

24.04. Тема. Поняття про відокремлення. Відокремлені означення

1. Прочитайте матеріал підручника ст. 144. Вивчіть правило

2. Розгляньте вправу 310. Зверніть увагу на відокремлені конструкції (виділені чорним).

3. Розгляньте матеріал підручника ст. 147. Таблицю -вивчити

4. Перегляньте відео.


5. Правила ст. 144, 147-148; Вправа 320.

                     27.04. Контрольний твір

 на окремих листках пишете:

Число
Контрольний твір

(вибираєте одну тему)

Як я розумію дружбу
Чи повинна одна людина впливати на іншу

Обсяг- 2-2,5 ст. Скидаєте у вайбер

04.05. Тема. Відокремлені прикладки

1. Опрацюйте теоретичний матеріал ст.152-153.
2. Перегляньте відео.
3. Вправа 336, правила § 33.

08.05. Тема. Відокремлені додатки

1. Розгляньте та вивчіть правила ст. 157.
2. Виконайте письмово вправу349.

15.05. Тема. Відокремлені обставини

1. Ознайомтесь із матеріалом підручника §35. правила ст. 159-160. Розгляньте усно вправу 357.
2. Перегляньте відео.


3. Виконайте письмово вправу 363.

18.05. Тема. Контрольний диктант ( прослухати та написати)

На окремих листках пишете:
Контрольний диктант
 Генетичний код нації

 
Скинути у вайбер.

22.05. Тема. Відокремлені уточнюючі члени речення.

1. Опрацюйте матеріал  підручника § 36, ст. 164.
2. Перегляньте відео.


3. Виконайте вправу 373.

25.05. Тема. Контрольна робота

на окремих листках пишете:
Число
Контрольна робота
Відокремлені члени речення
Тести
                                                                                 Варіант I (дівчата)

1.   Укажіть правильне твердження.  Уточнюючими називають члени речення, які:А   розширюють зміст речення;  Б   звужують зміст речення;  В   уточнюють або пояснюють зміст головного чи другорядного члена речення;  Г   конкретизують зміст сказаного.2.   Укажіть правильне твердження.  Відокремлюватися можуть:А   підмет, присудок, обставина;                 Б   додаток, означення, обставина;В   підмет, присудок, означення;                 Г   підмет, додаток, обставина.3.   Яким відокремленим членом речення є виділені в реченні слова?Тут, під кронами білих розпашілих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.А   Відокремлене означення;                       Б   відокремлена уточнююча обставина;  В   відокремлений додаток;                         Г   відокремлена прикладка.4.   Укажіть речення, у якому відокремлене означення виражене дієприкметниковим зворотом.А   Зачаровані подорожні сиділи й мовчали.        Б   Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.  В   В імлистій далині, осяяні срібним промінням місячним, стояли широкі лани золотого жита та пшениці.  Г   А он старе Монастирище, колись козацькеє село.5.   Укажіть речення з відокремленим додатком.А   Нікого тут нема, крім мене й господині.  Б   Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні.    В   Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий.  Г   І от тепер, ставши начальником, він раптом заспівав отакої.6.   Укажіть речення, у якому відокремлена обставина виражена іменником з прийменником.А   Співають усі, за винятком Ліни Яцуби, дочки відставника…Б   Незважаючи на вітрець, робилося душно.В   Звучав потемнілий дзвін, пудів на тридцять.    Г   У лісі, опріч мене, є ще хтось.7.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 відокремлений уточнюючий член речення
2 відокремлений додаток
3 відокремлене означення
4 відокремлена обставина
А   Спить вітер на колінах у беріз, окутаних у молоко туману.
Б   Лев упав і довго, лежачи, стогнав.
В   Тут, під кронами білих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.
Г   Здається, вогнем чудесним сяють зорі з дніпровських круч.
Д   Не маю іншого тепла,  окрім отчого краю.
8.   Установіть відповідність між відокремленими уточнюючими членами речення і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
1 уточнюючий підмет
2 уточнюючий присудок
3 уточнююча обставина місця
4 уточнююче означення
А   Пірат був звичайний пес, трудяга.
Б   Уже багато років, відколи його забрано од матері, ніхто ні про що не питав.
В   І тут, в Америці, живу я Україною.
Г   Надійшли жнива, достигла Василева пшениця — така гарна, колос у колос.
Д   Він, Шептало, кінь особливий, кінь білий.
 9.   Виконайте синтаксичний розбір речень.
А   Матір моя, Марія, читати мене навчила.
Б   Кожен птах, свою пісню співаючи, здіймається до небес.
  Варіант II(хлопці)
1.   Укажіть правильне твердження.  Відокремленими називаються члени речення, які:
А   виділяються за змістом та інтонаційно;  
Б   указують на того, до кого звернено мовлення;  
В   передають ставлення мовця до висловленого;  
Г   відносяться до одного й того самого слова в реченні й відповідають  на одне й те саме питання.
2.   Укажіть правильне твердження.  На письмі відокремлені члени речення виділяють:
А   комами;               Б   комами і тире;                             В   тире;                     Г   дужками.
3.   Яким відокремленим членом речення є виділені в реченні слова?
І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.
А   Відокремлена прикладка;                    Б   відокремлене означення;
В   відокремлена обставина;                     Г   відокремлений уточнюючий додаток.
4.   Укажіть речення, у якому відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом.
А   А пісня, наростаючи, пливла над берегом.        
Б   Жінка йде поволі й трохи зігнувшись.  
В   І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам.
Г   Дівчата зачіпали Миколу, жартуючи, а він усе стояв похнюпившись.  
5.   Укажіть речення з відокремленою прикладкою.
А   І Оксану, мою зорю, мою добру долю, що день божий умивали.  
Б   Над берегом послався невеликий, густо засвічений білою ромашкою луг.    
В   Виснажені атаками й великими втратами, німці не витримали грізного натиску полку.    
 Г   Голубу сорочку в перехваті підперезано матер’яним поясом з китицями.
6.   Укажіть речення, у якому відокремлене означення не виділяється комами 
(розділові знаки пропущено).

А  Осяяний сонцем перед нами розкрився зовсім новий світ.     Б Стоять налиті сонцем дні.    
В В небі чистім і прозорім сонце сяє.         Г А сонце тепле і ласкаве спинило погляд на землі.
7.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 відокремлена прикладка
2 відокремлений додаток
3 відокремлена обставина
4 відокремлене означення
А   Сумно і мовчки тоді похилилася квітка, листям своїм тремтячи в передсмертнім конанні.
Б   І пахне раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.
В   І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.
Г   Вже й молодик ішов за гору, та зачепивсь за осокір.
Д   Іду я, степів перехожий, радію од щастя землі.
 8.   Установіть відповідність між відокремленими уточнюючими членами речення й синтаксичною роллю, яку вони виконують.
1 уточнюючий присудок
2 уточнююча обставина
3 уточнююча прикладка
4 уточнюючий додаток
А   Незмінний колгоспний конюх, дід Саливон, як завжди
клопотався за своїх підопічних.
Б   Рівно, на повні груди, дихає юнак.
В   Ватажкував наш славний Мустафа-ага, син Ібрагіма,
ханського Дивлет-гірея.
Г   Хлопець за два роки змінився — виріс, змужнів.
Д   Так, олень добував з-під снігу мох та лишайники — свій харч.
 9.   Виконайте синтаксичний розбір речень.
А   Мовчить, скупавшися в зимовім молоці, алея волохата.
Б   І він устав на горах перед нами, наш Київ.

Скинути на вайбер.











Комментариев нет:

Отправить комментарий