Українська мова 9 клас

Українська мова 9 клас

Дистанційне навчання 29.03.21-19.04.21

19.04. 21. Тема. Засоби міжфразного зв'язку

1. Прочитайте теоретичний матеріал ст. 195.

2. Перегляньте відео до 10 хв. 15 с.

3. Виконайте вправу 424.

4. Д.З. Підготуватися до написання контрольного твору "Як відшукати свій шлях у житті" 

15.04.21. Тема. Будова тексту. Мікротема й абзац

1. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 192.

2. Для закріплення матеріалу перегляньте відео.

3. Д.З. правила ст. 192, виконати письмово завдання ІІ, ІІІ вправи 418. Здати до 16.04. до 15 години.

12.04.21. Тема. Текст. Будова тексту.

1. Перегляньте відео.

2. Прочитайте теоретичний матеріал підручника ст. 189.

3. Д.З. правила ст. 189, вправа 408, виконати письмово завдання 1, 4, 5, 6. Здати до 13.04. до 15 години.

08.04.21 Тема. Контрольна робота №5

на окремих листках пишете:

Восьме квітня 

Контрольна робота №5

Складне речення з різними видами зв'язку

І варіант (ІІ варіант)

Важливо! кожен отримує свій варіант на вайбер (роботу здати до 09.04 - за кожен день - знімається бал)


05.04.21. Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми " Складне речення з різними видами зв'язку"

1. Повторіть теоретичний матеріал ст.166-174.

2. Перегляньте відео.

3. Розгляньте синтаксичний розбір складного речення з різними видами зв'язку ст. 177.

5. Д.З. повторити теоретичний матеріал, вправа 398( зробити повний синтаксичний аналіз перших трьох речень). Здати до 07.04. до 16 години.


01.04.21. Тема.Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку

1.Крім складносурядних та складнопідрядних речень в літературі широко вживаються речення з обома видами зв’язку – сурядним і підрядним. До складу їх входять два, три, та більше речень,при кожному з яких бувають підрядні – з паралельною, однорідною та послідовною підрядністю.  Розглянути конструкції, у яких складові частини поєднуються сурядним і підрядним зв’язком.

Наше житло дуже давнє, і виникло воно в ті далекі часи, які вчені називають світанком людства.

                          Які?
             [  ], і  [  ]  (   ). 

      В даному реченні частини з’єднані сурядним зв’язком, від однієї з них залежить одна підрядна частина.

Людина зводила своє житло тоді, коли мала ще міфологічні уявлення про навколишній світ, і наші пращури сприймали свою оселю в трьох вимірах, яких  бачили світ.

   Коли?              Яких?
[  ], (коли  ), і   [  ],  (яких  ).

Дві або більше частин з’єднані сурядним зв’язком, від кожної з них залежить одна або кілька підрядних.

Бо нині тих старих батьківських хат дедалі менше і менше стає по селах, тому і взялися ми зберегти її вигляд, і ми цінуємо її -  важливу пам’ятку  нашого минулого.

            (бо ), [  ], і [  ].

  Дві або більше частини з’єднані сурядним зв’язком мають спільну підрядну частину

2. Запам'ятайте!У складних реченнях із сурядним та підрядним зв’язком поруч можуть стояти сполучники сурядності та підрядності, кома між ними ставиться лише тоді, коли після підрядного речення немає другої частини парного сполучника (то, так)  або сполучника але.

3.Прочитайте матеріал підручника ст. 170-171.

4. Виписати речення із сурядним і підрядним зв’язком та накреслити схеми речень.

Основним типом традиційного житла всюди в Україні є хата. Це затишна, найчастіше побілена зовні і всередині, будівля під солом’яним дахом, а такі житлові споруди тягнуться широкою смугою середньої і південної частини України від Карпат на схід майже до Орловської області, що в Росії.  Цей загальний тип української хати є найбільш визначальною етнографічною ознакою українського народу.

5. Д.З.правила ст. 170-171, вправа 376. Скинути до 02.04. до 16 години.

29.03.21. Тема. Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку

1. Перегляньте відео. 

2.Отже,  складні речення із сполучниковим та безсполучниковим зв’язком поділяються на три різновиди: 1. Складні речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком. 

( Облюбувавши місце, господар визначав чотири кути майбутньої хати, він у викопані ямки насипав жито або пшеницю, а потім на це зерно господиня клала по невеличкій перепічці.)

