Мистецтво 11 клас

Мистецтво 11 клас

Дистанційне навчання 26.01.22 - 2022
12.05.22. Урок узагальнення знань № 4.
Дванадцяте травня
Урок узагальнення знань №4
Мистецтво України 
Тестові завдання
Запитання 1
Як в Україні називався перший звуковий фільм?

 А  "Тіні забутих предків"

 Б "Симфонія Донбасу»   В "Богдан Хмельницький"
Запитання 2
Перша кольорові стрічка Національної кіностудії художніх фільмів ім.О.Довженка:
А  "Земля" реж. О.Довженко
Б  "Криниця для спраглих" реж. Ю Іллєнко
В  " Сорочинський ярмарок" реж. М.Екка
Запитання 3
Героїв козацького мультсеріалу, Бурмила, Коротуна та Силача (за сценарієм мають імена Грай, Око і Тур), вигадав
А  Давид Черкаський
Б  Володимир Дахно
 В  Богдан Ступка
Запитання 4
Який стиль примусово впроваджували в театрах України у радянську добу ?
А соціалістичний реалізм
Б психологічний реалізм
 В ідеологічний реалізм
Запитання 5
 Археологічна культура часів енеоліту, назва якої походить від назви села  на Київщині,
А  скіфська
Б Трипільська
В Київська
Запитання 6
Назвіть основоположника української жанрової скульптури.
А Петро Войтович.
Б Леонід Позен.
В Михайло Микешин.
Запитання 7
Олександр Довженко є одним з засновником
А  українського авангарду. Б  "поетичного кіно"        В  "театру корифеїв"
Запитання 8
Український художник-графік, автор перших українських грошей та марок.
А)  В.Кричевський.    Б)  Г. Нарбут  В) А. Куїнджі
Запитання 9
За проектом архітектора В. Городецького було побудовано...
А ляльковий театр у Харкові.   Б  будинок оперного театру в Одесі
В «Будинок з химерами»
Запитання 10
Золоту Пектораль було знайдено:
А у кургані Товста Могила
Б у Чортомлицькому кургані
В  у кургані Кюль-Оба

Запитання 11
На фотографії зображена....


А. Фреска божої матері Оранти Софії Київської
 Б. Фреска божої матері заступниці Михайлівського собору
 В. Фреска божої матері Андріїської церкви

 Запитання 12

Яка архітектурна памятка кінця ХІ ст. зображена на фото

 А. Михайлівський Золотоверхий собор у м. Києві

 Б.  Успенський собор Києво-Печерської лаври
 В.  Софійський собор у м. Києві


28.04.22. Тема. Лесь Курбас. Театр "Березіль"
1.Прочитайте матеріал підручника ст. 196-201.
2. Відеоматеріал

21.04.22. Тема. Українська поп-музика
1.
2. Опрацюйте матеріал підручника ст. 193-194.

14.04.22. Пісенна творчість П. Майбороди, О. Білаша, В. Івасюка.
1. П. Майборода.
2. О. Білаш.
3. В. Івасюк
4. Зробіть короткий конспект ст. 193-194.


07.04.22. Тема. Фундатор Перемишльської композиторської школи М. Вербицький.
1. Повторіть матеріал ст.189-191.

2. Ознайомтесь із біогрфією М. Вербицького.
3.
 
Ціково:

Д.З. Запишіть таблицю в зошит.


Галузь мистецтва
Представники
Їхні досягнення
Музичне мистецтво
Й. Витвицький
Музичний твір «Україна» (1836)
А. Єдлічка
Композитор, професійний музикант і пе­дагог, працював на Полтавщині
І. Вітковський
Композитор-виконавець, викладач Хар­ківського університету
М. Вербицький

Один з перших українських композиторів-професіоналів у Галичині. Написав хори «Заповіт», «Поклін», 11 симфоній-увертюр, солоспіви, музику для драматичних вистав (мелодрама «Підгоряни»)
Остап Вересай
Кобзар. Виконував народні думи «Про втечу трьох атів з города Азова», «Невольницька», «Дума про бурю на Чорному морі», «Про бідну вдову і трьох синів».
Театральне мистецтво


І. Котляревсь­кий
Автор п'єс «Наталка Полтавка», «Москаль-чарівник»
М. Щепкін
Актор, став першим виконавцем ролі виборного в п'єсі «Наталка Полтавка» та Чупруна в «Москаль-чарівник» І. Котляревського
Г. Квітка-Основ'яненко
Був директор, режисером, актором про­фесійного театру в Харкові. Автор п'єс «Сватання на Гончарівці», «Шельменко денщик»
К. Соленик
Славетний український актор, виступав Харківському, Полтавському, Київсько­му, Одеському театрах
Образотворче мистецтво
В. Тропінін
Був кріпаком майже 30 років. Зображував краєвиди Поділля, колоритні образи українських селян. «Портрет українця», «Дівчина з Поділ­ля», портрет У. Кармелюка.
В. Боровиковський
«Портрет княжни Ганни Гаврилівни Гагаріної та княжни Варвари Гаврилівни Гагаріної»
І. Сошенко
«Жіночий портрет», «Портрет бабусі», «Продаж сіна на Дніпрі». Відомий як автор реалістичних портретів людей із народу.
Т. Шевченко