2. Складні речення з підрядним та безсполучниковим зв’язком.

(Ранком до сходу сонця господарі дивилися:  якщо протягом ночі все лишилось незайманим, то місце «чисте»  - можна будувати нову хату.)

3. Складні речення із сурядним, підрядним та безсполучниковим зв’язком.

 (Гадали ще й так: на ніч лишали чарку з водою, і якщо на ранок виявиться, що до неї ніхто не торкавсь та ще й води прибуло – це хороша ознака.

3. Робота з підручником. Прочитати параграф 31, правила ст. 178.

4. Д,З. Знати матеріал підручника, виконати вправи 381 ( як робимо у класі) і 383. Оцінки виставлю, - як середнє арифметичне. Здати роботи до 31.03.до 16 години


Дистанційне навчання 18.03.21-19.03.21.

18.03.21 Тема. Контрольний переказ текмсту з творчим завданням

Дорогі учні!

Прошу вас на окремих листках написати :

число: Вісімнадцяте березня

Контрольний переказ тексту з творчим завданням

Мати

(не забувайте, як ми оформляємо творче завдання!)

Роботи скинути до суботи!



18.02.21.Тема.Двокрапка в безсполучниковому складному реченні

1. Перегляньте відео.

2. Прочитайте матеріал підручника ст. 146-147.

3. Виконайте тести. 

1. Виберіть безсполучникове складне речення.
   1).Грицько побачив, що Семен рве ягоди, і зупинився.
   2).В селі бігли з дворів назустріч чумакам дівчата, діти, поважні діди з палицями.
   3).Хмари пливли низько над землею, можна було сподіватися дощу.
   4).Сонце, мабуть, пливло за обрій, і в лісі ходив уже важкий присмерк.
2. Між частинами складного безсполучникового речення ставиться двокрапка…
   1).якщо зміст частин протиставляється;
   2).якщо друга частина виражає наслідок або висновок із того, про що йдеться у першій;
   3).якщо друга частина виражає різку зміну подій;
  4)якщо друга частина виражає причину того, про що йдеться у першій, або розкриває зміст попередньої. 
3.Двокрапка ставиться між частинами такого безсполучникового речення:
  1).Поїзд пішов згасли вогні .
  2).Економте час вчіться на чужих помилках .
  3).А слово скаже  з пам’яті не викинеш .
  4).Зустрілося слово спинилося слово  зникало назавжди й приходило знову .
4.Правильно поставлено двокрапку в реченні :
  1).Так і живу я нині: матері мову шаную, море, глибоке море, в рідному слові я чую. 
  2).Подивилась ясно: заспівали скрипки!
  3).Так тихо, так любо: так ніжно у полі.
  4).Карпатське сонце в небо йде повільно: світліє тиша між дерев глибока.
5. Двокрапку слід поставити в реченні:
   1).Мати рідна моя! Знай по бурі тяжкій перемога засяє дзвінка і лагідна.   
  2).Стоїш високо не будь гордим, стоїш низько не гнися.
  3).Колись я думав що радощі – це путь у світ незнаний із моїх Покуть; тепер я знаю що радість – то дорога до яблунь, що в Стопчатові цвітуть.
  4).Арфами, арфами ,золотими, голосними обізвалися гаї самодзвонними йде весна запашна, квітами, перлами закосичена.
6.В усіх складних реченнях потрібно поставити двокрапку, окрім (деякі розділові знаки вилучено)
   1).Папір високої якості виготовляють із целюлози, отриманої хімічним способом дерев’яний брус ріжуть на дрібні тріски, які занурюють у хімічний розчин і нагрівають під тиском.
  2).Дихнула перший раз весна поплив у повітря блакиттю золотавий сонячний човен.
  3)По городах була теж немала клопотнеча мазалися, білилися та прибиралися, готуючись уже до зими.
  4).З-поміж клекоту звичайних гармат і мінометів виразно чувся такий знайомий Максимові зловісний гуркіт „Катюш” батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько.
7.Після речення
Далеко на сході стало червоніти небо...
треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати:

    1).хотілося дочекатися сонячного сяйва.
   2).сонце сходило. 
   3).розстелилася по травах перша вранішня роса, і зсідався туман. 
   4).вітаючи чорну землю з ранком.
8.Між частинами безсполучникового складного реченнях треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки вилучено)
  1).Наука вчить багато а життя ще більше.
  2).Найшла коса на камінь бо коса не втне а камінь не подасться!
  3)Лаврін не поганяв волів він забув і про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку.
  4).Якщо раніше встанеш то більше зробиш.
Запитання 9
9.Виберіть 2 речення, де треба ставити двокрапку між частинами СБР
  1).Кращий спосіб зберегти пам'ять про добрі справи повторювати їх. 
  2).Сказано  зроблено. 
  3).А я прислухаюсь може, рипнуть двері.
  4).Переконатися пора зробиш зло – не жди добра .
10.Вкажіть речення , двокрапка в яких стоїть між частинами БСР:
   1).Серед садочка на клумбах цвітуть різні-різні квіти: і братки, і гвоздики, і флокси, і резеда
  2).В дідуся затремтів голос: «Ну дивись, Даньку!»  
  3).Сталось диво: тоді камінець засіяв і промінням ясним всіх людей здивував.
  4).Зелений яр сьогодні незвичайний: хисткий туман хитається на дні.
4. Д.З. Правила ст. 146-147, вправа 314 (скинути до 19.02.21. до 18 години)


Дистанційне навчання 11.01.21-24.01.21

21.01.21 Тема. Складнопідрядні речення з кількома підрядними частинами

1.Перегляньте відео на платформі ВШО- Тема 5. Складнопідрядне речення. Урок 10. Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами .

2. Прочитайте правила на сторінці117-118 та запам'ятайте.

3. Виконайте тестові завдання після відео (скинути на вайбер)

4. Д.З. § 22, вправа 252 (скинути на вайбер до 22.01.до 16 години). Важливо! Оцінка буде лише одна - за тести та д.з.


18.01. 21. Тема. Розділові знаки в складнопідрядному реченні

1. Перегляньте відео на платформі ВШО- Тема 5. Складнопідрядне речення. Урок 11. Розділові знаки у складнопідрядному реченні.

2. Зробіть короткий конспект.




3. Виконайте тести після відео (фото - надішліть на вайбер).

4. Д.З. конспект, виконати вправу 246. ( Д.З. скинути до 19.01.до 15 години)


14.01.21. Тема. Складнопідрядні речення з підрядними частинами мети, умови допусту

1. Перегляньте відео на платформі ВШО- Тема 5. Складнопідрядне речення. Урок 7. Складнопідрядні речення з підрядними мети.

2. Виконайте тести після відео ( фото результату надішліть мені).

3. Перегляньте відео на платформі ВШО- Тема 5. Складнопідрядне речення. Урок 8. Складнопідрядні речення з підрядними умови.

4. Виконайте тести після відео ( фото результату також надішліть мені).

5. Перегляньте відео на платформі ВШО-Тема 5. Складнопідрядне речення. Урок 9. Складнопідрядні речення з підрядними допусту.

6. Виконайте тести після відео ( фото результату також надішліть мені). Фото надсилаємо до 15.01. до 16 години.

7. Д.З. Знати теоретичний матеріал §21.

 11.01.21. Тема. Складнопідрядні речення з підрядними частинами причини та наслідку.

1. Перегляньте відео "Складнопідрядні з підрядними  причини" за посиланням:

https://youtu.be/H-74dRT1Bhg

2. Зробіть короткий конспект.

Складнопідрядне речення з підрядним причини - речення, підрядна частина якого вказує на причину або обгрунтовує те, про що йдеться в головній частині. Питання чому? через що? з якої причини?

Сполучники             бо, тому що, через те що, затим що,  оскільки, що, щоб, позаяк, завдяки

                                 тому що, у зв’язку з тим що, в силу того що, з тієї причини що тощо.

Сполучні слова -

Вказівні слова -

Приклади.    Чуюся добре, бо нікому не зробивзла, бо дбав не тільки про себе(В. Стус).

 Час - найлютіший кат якраз тому,що він - найгуманніший лікар (В. Пахаренко).

3. Виконайте тестові завдання після навчального відео.

4. Перегляньте відео "Складнопідрядні речення з підрядними наслідку"  

або за посиланням:

https://youtu.be/ZnuuF5kS2gM

5.  Виконайте тестові завдання після навчального відео.

6. Д.З. Правила ст.108-110. Виконати вправу 229. (фото скинути не пізніше 12.01. до 15 години дня)


 



Комментариев нет:

Отправить комментарий