Цикл малюнків «Притча про блудного сина», серія полотен «Мальовнича Украї­на», акварельні картини «Пожежа в сте­пу», «Катерина», «Селянська родина»Автор серії перших в українській графіці офортів «Живописна Україна».
Архітек­тура






Ж. Тома де Томон
За його проектом у 1809 р. було споруджено оперний театр в Одесі
В. Беретті
За його проектом у 1837—1843 рр. збудовано приміщення Київського університе­ту та Інститут шляхетних дівчат
А. Меленський
За його проектом було збудовано церкву-мавзолей на Аскольдовій могилі (1810), перший у Києві театр на Хрещатику
Є. Васильєв, О. Тон
За їх проектом було збудовано високу дзвіницю Успенського собору в Харкові
Ф. Боффо
За його проектом були споруджені Воронцовський палац, Потьомкінські сходи в Одесі

06.04.22. Тема. Хорові концерти М. Березовського, А. Веделя, Д. Бортнянського. Діяльність 
М. Лисенка.
1. Опрацювати матеріал ст.189-191.

2. Завдання: оберіть твір із прослуханої музики, який найбільше вам сподобався, і напишіть міні-рецензію ( скидаємо у вайбер).

3. Перегляньте відеоматеріал.

31.03.22. Український музичний фольклор
1. Прочитайте матеріал підручника ст. 187-188.
2. Відеоматеріал.
3.
 

24.03.22. 

1. Завдання: скласти рейтинг українських художників і обрати з їхньої спадщини топ-10 картин для показу на міжнародному аукціоні.

2. Перегляньте зразки, складіть свій рейтинг.

3.
. 
4. Опрацювати матеріал ст.187-190.

03-23.03.22. Тема. М Приймаченко, К. Білокур, М. Тимченко.
1. Творчість Катерини Білокур
2. Марія Приймаченко

3. Марфа Тимченко.
4. Д.З.Матеріал підручника ст.184, написати есе "Світ картин ..."(художниці, яка вам найбільш подобається)



24.02.22. Тема. Художники - авангардисти України. М. Бойчук.
1. Відеоматеріал

2. Д.З. Прочитати матеріал ст. 180-183.

23.02.22. Тема. Модерна графіка. Г. Нарбут, М. Жук.
1. Відеоматеріал "Георгій Нарбут"
2. Михайло Жук
3. Модерна графіка




17.02.22. Тема. Т.Шевченко - художник і графік. Творчість М. Пимоненка, С. Васильківського, О. Мурашка
1. Відеоматеріал

2. Микола Пимоненко

3. Олександр Мурашко

4. Д.З. Прочитати матеріал ст.176-177.


10.02.22. Тема. Українська парсуна. Народний живопис ""Козак Мамай"
1. Прочитайте матеріал ст. 175.
2. Відеоматеріал.

09.02.22. Тема. Петрогліфи з гроту Кам'яна Могила.  Мистецтво іконопису в Україні
1.
 
2.
 
3. Д.З. матеріал ст 167-168..

03.02.22. Тема. Урок узагальнення знань №3 " Скульптура, архітектура України"

1. Пройти завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7546931 


27.01.22. Тема. Основоположник кубізму в скульптурі О. Архипенко
1. Згадаємо основне про кубізм.

2.О Архипенко

26.02.22. Тема. Зразки пластики класицизму
1.На жаль, цього матеріалу немає в підручнику, тому зробіть короткий конспект уроку. Класицизм в архітектурі України зароджується в 70-х рр. XVIII ст. Характеризується світлими барвами, стриманими й чіткими архітектурними формами, відмовою від пишного оздоблення. Ознаками нової архітектури була імпозантність. Будівлі цього часу несуть відбиток античності і Відродження. Зразками є храми (Спасо-Преображенський собор у Новгороді-Сіверському, дзвіниця Успенського собору в Харкові), палаци козацької старшини (Палац К. Розумовського в Батурині, Почепі, Яготині, Глухові, Палац графа Завадовського в Ляличах, Палац і церква Кочубеїв у Диканьці), будівля Київського університету. В класицистичному стилі побудована Набережно-Микільська церква на Подолі та ротонда фонтана «Самсой» в Києві, багато будівель Львова, Чернівців, інших українських міст.    
Монументальна скульптура відгукувалася на демократичні запити суспільства. На громадські кошти в містах України були встановлені пам’ятники І. Котляревському, М. Гоголю,
А. Міцкевичу, О. Пушкіну. 
Погрудні портрети Т. Шевченка, М. Кропивницького, І Котляревського, М. Лисенка та ін. створив Федір Балавенський (1865—1943). Символом столиці став кінний пам’ятник 
Б. Хмельницькому на Софійській площі, автор якого Михайло Микешин (1835—1896). 
    Скульптура класицизму представлена в пам’ятнику Рішельє в Одесі та надгробку К. Розумовському в Батурині (скульптор І. Мартос). Іван Мартос належить до числа кращих представників світової культури і по праву вважається творцем стилю класицизм в цьому виді мистецтва. Роботам притаманні антична врівноваженість і спокій. У Львові класицистичні зразки представлені у надгробках Личаківського цвинтаря роботами Б.Торвальдсена. Автором чотирьох фонтанів на площі Ринок с австрієць Г. Вітвер, представник віденського класицизму.
Пам’ятник Богдану Хмельницькому а найвідомішим пам’ятником Києва, своєрідною візитівкою міста. Скульптура є символом мужності полководця, який неначе зупиняє стрімкий рух, аби вказати народові, що зібрався на площі, па північний схід (саме на Софійському майдані в 1648 році кияни зустрічали Хмельницького та козацькі полки після перемоги під Пилявцями). У владному приборканні коня, рішуче піднесеній правій руці з булавою, зверненому до народу обличчі відчувається незламна воля сильної особистості.
У станковій скульптурі митці звернулися до побутового та історичного жанрів. Основоположник української жанрової скульптури Леонід Позен (1849—1921) у своїх творах втілював образи людей із народу. До кращих творів митця в історичному жанрі належать «Скіф» і «Запорожець у розвідці». Л. Позен також автор пам’ятників І. Котляревському та М. Гоголю в Полтаві. Меморіальний комплекс родини меценатів Харитоненків із двох мармурових статуй «Ангел з дитиною» та «Розп’яття» створив французький скульптор Арістід Круазі (1840—1899), автор багатьох статуй у Парижі. Скульптурам притаманне реалістичне зображення людських почуттів. Свого часу їх вважали найкращим надгробком у світі (копії містяться в Луврі). 
      Архітектурі України притаманна монументальна декоративна пластика, скульптурні оздоблення фасадів та інтер’єрів. Наприклад, три скульптурні групи прикрашають фасад будинку Львівської національної опери. На вершині розташована «Слава» — крилата жінка з пальмовою гілкою, поряд — «Комедія і драма» та «Музика». Їх автор — скульптор Петро Війтович (1862—1936). Рельєф фронтону і скульптури в інтер’єрі — «Любов цілує Амура», «Заздрість, зневажена Любов’ю», «Материнство» виконав за ескізами П. Війтовича Антон Попель (1865—1910).
      Найбільше розвинений жанр у скульптурі УССР повоєнної доби і досі — скульптурний портрет: масово продукувалися портрети «вождів» і «героїв», у яких «документально вірно» передавалися риси портретованих.
У ділянці монументальної скульптури створено чимало пам'ятників, насамперед воєнних і партійних діячів. Серед них — Миколі Щорсові в Києві (1954) роботи М. Лисенка, В. Бородая і М. Суходолова . Риси помпезності мають пам'ятники генералові Ватутіну в Києві (1948) Є. Вучетича і низка пам'ятників «двічі героям Радянського Союзу», що їх за окремим указом Верховної Ради будували у містах і селах України. 
У ділянці композиційної скульптури слід відзначити «Бокораша» В. Зноби (1957), «Олексу Довбуша» М. Рябініна і В. Сколоздри (1951), групову скульптуру «Перед боєм» з Б. Хмельницьким, М. Кривоносом й І. Богуном (О. Супрун і А. Білостоцького, 1954) та ін. Серед молодшої генерації українських митців помітне було намагання модернізувати скульптуру, наприклад, праці Т. Бриж (серія до старослов'янськї міфології: «Бог війни», «Бог землі, води», «Бог вогню», 1968–1970), Віри Шатух («Пам'ять», 1969), І. Чумака («Слово о полку Ігореві», 1966) та ін. на сучасні теми.
     Чимало скульпторів працювали в пластиці малих форм, зокрема в майоліці і теракоті: Б. Довгань («Волошки», 1960), В. Клоков («Біля струмка», 1962), О. Рапай-Маркіш («Чорт на козі», 1965, «Весілля», 1968) та ін.
     У 1970-х роках помітне відродження медальєрства в Україні (перша виставка медалей 1975 у Києві); серед ін. працювали у цій ділянці Г. Кальченко (медалі С. Гулака-Артемовського, Г. Сковороди, 1972; Л. Українки, 1974), Е. Мисько (І. Труша, 1969, О. Новаківського, В. Стефаника, 1972), О. Скобликов (М. Черемшини, 1974), І. Хотінок («До 700-річчя Данте Аліґ'єрі», 1965; «До 200-річчя від дня народження І. Котляревського», 1969), та ін.
    У Берліні працював В. Масютин, один з найяскравіших представників національного мистецтва (залишив серію медалей-рельєфів українських історичних постатей, бюсти гетьманів та сучасників). Усі інші, названі вище, у 1948–1950 виїхали до США.
2. Д.З. Конспект уроку

Дистанційне навчання 25.10.21-.12.11.21
11.11. 21. Тема. Французькі імпресіоністи
1. Відеоматеріал.  
2. Постімпресіоністи
3. Д.З. Наслідуючи техніку постімпресіоністів, спробуйте різнокольоровими крапками виразити в абстрактних образах свої почуття: радість, гнів, сум, тривога..(фломастери).

04.11. 21. Тема. Класична, романтична і реалістична школи живопису Франції
1Перегляньте відеоматеріал.
2. Зробити конспект основного. Яскравим представником класичної школи був Жак-Луї Давид (1748—1825), а його знаковим твором стала картина «Присяга Гораціїв».  Це французький живописець, маляр. Відомий представник Просвітництва і неокласицизму. Учасник французької революції 1789-1799; придворний художник Наполеона I; античні теми (Клятва Гораціїв), сюжети, пов'язані з епохою революції та імперії (Смерть Марата), портрети. Палкий прихильник Наполеона, після його поразки переїхав до Бельгії.  Творчі періоди Давида умовно можна поділити на:

Ø   початковий (в стилі рококо)

Ø      класицизм римського періоду

Ø      революційний класицизм

Ø      ампір

   Картина «Смерть Марата»: Давид захоплювався благородною красою грецького мистецтва і намагався віддати данину цьому мистецтву у портреті Марата, однієї з головних фігур Французької Революції. Марат страждав від хвороби шкіри, через яку змушений був щоденно приймати лікувальні ванни. Проте Марат не звик марнувати час, тому ставив біля ванни дошку, що слугувала йому столом. У той фатальний день у кімнату до Марата була допущена жінка Шарлотта Корде, що несла діячеві петицію. І коли Марат читав того листа, жінка вбила його ножем. На картині Давида Марат ще тримає перо в одній руці, а петицію — в іншій.

   Картина викликає шок у глядача, що вперше її побачив, оскільки зображає фігуру мертвого політичного лідера, що спадає з ванни. Ніж вбивці досі перебуває на підлозі, як доказ нещодавньої трагедії. Теплі кольори скупо використані в картині (лише коло поранення Марата). Давид закликав глядача розділити біль і гнів, які він відчував через вбивство Марата.  Проте картина Давида зображає лише один бік історії, є пропагандою. Марат був прихильником насильства в політиці, і лише вбивство зупинило його заклики до терору. А Давид у своїй картині намагався вплинути на точку зору глядача і показати драматичність цього сюжету, подав Марата  як жертву ворогів революції.

«Клятва Гораціїв»

     На картині зображена сцена з римської легенди, в якій говорилося про суперечку між двома ворогуючими містами – Римом і Альба Лонгом. Три брата, готові боротися за своє місто віддають священну присягу – клятву своєму батькові, благословляє їх на бій.

     Картина зображена в неокласичному арт стилі. В її написанні були використані різні художні методи. Перекриття рядів профільних фігур є загальним методом в класичному художньому мистецтві, застосовується і в цій картині.

  Увага акцентується на перехрещених руках, зображених художником прямими лініями, що надає класичної чіткості роботі Давида. Чітка організація картини, їй властива сувора символіка числа три, що знову є ще однією чорною художнього класицизму.  Мазки пензля практично непомітні, всі деталі зображені максимально чітко. Такий спосіб малювання характерний для стилю рококо. Техніка живописця спрямована на центральні фігури, немає натяків на завуальований зміст потойбічних предметів. Чоловіки зображені на картині як воїни – чіткими, жорсткими лініями. Ця чіткість підкреслює їх хоробрість і рішучість. У той час як жінки є другорядними персонажами, лише доповнюють загальну композицію. Жінки зігнуті немов арки, це підкреслює їх відчай і переживання.

      У цій картині передається почуття патріотизму молодих людей, віра батька в своїх синів, жіноча вірність і відданість. Робота Давида «Клятва Гораціїв» відображає цінності епохи Просвітництва і є зразком неокласицизму.

    Художники цієї школи звертаються до історичної тематики, образів античності та Ренесансу.

      Романтична школа представлена творчістю її засновника і лідера Ежена Делакруа (1798—1863) – французький художник доби романтизму. Малював історичні картини, іноді натюрморти та портрети, займався стінописом. Ежен рано залишився без батьків і виживав самотужки. Саме це загартувало його характер і відбилося в поведінці. Ежен – четверта дитина в родині.

     Його картина «Свобода на барикадах» є своєрідним символом свободи. У романтичних пейзажах (улюблений – марина) вони відступають від точності академічного малюнка, дають волю фантазії.

      Перші сюжети картин художнику навіяли літературні твори – Данте, Шекспіра, Байрона. У 1825 р.він відвідав Британію. Велике враження на митця справили картини англійця Джона Констебла, живого на той час. Нечасто в творчому доробку Делакруа з'являлися натюрморти, але вони є («Натюрморт з омаром» 1827, Лувр, Париж).Спробував Делакруа писати й портрети. Серед перших –  «Портрет барона Швитера» (1827, Лондон, Нац.галерея), свого приятеля. Худорлявий приятель поданий у повний зріст на тлі парку — нічого зайвого. Делакруа нечасто писатиме портрети, але серед них будуть геніальний Фредерік Шопен (1810—1849) та письменниця Жорж Санд. Серед паризьких знайомих Делакруа і англійський художник –  віртуоз Фредерік Лейтон (1830-1896), майбутній президент Королівської академії мистецтв в Лондоні.  Захоплювався митець й образом гетьмана Івана Мазепи. Під впливом творів видатних письменників доби романтизму – Вольтера, Байрона, Гюґо, Делакруа малює картину «Покарання Івана Мазепи на коні» (за легендою) (1828).

«Свобода, що веде народ». Картина присвячена липневій революції 1830 року, яка повалила уряд короля Карла X.  Жінка, зображена в центрі картини, має втілювати Свободу, яка веде за собою людей через тіла загиблих. Вона також тримає прапор-триколор Французької революції в одній руці і рушницю в іншій. Ця картина і образ Свободи створений Делакруа став культовим і зайняв провідне місце у французькій та інших культурах.Свого часу французький уряд придбав живопис за 3 000 франків з наміром показу його в тронному залі резиденції короля Луї-Філіппа, щоб нагадувати йому про Липневу революцію, за допомоги якої він прийшов до влади. Цей план, однак не був здійснений – картину вивісили спочатку в музеї палацу, а пізніше зовсім зняли. Делакруа дозволили відправити живопис на певний час до своєї тітки на збереження. Картину також експонували певний час у 1848 році а пізніше в мистецькому салоні 1855 року. У 1874 році картину помістили в Луврі, де вона перебуває й досьогодні. У 1999 році «Свобода» здійснила переліт на борту Ейрбас Білуга з Парижа на виставку в Токіо через Бахрейн та Калькутти за 20 годин. Розміри полотна –  2,99 метрів у висоту на 3,62 метрів в довжину – були занадто великі для Боїнга 747. Транспортування здійснювалося у вертикальному положенні в ізотермічної барокамері, захищеної від вібрації. 7 лютого 2013 року відвідувачка музею перед його закриттям списала нижню частину полотна маркером, після чого була затримана . 8 лютого експозицію музею закрили для відвідування і реставратори відновили картину, на що знадобилося менше двох годин. На зміну класицизму прийшов романтизм, а трохи згодом – критичний реалізм. Хоча не існувало чіткого хронологічного відмежування стилів: у цей період у мистецтві спостерігалося одночасне існування класицистичних, романтичних і реалістичних тенденцій. Усі ці стилі тяжіли до вищих орієнтирів краси, але митці обирали різні шляхи її досягнення. Романтизм робив наголос на емоційності, прагненні до драматичних моментів, що відобразилося в історичних, фантастичних картинах, маринах, пейзажах, портретах з акцентом на почуттях особистості. Твори реалізму (критичного реалізму) тяжіли до максимальної об’єктивності, конкретно-історичного аналізу дійсності, відображення життя у формах самого життя, що розкривалося в побутовому та історичному жанрах, у портреті й пейзажі.

      Третя реалістична школа відома під назвою «натуралістична». Її представники намагалися не ідеалізувати дійсність, а передавати її такою, як вона є. Їх цікавить не минуле, а сучасність, насамперед буденне життя простих людей, часто знедолених. Засновником школи критичного реалізму у західноєвропейському мистецтві став Густав Курбе (1819-1877), французький живописець, скульптор, графік. Цікавість до малювання народилася в хлопцеві саме завдяки одному зі шкільних вчителів, якого називали «татусь» Бод. У 1837 Густав вступив до Королівського коледжу в Безансоні. У 1846 році голландський торговець предметами мистецтва купив кілька робіт Курбе та пообіцяв нові замовлення, коли той буде в Голландії. Ця подія поклала початок вивозу картин Курбе за кордони Франції. Густав Курбе проводив час у богемній компанії молодих художників, жінок та поетів, серед яких були Шарль Бодлер, П'єр Жозеф Прудон. Компанія зазвичай збиралася в пивній поблизу майстерні художника та отримала назву «Храм реалізму», оскільки саме там товариші розмовляли про створення «нової» реалістичної школи як протиставлення і антипод помертвілим академізму та пізньому класицизму. У 1855 році його роботи не прийняли на Всесвітню виставку. У відповідь на це художник створив власну виставку робіт, що отримала назву «Павільйон реалізму». Проте публіка не підтримала цього, і Курбе ледь окупив витрати. У 1856 році художник вирушив до Бельгії, де, за власними словами, «жив як принц». Пізніше також був схвально прийнятий в Німеччині. Картини Курбе виставляються в Лондоні, Антверпені, Гаазі, Амстердамі та Брюсселі. Тріумфальним для нього видався 1869 рік, коли Курбе отримав золоту медаль від бельгійського короля Леопольда ІІ та орден святого Михайла від баварського короля Людовіка ІІ. У Франції в той час його роботи успішно виставляються в Салоні, проте влада відмовляється їх купувати. Після цього Курбе перейшов до відкритої конфронтації. Він надав комісії роботу «Повернення кюре з конференції», де були зображені п'яні священнослужителі, яка не могла не викликати обурення. Курбе писав другові: «Якщо ця картина викликала таке невдоволення, я можу вважати, що досяг своєї мети…Хай відбудеться Революція». У 1870 році Курбе підтримував Паризьку Комуну, яку буржуазний уряд потопив в крові вже наступного року. Курбе було заарештовано. Аби зломити старого художника і збанкрутіти його, реакційний уряд наклав на нього штраф за зруйнований монумент під час Коммуни. Курбе мав шестимісячне ув'язнення. Аби уникнути ганьби і переслідувань – рятуючись, втік у сусідню Швейцарію, де оселився в містечку Тур-де-Пельц, неподалік від кордону. Судова справа щодо зруйнування Вандомської колони тривала до 1877 року. Тоді за рішенням суду художник мав сплатити штраф у 323 000 франків, а картини майстра були конфісковані та продані на публічному аукціоні. Старий художник сильно пиячив і хворів на цирроз печінки. Помер 31 грудня 1877 року.  На століття від дня народження митця його гроб з тілом було перевезено на батьківщину, в місто Орнан.

«Автопортрет з чорним собакою».  У досить юному віці – 21 років, Г. Курбе пише автопортрет впевненого в собі художника. У погляді юнаки навіть читається горда самовпевненість. Цей максималізм живописця нітрохи не псує картину. Важко заперечувати красу молодого французького художника. Риси його обличчя гармонійні, приємні. Особа обрамлене пишними чорними кучерями. Можна побачити в образі хлопця допитливого натураліста. На його голові – велика крислатий капелюх, затіняючий очі. Одягнений він скромно, але акуратно і елегантно. Сидить Гюстав на лоні природи, на траві у самих скель. Вдалині видно дерева, гори і небо. Це зображена місцевість в районі французької комуни Орнан. Біля молодого живописця лежить товста папка з малюнками. Чорний собака, судячи з усього спанієль, був подарований йому напередодні. Хвиляста шерсть собаки чудово перегукується з кучерявою шевелюрою автора портрета. Привертає ця вражаюча гармонійність в поєднанні флори, фауни і людської натури.  Курбе писав себе на полотні маслом. Техніка зображення портрета заслуговує відмінної оцінки. Початківець художник зумів правильно побудувати перспективу, вивірене визначити пропорції всіх об'єктів композиції. Що стосується кольору, то портретист не поскупився у виборі найрізноманітніших відтінків. Скала позаду фігури чоловіка красиво блищить в сонячних променях. Блакитне небо затягнуте пір'ям хмар.Гюстав Курбе створив пластичну картину з образом таємничого принца, який має право зайняти своє місце серед найбільших художників

Напрямки в живописі ХІХ століття досить тісно перегукуються з напрямками століття попереднього. Художники, які працювали в класичному напрямку, знову звертаються до образів античності. Однак через класичні сюжети вони намагаються висловити революційні настрої – прагнення до свободи, патріотизм, гармонію між людиною і суспільством. Художники романтизму прагнули абстрагуватися від непривабливої реальності, створюючи свій, ідеальний світ. Проте, романтизм вважається прогресивним перебігом свого часу, тому що прагненням художників романтиків було донесення ідей гуманізму і духовності. Художники-реалісти зверталися до образів простого народу, основні риси їх творів – критичність і максимум правдивості.


03.11.21. Тема. "Золота доба" іспанського живопису
1. Перегляньте відеоматеріал

28.10.21. Тема. Живопис Північного Відродження: "малі" голландці та "великі" голландці
1. Перегляньте відео.
2. Прочитайте.Під впливом художніх досягнень Італії Ренесанс поступово поширився у Франції, Нідерландах, Німеччині, Англії, Іспанії та інших європейських країнах. Так зване Північне Відродження припадає на кінець XV — початок XVI ст. Якщо в Італії Ренесанс мав на меті відродження традицій античної культури, то в інших країнах пам’ятки античної епохи практично не збереглися. Під впливом італійського мистецтва самобутні готичні традиції розвивалися у бік «мирського». У живописі підвищився інтерес до індивідуальності людини, її оточення, інтер’єру, натюрморту, пейзажу в дусі реалізму. Архітектура в Нідерландах, як і в решті країн Північного Відродження, у XV ст. зберігала готичний вигляд, однак із запозиченням з Італії ордерів. У такому сплаві готичних і ренесансних форм будували ратуші, приміщення цехів та гільдій, міські будинки з вузькими фасадами і високими фронтонами.

3.Переглянь відео за посиланням:

Босх:  «Сад земних насолод»      https://youtu.be/qJbg196oRnU  

Ян ван Ейк  «Гентський вівтар https://youtu.be/udgNvPpDb2I»                                           

  Пітер Брейгель Фламандські прислів’я  https://youtu.be/bv1vMOI3UxU

Альбрехт Дюрер «Чотири апостоли» https://youtu.be/32ms7G9y30o 

 Орландо  Лассо Луна   https://youtu.be/kPX

4. Д.З.  Дати письмові відповіді на запитання:Називати видатних представників Північного Відродження у різних видах мистецтва. У чому їх досягнення? Які музичні жанри зародилися в добу Відродження? Здати до 02.11 до 15 години.



1. Завдання: скласти рейтинг українських художників і обрати з їхньої спадщини топ-10 картин для показу на міжнародному аукціоні.

2. Опрацювати матеріал ст.187-190.


01.04.Тема. Хорові концерти М. Березовського, А. Веделя, Бортнянського. Становлення національної композиторської школи. Діяльність М. Лисенка.

1. Опрацювати матеріал ст.189-191.

2. Завдання: оберіть твір із прослуханої музики, який найбільше вам сподобався, і напишіть міні-рецензію ( скидаємо у вайбер).

3. Перегляньте відео.


06.04.Тема. Фундатор Перемишльської композиторської школи М. Вербицький.

1. Повторіть матеріал ст.189-191.

2. Ознайомтесь із біогрфією М. Вербицького.

3. Цікаво: 

4. Д,З. Запишіть таблицю в зошит.


Галузь мистецтва
Представники
Їхні досягнення
Музичне мистецтво
Й. Витвицький
Музичний твір «Україна» (1836)
А. Єдлічка
Композитор, професійний музикант і пе­дагог, працював на Полтавщині
І. Вітковський
Композитор-виконавець, викладач Хар­ківського університету
М. Вербицький

Один з перших українських композиторів-професіоналів у Галичині. Написав хори «Заповіт», «Поклін», 11 симфоній-увертюр, солоспіви, музику для драматичних вистав (мелодрама «Підгоряни»)
Остап Вересай
Кобзар. Виконував народні думи «Про втечу трьох атів з города Азова», «Невольницька», «Дума про бурю на Чорному морі», «Про бідну вдову і трьох синів».
Театральне мистецтво


І. Котляревсь­кий
Автор п'єс «Наталка Полтавка», «Москаль-чарівник»
М. Щепкін
Актор, став першим виконавцем ролі виборного в п'єсі «Наталка Полтавка» та Чупруна в «Москаль-чарівник» І. Котляревського
Г. Квітка-Основ'яненко
Був директор, режисером, актором про­фесійного театру в Харкові. Автор п'єс «Сватання на Гончарівці», «Шельменко денщик»
К. Соленик
Славетний український актор, виступав Харківському, Полтавському, Київсько­му, Одеському театрах
Образотворче мистецтво
В. Тропінін
Був кріпаком майже 30 років. Зображував краєвиди Поділля, колоритні образи українських селян. «Портрет українця», «Дівчина з Поділ­ля», портрет У. Кармелюка.
В. Боровиковський
«Портрет княжни Ганни Гаврилівни Гагаріної та княжни Варвари Гаврилівни Гагаріної»
І. Сошенко
«Жіночий портрет», «Портрет бабусі», «Продаж сіна на Дніпрі». Відомий як автор реалістичних портретів людей із народу.
Т. Шевченко

Цикл малюнків «Притча про блудного сина», серія полотен «Мальовнича Украї­на», акварельні картини «Пожежа в сте­пу», «Катерина», «Селянська родина». Автор серії перших в українській графіці офортів «Живописна Україна».
Архітек­тура






Ж. Тома де Томон
За його проектом у 1809 р. було споруджено оперний театр в Одесі
В. Беретті
За його проектом у 1837—1843 рр. збудовано приміщення Київського університе­ту та Інститут шляхетних дівчат
А. Меленський
За його проектом було збудовано церкву-мавзолей на Аскольдовій могилі (1810), перший у Києві театр на Хрещатику
Є. Васильєв, О. Тон
За їх проектом було збудовано високу дзвіницю Успенського собору в Харкові
Ф. Боффо
За його проектом були споруджені Воронцовський палац, Потьомкінські сходи в Одесі

08.04. Тема.Неофольклорний стиль М. Скорика, неокласичні симфонії є. Станковича, хорові твори Лесі Дичко.

1. Матеріал підручника ст. 192.

2.Відео.

3. Камерні симфонії Є. Станковича.

4.Хоровіі твори Лесі

Д.З. завдання на вибір ст.192.

15.04. Тема. Пісенна творчість П. Майбороди, О. Білаша, В. Івасюка. Поп-музика.

1.Платон Майборода.

2.Олександр Білаш.

3.Володимир Івасюк.

4.Д.З. Прочитайте та законспектуйте сторінки підручника 193-194.


22.04.Тема. Театральне мистецтво України. "Театр корифеїв"


1. Перегляньте відео про зародження театрального мистецтва в Україні  ( це і підготовка до ЗНО)






2. "Театр корифеїв" ( і це також)


3. Д.З. підручник ст. 196-197, знати матеріал.

29.04. Тема. Діяльність першого стаціонарного театру в Україні. Лесь Кубас і театр "Березіль"

1. Опрацювати матеріал підручника ст. 198-199.

2. Переглянути відео.


3.Д.З. Обов'язково переглянути документальний фільм ( ЗНО)



06.05-13.05. Тема.Здобутки українського кіно.


1.Опрацювати матеріал підручника ст. 202-211.
2. Виписати тези.
3. Переглянути відео.

4. д.З. Написати відгук на сучасний український фільм, який ви проглянули.

18.05.Тема. Контрольна робота №4. (на окремих листках)

Число
Контрольна робота №4
Мистецтво України 
Тестові завдання
Запитання 1
Як в Україні називався перший звуковий фільм?

 А  "Тіні забутих предків"

 Б "Симфонія Донбасу»   В "Богдан Хмельницький"
Запитання 2
Перша кольорові стрічка Національної кіностудії художніх фільмів ім.О.Довженка:
А  "Земля" реж. О.Довженко
Б  "Криниця для спраглих" реж. Ю Іллєнко
В  " Сорочинський ярмарок" реж. М.Екка
Запитання 3
Героїв козацького мультсеріалу, Бурмила, Коротуна та Силача (за сценарієм мають імена Грай, Око і Тур), вигадав
А  Давид Черкаський
Б  Володимир Дахно
 В  Богдан Ступка
Запитання 4
Який стиль примусово впроваджували в театрах України у радянську добу ?
А соціалістичний реалізм
Б психологічний реалізм
 В ідеологічний реалізм
Запитання 5
 Археологічна культура часів енеоліту, назва якої походить від назви села  на Київщині,
А  скіфська
Б Трипільська
В Київська
Запитання 6
Назвіть основоположника української жанрової скульптури.
А Петро Войтович.
Б Леонід Позен.
В Михайло Микешин.
Запитання 7
Олександр Довженко є одним з засновником
А  українського авангарду. Б  "поетичного кіно"        В  "театру корифеїв"
Запитання 8
Український художник-графік, автор перших українських грошей та марок.
А)  В.Кричевський.    Б)  Г. Нарбут  В) А. Куїнджі
Запитання 9
За проектом архітектора В. Городецького було побудовано...
А ляльковий театр у Харкові Б  будинок оперного театру в Одесі
В «Будинок з химерами»
Запитання 10
Золоту Пектораль було знайдено:
А у кургані Товста Могила
Б у Чортомлицькому кургані
В  у кургані Кюль-Оба

Запитання 11
На фотографії зображена....


А. Фреска божої матері Оранти Софії Київської
 Б. Фреска божої матері заступниці Михайлівського собору
 В. Фреска божої матері Андріїської церкви

 Запитання 12

Яка архітектурна памятка кінця ХІ ст. зображена на фото

 А. Михайлівський Золотоверхий собор у м. Києві

 Б.  Успенський собор Києво-Печерської лаври
 В.  Софійський собор у м. Києві















Комментариев нет:

Отправить комментарий